-1.3 C
London
Friday, January 3, 2025

54% αύξηση των ναύλων στα μεγάλα δεξαμενόπλοια μέσα σε μία εβδομάδα

Date:

Related stories

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τα υψηλά ναύλα και η σταθερή παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου είναι οι κύριες αιτίες για το νέο κύμα παραγγελιών που καταγράφεται στα δεξαμενόπλοια. Μετά την ήδη ανοδική χρονιά για τον κλάδο, το 2023, η αρχή του 2024 τον βρίσκει ιδιαίτερα ενισχυμένο, τόσο με παραγγελίες νεότευκτων, με αγοροπωλησίες του στόλου αλλά και με ενισχυμένη την ναυλαγορά. 

Τα “σούπερ” τάνκερ, τα  μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCCs,  αύξησαν κατά 54% τους ναύλους μέσα σε μία εβδομάδα, φτάνοντας τα 76.728 δολάρια την ημέρα, ποσό που είναι το υψηλότερο από τον Ιούνιο του 2023. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων η αγορά έχει αυξομειώσεις, όπως των MR product tankers που ενισχύθηκαν τα ναύλα στο ταξίδι προς τη Δύση αλλά μειώθηκαν στο ταξίδι προς Ανατολή, με τα ναύλα να καταγράφουν μείωση 10% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα 32.360 δολάρια την ημέρα.

Η επιτάχυνση των εξαγωγών από τις ΗΠΑ προς την Ασία  έχει ως αποτέλεσμα τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, όπως τα VLCC να ευνοηθούν. Με δεδομένο ότι το 30% του στόλου VLCC είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, είναι φανερό ότι υπάρχει η ανάγκη αλλά και οι ευκαιρίες για νέες επενδύσεις. Για αυτό και την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκε σημαντική δραστηριότητα στα νεότευκτα πλοία στα ναυπηγεία της Κίνας, με τη δήλωση δικαιωμάτων προαίρεσης για δύο VLCC με καύσιμο LNG, και την παραγγελία τριών shuttle tankers και δύο chemical tankers.

Το 2022, η στροφή της αγοράς στα εμπορευματοκιβώτια μετά την παγκόσμια κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα είχε οδηγήσει τα ναυπηγεία Κίνας, Κορέας και Ιαπωνίας να έχουν κατακλυστεί από παραγγελίες για άλλου τύπου πλοία, όπως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Για αυτό, τα υπό ναυπήγηση VLCC αντιπροσωπεύουν σήμερα μόνο το 2% του συνολικού στόλου. 

Από την άλλη πλευρά, οι πλοιοκτήτες δεν προχωρούν εύκολα σε νέες ναυπηγήσεις γιατί δεν έχει ξεκαθαριστεί τι είδους καύσιμο θα ισχύει στο μέλλον για τα δεξαμενόπλοια, εν όψει της πράσινης μετάβασης. Συνολικά, ο DNV εκτιμά ότι η αγορά δεξαμενοπλοίων θα παραμείνει ισχυρή τα επόμενα χρόνια, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου παραμένουν υγιή. 

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here