13.9 C
Athens
February 24, 2021
ΣΠΟΡ

SKODA OCTAVIA, SUPERB & ENYAQ iV: Ηλεκτρικά αριστουργήματα

skoda-octavia,-superb-&-enyaq-iv:-Ηλεκτρικά-αριστουργήματα

Με το λογότυπο iV η SKODA σηματοδοτεί τόσο τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της, όσο και τη συναρπαστική περίοδο αυτοκίνησης, που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, ευφυΐα και έμπνευση (innovation, intelligence, inspiration): τρεις ιδιότητες που αντιπροσωπεύονται από το γράμμα «i». Το «V» αναφέρεται στο όχημα (Vehicle), που για τη SKODA αποτελεί εδώ και 126 χρόνια το αντικείμενο της ύπαρξής της και της μεγάλης επιτυχίας της.

Με τη γκάμα μοντέλων iV η SKODA κεφαλαιοποιεί την τεράστια εμπειρία της για τη δημιουργία ενός λαμπρού μέλλοντος αειφόρου ανάπτυξης και αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων, σε συνδυασμό με μια μοναδική εμπειρία απολαυστικής οδήγησης.

OCTAVIA iV

Η νέα OCTAVIA, στην τέταρτη γενιά της, έρχεται να συνεχίσει την τεράστια επιτυχία των προκατόχων της, τις οποίες εμπιστεύτηκαν 6.000.000 οδηγοί σε όλο τον κόσμο και δεκάδες χιλιάδες στη χώρα μας, που την ανέδειξαν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο στην κατηγορία D. H νέα SKODA OCTAVIA διαθέτει μια πλειάδα εκδόσεων με κινητήρες βενζίνης, diesel, και διπλού καυσίμου βενζίνης/φυσικού αερίου. Η κορυφαία ωστόσο plug-in υβριδική OCTAVIA iV είναι αυτή που αποτελεί το πρότυπο των SKODA του μέλλοντος.

Διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές ισχύος και δύο αμαξώματα, GRAND COUPE και SPORTSWAGON, εξασφαλίζει στο σύγχρονο οδηγό απόλυτη ελευθερία επιλογής. Η OCTAVIA iV έχει συνδυασμένη ισχύ 204 ίππους και μέγιστη ροπή 350 Nm, ενώ η ταχύτερη RS iV αποδίδει 245 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm.

Αμφότερες οι OCTAVIA iV διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης 1.4 TSI 150 ίππων και έναν ηλεκτρικό 115 ίππων. Η διαφορά στη συνολική απόδοση καθορίζεται από την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός προηγμένου κιβωτίου ταχυτήτων τριών συμπλεκτών DSG 6 σχέσεων. Ο τρίτος συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών τους, οι OCTAVIA iV μπορούν να κινηθούν μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα για απόσταση 60 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο WLTP και με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα.

Η σύμπραξη και των δύο κινητήρων, αποφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις, όπως φαίνεται και από την μέγιστη ισχύ των δύο OCTAVIA iV. Η λιγότερο ισχυρή εκδοχή έχει μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα, ενώ η OCTAVIA RS iV επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα και φτάνει ως τα 225 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το Driving Mode Select και μπορείς να επιλέξει τα προγράμματα Eco, Normal, Sport και Individual καθώς και το Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic Chassis Control (Ηλεκτρονικά Μεταβαλλόμενη Απόσβεση Ανάρτησης). Επίσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ ηλεκτρικής (E) και υβριδικής (Hybrid) λειτουργίας.

Παρά τις δυναμικές επιδόσεις, η σύγχρονη plug-in υβριδική τεχνολογία επιτρέπει τη συγκράτηση της μέσης κατανάλωσης στο μόλις 1,0 λίτρο/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 22 γρ./χλμ. Αυτό συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.

Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα Wallbox σε 3 ώρες 45 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της και σε 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες 33 λεπτά ή 3 ώρες 33 λεπτά αντίστοιχα.

Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία έξυπνης αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και με την επεξεργασία δεδομένων που παρέχονται από κάμερες και αισθητήρες ραντάρ, οι SKODA OCTAVIA iV μπορούν να επιλέγουν το ιδανικό σενάριο λειτουργίας για τη μέγιστη οικονομία.

