13.3 C
Athens
March 8, 2021
ΣΠΟΡ

To νέο Dacia Bigster μοιάζει με Hummer (pics & vid)!

to-νέο-dacia-bigster-μοιάζει-με-hummer-(pics-&-vid)!

H μάρκα Dacia έχει κερδίσει με το σπαθί της και τις…πωλήσεις της έναν σημαντικό ρόλο εντός του ομίλου Renault. Γι αυτό και κατέχει περίοπτη θέση στη νέα στρατηγική του γαλλικού ομίλου, που συμπυκνώνεται στον κωδικό ‘’Renaulution 2021’’ και παρουσιάστηκε πριν δύο ημέρες από το Νούμερο Ένα της Renault, Λούκα ντε Μέο.

Μέσα από την παρουσίαση του ντε Μέο ξεχώρισε το πρωτότυπο ενός επιβλητικού SUV με την ονομασία Bigster Concept, όχι μόνον επειδή είναι εντυπωσιακό, αλλά επειδή σηματοδοτεί εύγλωττα την αναβάθμιση της Dacia από μία μάρκα σχεδόν αποκλειστικά Value for Money σε έναν κατασκευαστή με υψηλά στάνταρ ποιότητας, προηγμένη τεχνολογία και μοντέρνο ντιζάιν. Και αν πηγαίνει τώρα το μυαλό σας στην ανάλογη πορεία της Skoda, τότε θα σας πούμε ‘’ναι, έχετε δίκιο’’.

Το Dacia Bigster διαθέτει 4,60 μ. μήκος, άρα κινείται στις ανώτατες παρυφές της μικρομεσαίας κατηγορίας C-segment και αγγίζει σχεδόν τη μεσαία κατηγορία. Για να πάρουμε μία ιδέα, το σημερινό Dacia Duster που ανήκει επίσης στην κατηγορία C, έχει 4,34 μ. μήκος, άρα είναι αισθητά μικρότερο. Επίσης ο διάδοχος του Duster, που αναμένεται στην αγορά γύρω στο 2025, δεν πρόκειται να μεγαλώσει εξωτερικά, αλλά θα κυμανθεί το μήκος του και πάλι γύρω στα 4,30 μ.

Τα δύο νέα μοντέλα, δηλαδή το Duster επόμενης γενιάς και το Bigster παραγωγής, θα χρησιμοποιούν ίδιο πάτωμα και θα έχουν πολλά κοινά μηχανικά μέρη και τεχνολογίες. Ωστόσο το Bigster θα είναι σχεδιαστικά απόλυτα διακριτό προς το μελλοντικό Duster, ενώ θα προσφέρει εκτός των άλλων υψηλότερη άνεση και περισσότερες δυνατότητες μεταβλητότητας του ευρύχωρου εσωτερικού του.

Eδώ θα πρέπει να υπογραμμίσουμε, ότι ίδιο πάτωμα με το μελλοντικό Dacia Duster και το Bigster θα έχει και το Lada Niva της επόμενης γενιάς που αναμένεται στην αγορά το 2024. Αυτό συμβαίνει, επειδή η Lada ανήκει κατά 25% στον όμιλο Renault, που αποφάσισε επίσης να την αναβαθμίσει στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του.

Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα, θα περιλαμβάνει η γκάμα της Dacia την επόμενη τριετία –τετραετία τουλάχιστον δύο SUVs, ενώ θα πρέπει να πούμε ότι το πάτωμα του Bigster παραγωγής θα δέχεται κάθε είδους κινητήρες, δηλαδή θα μπορούσε να υπάρξει και ηλεκτροκίνητη εκδοχή του. Η ρουμάνικη θυγατέρα του ομίλου Renault δεν έχει αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες πάνω σε αυτό, έχει τονίσει ωστόσο ότι οι κινητήριες μονάδες του Bigster θα πληρούν όλες τις μελλοντικές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές, οπότε θεωρείται δεδομένο ότι το μεγάλο SUV το δούμε τουλάχιστον και σε υβριδική Plug-in έκδοση, πιθανότατα μάλιστα και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Ο σχεδιασμός του Bigster Concept είναι μοντέρνος, ξεχειλίζει αυτοπεποίθηση και αποτελεί μία μεταμοντέρνα εκδοχή του Duster σε μεγαλύτερες διαστάσεις XL. Μία ιδιαίτερα δυναμική χροιά προσδίδουν στο συγκεκριμένο SUV τα φουσκωτά φτερά με φρύδια από συνθετικά υλικά, καθώς επίσης το εξόγκωμα του Powerdome στο καπό του κινητήρα.

