AYTOKINHTO

Φουκουσίμα: ένα τοξικό νεκροταφείο σπάνιων αυτοκινήτων (+video)

Εκατοντάδες αυτοκίνητα και μερικά πολύ σπάνια έχουν εγκαταλειφθεί ανεπιστρεπτί στην ζώνη αποκλεισμού της Φουκουσίμα μετά το πυρηνικό δυστύχημα του 2011

Top Gear TEAM

Τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα της Φουκουσίμα

Σχεδόν 12 χρόνια πέρασαν από την τριπλή καταστροφή της Φουκουσίμα, η οποία με διαφορά λίγων ωρών υπέστη έναν σεισμό, ένα πλήγμα από τσουνάμι και ένα δυστύχημα με διαρροή ραδιενεργού υλικού στο πυρηνικό εργοστάσιό της. Η ζώνη αποκλεισμού έχει περιοριστεί σημαντικά σε σχέση με τα πρώτα χρόνια της καταστροφής, ωστόσο στα βάθη της παραμένουν ορισμένα αυτοκίνητα σύμβολα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και χαρακτηριστικά παραδείγματα της JDM κουλτούρας. 

Τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα της Φουκουσίμα

Η Φουκουσίμα σε μια αρκετά μεγάλη ακτίνα παραμένει αποκλεισμένη από κατοίκους, ωστόσο τα επίπεδα ακτινοβολίας και μόλυνσης του περιβάλλοντος επιτρέπουν επισκέψεις από τουρίστες και φυσικά εξερευνητές πόλεων που εσχάτως είναι ένα σπουδαίο trend στο YouTube φέρνοντας χιλιάδες θεάσεις σε σχετικά video.

Μοναδικός περιορισμός είναι η πολύωρη παραμονή εκεί, αλλά το κανάλι Exploring the Unbeaten Path δεν χρειάστηκε πολλές ώρες αλλά πολλαπλές επισκέψεις για το συγκεκριμένο video που δείχνει τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. 

Εγκαταλελειμμένα στολίδια 

Η περιπέτεια των YouTubers γύρω από τη ζώνη αποκλεισμού έδειξε εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα και φορτηγά που είχαν αφεθεί στην τύχη τους αμέσως μετά το 2011. Τόσο τα κοινά όσο και τα σπάνια οχήματα που επικεντρώνονται στους ενθουσιώδεις μπορεί κανείς να τα δει οπουδήποτε. Από χωράφια χωρίς να υπάρχει εμφανής λόγος παρουσίας τους εκεί, έως πάρκινγκ, ή περιβάλλοντες χώρους κτιρίων που εγκαταλείφθηκαν απότομα και δραματικά. 

Τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα της Φουκουσίμα

Μερικά αξιοσημείωτα από τα αυτοκίνητα που βλέπει κανείς στο video είναι τα Toyota Crown Comfort, Suzuki Jimny, Mitsubishi Evo 7, R32 Skyline, Z33 Nissan 300ZX, S15 Nissan Silvia, MK4 Toyota Supra, Mazda P600 Carol, AW11 Toyota MR200X Subrae, Honda S2 , καθώς και πολλά και διαφορετικά φορτηγά της ιαπωνικής φίρμας Kei.

Λόγοι ασφαλείας τα διατηρούν εκεί

Αν και φαίνεται απολύτως επικίνδυνο για το περιβάλλον και εντελώς ανθυγιεινό για τις γύρω περιοχές, υπάρχουν λόγοι ασφαλείας που δεν επιτρέπουν την απομάκρυνσή τους. Πρώτα από όλα οι κανονισμοί ιδιοκτησίας διατηρούν την αυστηρότητά τους ακόμη και για τις περιοχές που μοιάζει σχεδόν αδύνατο να επιστρέψει κανείς.

Τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα της Φουκουσίμα

Για την ακρίβεια όπως φαίνεται και στο video οι άνθρωποι έχουν αφήσει ακόμη και τις πόρτες των σπιτιών τους ανοιχτές, φεύγοντας υπό το φόβο της σεισμικής δόνησης, αγνοώντας εκείνη τη στιγμή πως δεν θα είχαν τη δυνατότητα να επιστρέψουν ποτέ. 

Πέραν αυτών τα ιαπωνικά τελωνεία απαιτούν ένα όχημα να εκπέμπει λιγότερη από μια ορισμένη ποσότητα ακτινοβολίας προκειμένου να εξαχθεί. Συγκεκριμένα, αυτή η μέτρηση είναι 0,3 microsieverts, την οποία στο video βλέπουμε να ξεπερνιέται σε ένα αυτοκίνητο. 

Τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα της Φουκουσίμα

Μάλιστα σύμφωνα με αναφορές και καταγγελίες διάφορα αυτοκίνητα που ήταν επηρεασμένα από την ραδιενέργεια βρέθηκαν σε διάσπαρτες χώρες σε όλο τον κόσμο μετά την καταστροφή. Ένα φορτηγό που πουλήθηκε στην εγχώρια αγορά λέγεται πως μετρήθηκε να εκπέμπει περίπου 110 microsieverts.

Κίνδυνος κατάρρευσης 

Επιπλέον η έκθεση ορισμένων μετάλλων σε ραδιενεργό υλικό έχει ως αποτέλεσμα ένα φαινόμενο που ονομάζεται σκλήρυνση με ακτινοβολία. Αυτό διαβρώνει τα μέταλλα και  τα σκληραίνει με αποτέλεσμα να είναι πιο εύθραυστα και να εμφανίζουν ρωγμές με την πάροδο του χρόνου. Προτιμάται έτσι να παραμένουν στην ζώνη αποκλεισμού μακριά από άμεση επαφή με τους ανθρώπους και να ενταχθούν στην εκκαθάριση που θα γίνει κάποια στιγμή μελλοντικά και προφανώς σταδιακά. 

Τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα της Φουκουσίμα

Αυτή η κατάσταση είναι λιγότερο γνωστή από το πρόβλημα που έχει προκύψει τις τελευταίες εβδομάδες με τα μολυσμένα νερά των αντιδραστήρων, τα οποία οι αρχές της Ιαπωνίας θεωρούν πως δεν έχει είναι βιώσιμο να τα αποθηκεύουν σε δεξαμενές πλέον και θέλουν να τα αδειάσουν στον Ειρηνικό ωκεανό, προκαλώντας πλήθος αντιδράσεων σε διεθνές επίπεδο.

Related posts

Τι συμβαίνει και πέφτει τόσο πολύ η παραγωγή αυτοκίνητων στην Ιταλία

timesadmin

Nέο Hyundai Kona: Τι πρέπει να ξέρεις για το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024”

timesadmin

Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup: Πρώτο βήμα για αγώνες ηλεκτρικών

James Rollner

Kia EV4: Πότε έρχεται τελικά ο ανταγωνιστής του Tesla Model 3

timesadmin

Video: Το Range Rover SVR “πέθανε”. Ζήτω το Range Rover SV

timesadmin

Αυτό το ελληνικό κλασικό Mini πωλείται και είναι σε πολύ καλή κατάσταση (εικόνες)

timesadmin