ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς προχωρούν τα έργα στην Βόρεια Ελλάδα

Της Ελένης Μπότα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα μεγάλα έργα στη Βόρεια Ελλάδα, με την ολοκλήρωση του Μετρό να προγραμματίζεται τον Απρίλιο του 2024, την πρόοδο του νότιου τμήματος του Ε65 να έχει ξεπεράσει το 97% και το Flyover που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 3,5 χρόνια.

Όπως ανέφερε χτες από τη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Υποδομών και μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας, οι κατασκευαστικές εργασίες του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι σε εξέλιξη μέχρι και σήμερα, με το μεγαλύτερο μέρος τους να έχει ολοκληρωθεί.

Μόνη εκκρεμότητα αποτελεί ο σταθμός “Βενιζέλου”, στον οποίο εκτελεί εργασίες η Αρχαιολογική Υπηρεσία, και ο οποίος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.

Παράλληλα με την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής, έχουν εγκατασταθεί τα περισσότερα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, και συνεχίζονται οι δοκιμές σε όλα τα συστήματα λογισμικού των σταθμών και των συρμών.

Επιπρόσθετα, δρομολογήθηκε η απόδοση της Εγνατίας Οδού σε κυκλοφορία σε όλο της το πλάτος, όπως και της οδού Βενιζέλου.

Επιπλέον, οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης προς την Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθούν σε διάστημα περίπου 6 – 8 μηνών μετά την παράδοση της βασικής γραμμής.

Επίσης, το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρχουν τις μελέτες προκειμένου το Υπουργείο να προχωρήσει στις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς τις περιοχές του Ευόσμου και του Κορδελιού.

Το προσεχές διάστημα, αναμένεται να ανακοινωθεί και το αναλυτικό πρόγραμμα, καθώς και η τελική χάραξη και θέση των σταθμών των επεκτάσεων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης προς Τούμπα και Χαριλάου.

Σε πλήρη εξέλιξη οι κατασκευαστικές εργασίες του Ε65

Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (στο 203ο  χλμ.) έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (πλησίον των Γρεβενών), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ Α.Ε.  μήκους 181,5 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκονται:

Α) τα 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος από τη σύνδεση του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Το τμήμα αυτό εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι

Β)το σύνολο των περίπου 80 χλμ. του τμήματος από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο  χλμ.)  έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν δώσει από τον Δεκέμβριο του 2017, νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώθηκε περισσότερο από 30 λεπτά.

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. βρίσκονται τα υπολειπόμενα 18,3 χλμ του Νότιου τμήματος καθώς και το Βόρειο τμήμα, συνολικού μήκους 70,5 χλμ.  από Α/Κ Τρίκαλων έως και σύνδεση με Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Flyover

Mέσα στα επόμενα 3,5 χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθεί το Flyover,έργο που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και είναι προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ.

Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (FlyOver), θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Περιλαμβάνονται επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες

.Με την κατασκευή του θα δημιουργηθεί ένας οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης.
Η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο για το ανάδοχο σχήμα είναι 30 χρόνια.
 

Related posts

Η ταχύτερη υλοποίηση των Επιχειρηματικών Πάρκων της χώρας στο στόχαστρο του Υπουργείου Ανάπτυξης

protothema.gr

Πλήθος παραβάσεων στη χρήση αιγιαλού-παραλίας στην Ανατολική Αττική

timesadmin

Σωτ. Αναγνωστόπουλος: Θέλουμε πανευρωπαϊκή αντίδραση για καταπολέμηση των πρακτικών των πολυεθνικών

timesadmin

Eurobank: Σε ανοδική τροχιά ο βαθμός εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας από το 2011

timesadmin

Συντάξεις χηρείας: Όλα τα σενάρια για τις περικοπές

James Rollner

Πτώση 4,2% του πληθωρισμού στη χονδρική της ευρωζώνης τον Μάιο – Μείωση 3,8% στην Ελλάδα

timesadmin