Οι μεγάλοι τροχοί αυξάνουν την απόσταση του πενταθέσιου αμαξώματος από το έδαφος, ενώ οι μακρόστενοι και σχήματος Υ προβολείς κάνουν τη μάσκα του αυτοκινήτου να δείχνει επιθετικότερη. Στο πίσω μέρος επαναλαμβάνεται το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο, προβλέπονται ‘’καθαρές’’ επιφάνειες και στην απόληξη της οροφής υπάρχει μία αεροτομή. Οι στιβαρές ράγες οροφής επιβεβαιώνουν, ότι το Bigster θα συνεχίσει την παράδοση της Dacia στη δημιουργία αυτοκινήτων με έμφαση στην πρακτικότητα και στη λειτουργικότητα.

Απολύτως ενδεικτικό της νέας φιλοσοφίας που διέπει τη Dacia είναι και το γεγονός, ότι το λογότυπό της υπάρχει σε πολλά σημεία του αμαξώματος του Bigster Concept. Ετσι κάνει η Dacia σαφές, ότι οι κάτοχοι αυτοκινήτων της δεν θα έχουν κανένα λόγο να ντρέπονται στο μέλλον για την επιλογή τους. Όπως υπογράμμισε και ο νέος αρχισχεδιαστής της Dacia, Αλεχάντρο Μεσονέρο – Ρομάνος, «το προσιτό δεν πρέπει να αποτελεί κάτι αντίθετο προς το ελκυστικό».

Τον Ισπανό έφερε μαζί του στη Dacia από τη SEAT ο ντε Μέο, μάλιστα ο Μεσονέρο – Ρομάνος πιστοποιεί στο Bigster ένα «πνεύμα υπαίθρου» και «μία cool αύρα», πράγματα που προσυπογράφουμε, πάντα με βάση τα πρώτα στοιχεία και οπτικά υλικά του πρωτότυπου SUV. Αν και ποιοτικότερο, το νέο μοντέλο θα παραμείνει προσιτό, καθώς η Dacia υπόσχεται «ένα SUV της κατηγορίας C στην τιμή ενός οχήματος της κατηγορίας B».

Όπως θα παρατηρήσετε στις φωτογραφίες, απουσιάζουν από το ελκυστικό πρωτότυπο κάποια διακοσμητικά στοιχεία από χρώμιο ή σε απομίμηση αλουμινίου. Αυτό δεν έγινε από σχεδιαστική άποψη, αλλά επειδή κατασκευάστηκε το Showcar αυστηρά με κριτήρια προστασίας του περιβάλλοντος. Ετσι έχουν φτιαχτεί για παράδειγμα τα εξωτερικά προστατευτικά του αμαξώματος από ανακυκλώσιμα υλικά και έχουν βαφτεί σκούρα πράσινα ματ για προβάλλουν και προς τα έξω τον οικολογικό χαρακτήρα τους.

Related posts

Πλήρης στήριξη της Λίβερπουλ σε Κλοπ παρά την κατρακύλα

times1

EIO: Ο «πόλεμος» ανακοινώσεων και η υποψηφιότητα Αναστασίου

times1

F1: Το νέο αυτοκίνητο ασφαλείας της Aston Martin (pics)

times1

Μίλωνας – Ολυμπιακός 0-3: Επέστρεψαν και πέρασαν από Νέα Σμύρνη οι «ερυθρόλευκοι»

times1

Πρωταθλητές οι Ρούμπλεφ και Σβάρτσμαν σε Γαλλία και Αργεντινή (vids)

times1

ΑΕΚ – Απόλλων Σμύρνης: Με Νταντσένκο στο δεξί άκρο της άμυνας (pic)

times1

Leave a Comment