Αποστολή-στην-Ισπανία:-Οδηγούμε-τα-νέα-cupra-formentor-και-leon
AYTOKINHTO

Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τα νέα Cupra Formentor και Leon

Αν και μοιράζονται το ίδιο σήμα στο αμάξωμά τους, τα Cupra Formentor και Leon έχουν μια πολύ διαφορετική πορεία και τελικά, αποστολή. Το πρώτο, είναι αυτό που με την παρουσίασή του το 2020, αποτέλεσε το πρώτο αυτόνομο μοντέλο στη γκάμα της Cupra.

Είναι αυτό που ξεκίνησε να δίνει νόημα στην ύπαρξη του ονόματος Cupra, που μέχρι εκείνη τη στιγμή, ουσιαστικά αποτελούσε ένα spin off της Seat. Το αντίθετο δηλαδή με αυτό που συνέβη με το Leon, που επί σειρά ετών αποτελούσε δημοφιλές μοντέλο στη γκάμα της Seat και μεταφέρθηκε αυτούσιο αλλάζοντας logo στην Cupra.

Πλέον, είμαστε σε θέση να υποδεχτούμε τις ανανεωμένες εκδόσεις και των δύο, με αισθητικές αλλαγές τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό και αρκετές επιλογές κινητήρων. Συγκεκριμένα, τα δύο μοντέλα της Cupra διαθέτουν ένα πιο αιχμηρό ρύγχος, που η Cupra επιμένει να δηλώνει πως θυμίζει καρχαρία.

Στην πραγματικότητα, το πιο επιθετικό μπροστινό τμήμα έρχεται να ευθυγραμμιστεί με την αισθητική ταυτότητα των ηλεκτρικών Born και Tavascan. Κύρια χαρακτηριστικά του οι νέες εισαγωγές αέρα, το σήμα που έχει μεταφερθεί από τη μάσκα στο καπό και τα φώτα που έχουν ένα μοτίβο τριών τριγώνων.

Cupra Leon και Formentor

Στο πίσω μέρος αν θέλεις να δεις το όνομα του μοντέλου θα πρέπει να ρίξεις μια προσεκτική ματιά στα φώτα, ενώ ένα φωτιζόμενο λογότυπο Cupra διατρέχει όλο το μήκος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Υπάρχουν επίσης νέα χρώματα αμαξώματος και σχέδια ζαντών.

Αλλαγές στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό προσφέρονται κάποια νέα υφάσματα, συμπεριλαμβανομένου ενός συνδυασμού μικροϊνών και ανακυκλωμένου πλαστικού (με όψη και αίσθηση καλύτερα απ’ ό,τι ακούγεται), καθώς και δέρμα που βρίσκεται σε συνάρτηση με την αρχή της βιωσιμότητας.

Το σύστημα infotainment έχει ενσωματώσει τις πιο πρόσφατες αλλαγές του VW Group. Εξακολουθεί να βασίζεται σε πλήκτρα αφής, αλλά πλέον η πλοήγηση στο μενού και ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού έχουν βελτιωθεί, με φωτισμό για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας. Υπάρχει ένα νέο ηχοσύστημα 12 ηχείων, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Sennheiser και αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.

PHEV με ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει αρκετές επιλογές, η πλειοψηφία με ήπια υβριδική τεχνολογία, αλλά και μια βελτιωμένη εκδοχή της plug-in υβριδικής που πλέον παρέχει ηλεκτρική αυτονομία στα επίπεδα των 100 χιλιομέτρων και υποστηρίζει φόρτιση DC 50 kW. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει ως βάση τον κινητήρα 1.5 λίτρων και διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 204 και 272 ίππων (έκδοση VZ). Στην βάση της γκάμας συναντάμε την έκδοση με τον TSI 1.5 και απόδοση 150 ίππων.

Cupra Leon και Formentor
Cupra Leon

Στην κορυφή συναντάμε την έκδοση VZ με τον δίλιτρο κινητήρα TSI και απόδοση 265 και 333 ίππων, Στην περίπτωση του Leon, αν και η ισχύς περιορίζεται στους 300 ίππους, αποτελεί την ισχυρότερη στην ιστορία του. Τέλος, για όσους εξακολουθούν να επιθυμούν ένα Formentor με κινητήρα πετρελαίου, υπάρχει η έκδοση 2.0 TDI με 150 ίππους και κιβώτιο DSG, όπως άλλωστε και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις, πλην της βασικής 1.5 TSI.