Όπως κάθε νέα OCTAVIA έτσι και οι εκδόσεις iV εξασφαλίζουν κορυφαία ασφάλεια για τον οδηγό, τους επιβάτες αλλά και κάθε χρήστη του δρόμου, μέσω προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας, που έχει αξιολογηθεί με την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων από τον Euro NCAP. Ταυτόχρονα, τα μοναδικά πλεονεκτήματα της νέας SKODA OCTAVIA την κατέστησαν φιναλίστ, μεταξύ 7 μόλις αυτοκινήτων, για τον τίτλο του ευρωπαϊκού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2021», του βαρύτιμου αυτού βραβείου που αποδίδεται από το 1964 και για το οποίο ψηφίζουν 60 κορυφαίοι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου από 23 ευρωπαϊκές χώρες.

Η OCTAVIA iV, όπως και κάθε SKODA, προσφέρει στον κάτοχό της κορυφαία σχέση αξίας/τιμής, αλλά και μοναδικές εγγυήσεις. Έτσι, ο υποψήφιος αγοραστής δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ο φόρος χρήσης εταιρικού οχήματος είναι μηδενικός, ενώ η εγγύηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος έχει διάρκεια 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.

Ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω, το κόστος είναι ιδιαίτερα χαμηλό για ένα αυτοκίνητο με αυτές τις επιδόσεις, κορυφαία οικονομία, τεράστιους χώρους και πληρέστατο εξοπλισμό, καθώς η τιμή της OCTAVIA iV των 204 ίππων στην έκδοση Ambition με το bonus λανσαρίσματος ξεκινά από τα 32.900 ευρώ μόλις. Ειδικότερα οι εκδόσεις TAXI, χάρη στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το κόστος είναι ακόμα χαμηλότερο στα 25.037 ευρώ.

SUPERB iV

Το ανανεωμένο SKODA SUPERB, συνδυάζει κομψότητα, πολυτέλεια και κυριολεκτικά τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το μοντέλο, στην έκδοση iV, είναι το πρώτο plug-in υβριδικό στη γκάμα της SKODA, ταυτόχρονα όμως διατίθεται και με υπερσύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, που αποδίδουν ισχύ από 120 έως 272 ίππους.

Το SUPERB iV διαθέτει κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα, οι οποίοι αποδίδουν 218 ίππους συνδυαστικά και έχουν ως αποτέλεσμα πολύ δυναμικές επιδόσεις με εντυπωσιακή οικονομία. Το μοντέλο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό με μηδενικούς ρύπους για απόσταση έως και 55 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, με τη συνολική αυτονομία -της συνδυασμένης χρήσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτρικού- να ανέρχεται στα 850 χιλιόμετρα. Η εκπομπή ρύπων CO2 είναι κάτω από τα 40 γρμ./χλμ., με αποτέλεσμα το SKODA SUPERB iV να μην υπόκειται στην υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Η πλήρης φόρτιση των μπαταριών του νέου SKODA SUPERB iV είναι εύκολη και σύντομη, είτε μέσω οικιακής πρίζας ή σε μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά σε wall-box ισχύος 3,6 kW. Το σύστημα Driving Mode Select προσφέρει τρία προφίλ οδήγησης, τα SPORT, E-mode και HYBRID, για να επιλέξει ο οδηγός αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε περίσταση. Η οδήγηση του SKODA SUPERB iV είναι πραγματικό παιχνίδι, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων.

Με μήκος αμαξώματος 4,869 μέτρα το SKODA SUPERB iV μπορεί να φιλοξενήσει με περισσή άνεση και κορυφαία πρακτικότητα πέντε ενήλικες επιβάτες και μεγάλο όγκο αποσκευών. Ταυτόχρονα, ο πληρέστατος εξοπλισμός, η κορυφαία ασφάλεια χάρη στα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και η εργονομία του εσωτερικού, συνθέτουν το ιδανικό περιβάλλον για κάθε αστική διαδρομή ή μεγάλο ταξίδι.

Η προηγμένη υβριδική τεχνολογία καθιστά το SKODA SUPERB iV ένα θαύμα οικονομίας, παρά τις μεγάλες διαστάσεις, τους χώρους και την πολυτέλεια που προσφέρει στους επιβάτες του. Ως εταιρικό αυτοκίνητο δεν υπόκειται σε φόρο χρήσης, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ενώ η εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος εξασφαλίζει ξένοιαστη οδήγηση για πολλά χρόνια.

ENYAQ iV

Το ολοκαίνουργιο ENYAQ iV είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της SKODA και επίσης το πρώτο μοντέλο της μάρκας που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα (MEB) του Volkswagen Group ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα.

Με μήκος 4.649, πλάτος 1.879 και μεταξόνιο 2.765 μέτρα, το ENYAQ iV είναι ένα μεγάλο SUV με ιδιαίτερα άνετους χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες και πληθώρα αποσκευών. