AYTOKINHTO

Toyota: Αυτές είναι οι τρεις νέες τεχνολογίες μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η εταιρεία μελετά μια νέα σειρά προηγμένων μπαταριών υγρού ηλεκτρολύτη με καλύτερη απόδοση και μικρότερες διαστάσεις για τα ηλεκτρικά μοντέλα που σχεδιάζει να κυκλοφορήσει από το 2026 και μετά.

Top Gear TEAM

Μπαταρίες ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Μπορεί η Toyota να καθυστέρησε να μπει στο παιχνίδι των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων όμως έχει εντρυφήσει επί σειρά δεκαετιών σε εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες που τις έχει θέσει με επιτυχία στη μαζική παραγωγή.

Η εταιρεία έχει ανακοινώσει πως σχεδιάζει μια γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων που θα κυκλοφορήσουν από το 2026 με στόχο τετραετίας – μέχρι το 2030 – να έχει δημιουργηθεί ένα πάρκο από 3,5 εκατ. ηλεκτρικά Toyota.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία κατασκευής οχημάτων παγκοσμίως διερευνά τις εξελίξεις στην τεχνολογία των συσσωρευτών έχοντας καταλήξει σε τρεις νέες τεχνολογίες μπαταριών υγρού ηλεκτρολύτη που προσφέρουν περισσότερη ισχύ, μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση.

Οι κύριες τεχνολογίες στις υπό εξέλιξη μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη στην Toyota αφορούν συσσωρευτές ιόντων λιθίου – απλές ή ενισχυμένες – όπου στα ενδότερα της εταιρείας ονομάζονται “Performance” και “Hight Performance” αντιστοίχως, αλλά και συσσωρευτές φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου (Popularisation).

Lithium ion car battery

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Οι συγκεκριμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας την ταχύτερη κίνηση των ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες. Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή μεγαλύτερης ισχύος σε μικρότερο μέγεθος.

Το μειονέκτημα σε αυτού του τύπου τις μπαταρίες είναι η μικρότερη διάρκεια ζωής τους. Εντούτοις, οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις φαίνεται πως έχουν μερικώς βελτιώσει αυτό το μειονέκτημα δίνοντας την δυνατότητα στην εταιρεία να στρέψει το ενδιαφέρον της στη διάθεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης σε μαζική παραγωγή.

Lithium ion car battery

Άλλος ένας τομέας που απασχολεί την Toyota είναι το μέγεθος των μπαταριών, που επηρεάζουν και την συνολική σχεδίαση ενός ηλεκτρικού οχήματος και κατ’ επέκταση την αεροδυναμική του. Για παράδειγμα η μπαταρία του μοντέλου bZ4X έχει ύψος περίπου 150 χιλιοστά – συμπεριλαμβανομένου και του περιβλήματος – και βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου.

Η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει το ύψος των μπαταριών που θα χρησιμοποιεί στα ηλεκτρικά μοντέλα της στα 120 ή και στα 100 χιλιοστά. Με αυτό τον τρόπο ένα σπορ αυτοκίνητο όπως το bZ4X θα μπορεί να κερδίσει λίγα χιλιοστά στη θέση οδήγησης (χαμηλότερη) και στο κέντρο βάρους. Αν πάλι τοποθετηθεί σε ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα επιτρέψει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα πιο αεροδυναμικό σχήματα στο αμάξωμα.

Related posts

Bugatti Type 35: To καλύτερο αγωνιστικό πριν από 100 χρόνια

wp-needuser

Οι αναγνώστες απάντησαν τι θέλουν να αλλάξει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

timesadmin

Είναι γεγονός, η Tesla άρχισε να πληρώνει διαφήμιση

James Rollner

Τι συμβαίνει όταν μια αρκούδα κλείνεται μέσα σε Toyota Corolla (video)

timesadmin

Tesla Model Y: σύντομα και στο αστυνομικό τμήμα της γειτονιάς σας

timesadmin

Μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση για τα VW ID.4 και ID.5

timesadmin