Ποιοι-προορισμοί-είναι-φουλ-και-πoιοι-ακολουθούν-με-χαμηλότερη-ταχύτητα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι προορισμοί είναι φουλ και πoιοι ακολουθούν με χαμηλότερη ταχύτητα

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Στη καρδιά της καλοκαιρινής περιόδου, λίγες ημέρες πριν τον Δεκαπενταύγουστο, και οι επιχειρηματίες του τουρισμού κάνουν λόγο για μια πολύ καλή σεζόν, με τουριστική κίνηση υψηλότερη από την προηγούμενη χρονιά και με εισπράξεις που- όπως όλα δείχνουν- θα ξεπεράσουν κατά πολύ το περσινό ταμείο των 20,5 δισ. ευρώ.

Ήδη πολλοί προορισμοί έχουν ξεχωρίσει. Μεταξύ αυτών η Ρόδος, όπου η άνοδος στις αεροπορικές αφίξεις κυμαίνεται πάνω από 12%. Το νησί δοκιμάστηκε πέρσι στα τέλη του Ιουλίου από μεγάλες πυρκαγιές, με τουρίστες να απομακρύνονται από φλεγόμενες περιοχές, υλικές ζημιές σε δεκάδες ξενοδοχεία και πολλές ακυρώσεις από τους tour operators, κατάφερε εντούτοις να ανακάμψει γρήγορα. Η ζήτηση φέτος είναι μεγάλη και η τουριστική περίοδος για την πλειονότητα των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

Σταθερά η Κρήτη, η Κως, η Κέρκυρα και η Ζάκυνθος είναι και φέτος ανάμεσα στους πιο περιζήτητους προορισμούς, προκαλεί όμως εντύπωση και η άνοδος των αφίξεων στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, που στο εξάμηνο αγγίζει το 45%. Ο αριθμός των αφίξεων συγκριτικά με τους άλλους προορισμούς είναι μικρός (περί τις 25 χιλιάδες), φαίνεται όμως η δυναμική που αρχίζουν να έχουν και οι πιο εναλλακτικοί προορισμοί.

Στον αντίποδα, φαίνεται να μένουν πίσω οι οδικοί προορισμοί της Μεσσηνίας. Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων, η φετινή κατά 14% περίπου αύξηση των εισερχόμενων τουριστών δεν αντισταθμίζει την κατά 23% μείωση της περυσινής χρονιάς. Σημειώνει πως ο προορισμός συνεχίζει να υπολείπεται σε βασικές υποδομές και ρυθμίσεις προσβασιμότητας που της στερούν ένα μεγάλο μέρος της διεθνούς αγοράς, περιορίζοντας την τουριστική περίοδο στους δύο μήνες του εσωτερικού τουρισμού. Αναφέρει επιπλέον τις καθυστερήσεις των αναγκαίων έργων και βελτιώσεων στις υποδομές, όπως του εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας, της ελλιπούς σύνδεσης με Κρήτη και Θεσσαλονίκη και, βέβαια, της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Καλαμάτας- Ριζόμυλου- Πύλου- Μεθώνης.

Ούτε όμως οι ξενοδόχοι σε Χαλκιδική και Πιερία είναι φέτος ικανοποιημένοι από την τουριστική κίνηση. Η Χαλκιδική, όπως λένε όσοι γνωρίζουν καλά τον τουρισμό της περιοχής, χάνει σημαντικά μερίδια τουριστικής κίνησης από την άνοδο των τιμών σε καταλύματα- εστίαση- ξαπλώστρες χωρίς όμως να έχει βελτιώσει την ποιότητα των προσφερόμενων παροχών, ενώ και για την Πιερία, ένα μεγάλο μέρος των Βαλκάνιων τουριστών που έρχονται οδικώς, έχουν προτιμήσει φέτος διακοπές στην Αλβανία.

Related posts

ΕΛΣΤΑΤ: Νέα “βουτιά” 80% των εισαγωγών από τη Ρωσία τον Σεπτέμβριο

timesadmin

Κομισιόν για Ελλάδα: Υψηλή ανάπτυξη αλλά “αγκάθια” ισοζύγιο, έλλειψη εργαζόμενων και κόκκινα δάνεια – Βιώσιμο αν και υψηλό το χρέος

timesadmin

Ετήσια Μελέτη της PwC Ελλάδας: Εξαγορές και Συγχωνεύσεις το 2023

timesadmin

Κ. Σκρέκας: Στη μάχη κατά της ακρίβειας πρέπει να είμαστε όλοι μαζί

timesadmin

Στα €3,15 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα στο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου – Φοροέσοδα 6,2% υψηλότερα του στόχου

timesadmin

Άλμα τιμών στις υψηλού προφίλ κατοικίες της Νότιας Ευρώπης – Στην τετράδα η Αθήνα

timesadmin