Ευχάριστα στην οδήγηση

Στην οδηγική επαφή που είχαμε τόσο με το Formentor όσο και με το Leon στη Βαρκελώνη, η εικόνα για τα δύο μοντέλα της Cupra ήταν σε μεγάλο βαθμό αυτή που έχεις σχηματίσει ήδη από τις υπάρχουσες εκδοχές τους. Η οδική συμπεριφορά ήταν παραδοσιακά ένα από τα πλεονεκτήματα του Formentor. Όπως συμβαίνει με αρκετά μοντέλα του ομίλου VW, υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στα δυναμικά χαρακτηριστικά και της άνεσης στην καθημερινή χρήση.

Cupra Leon και Formentor

Με το Formentor, όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις στη γκάμα των εκδόσεων, τόσο πιο πολύ η ζυγαριά αρχίζει να γέρνει προς την πλευρά του fun to drive. Το ίδιο ισχύει και για το Leon, που δείχνει να αποτελεί μια λιγότερο μοδάτη, αλλά περισσότερο λογική επιλογή αν αυτό που ζητάς είναι το ιδανικό ζύγισμα.

Όχι πως το Formentor θα σε απογοητεύσει. Σε κάθε του έκδοση και στον κατάλληλο δρόμο, ο ρυθμός με τον οποίο μπορείς να το οδηγήσεις, μπορεί να είναι πραγματική απόλαυση, ειδικά με βάση τα στάνταρ των περισσότερων crossover-SUV της αγοράς. Είναι ευέλικτο, προβλέψιμο και διασκεδαστικό. Το DSG που είναι και η πιθανότερη επιλογή, λειτουργεί πολύ καλά, ενώ παρέχει την επιλογή χειροκίνητων αλλαγών με paddles αν βρίσκεσαι στο ανάλογο mood.

Cupra Leon

Τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους, με την Cupra να σου δίνει τη δυνατότητα αν κρίνεις πως τα όριά σου υπερβαίνουν εκείνα του αυτοκινήτου, να παραγγείλεις το Formentor με φρένα Brembo ή Akebono. Και επειδή η επιθετική οδήγηση πάει πακέτο με τον ήχο που βγαίνει από την εξάτμιση, αν μπεις στη διαδικασία να κάνεις τικ στα κουτάκια του προαιρετικού εξοπλισμού, κάπου εκεί θα βρεις και την εξάτμιση με την υπογραφή της Akrapovic.

Στην Ελλάδα τέλη Ιουλίου

Τα ανανεωμένα Leon και Formentor αναμένονται στην ελληνική αγορά προς τα τέλη Ιουλίου, αρχικά στις εκδόσεις 1.5 eTSI (150 ίπποι) και 1.5 e-Hybrid (272 ίπποι). Στην πρώτη περίπτωση οι τιμές έχουν διαμορφωθεί σε 33.490 ευρώ (Leon) και 36.590 ευρώ (Formentor), ενώ στην έκδοση PHEV, οι τιμές είναι 44.990 ευρώ και 47.990 ευρώ αντίστοιχα. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένεται να έρθουν τον Οκτώβριο. Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ωστόσο ανακοινώσει ήδη τον τιμοκατάλογο, με τιμή εκκίνησης για το Leon 1.5 TSI τα 31.490 ευρώ.

Πηγή: topgeargreece.gr

Related posts

Η Tesla κάνει κανονική ανάκληση και αυτό είναι σπάνιο-ποιο μοντέλο επηρεάζεται

timesadmin

Αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη-τι γίνεται με τα ηλεκτρικά

protothema.gr

Το 8ο τεύχος του TopGear στα περίπτερα

James Rollner

Πακέτα κοκαΐνης με το λογότυπο Cupra ξεβράστηκαν σε ακτή

wp-needuser

Οι πρώτες εικόνες του ακριβοθώρητου Bizzarrini Giotto

timesadmin

Ξεκλείδωμα και εκκίνηση κινητήρα με αναγνώριση προσώπου-ποια εταιρεία το εξελίσσει

timesadmin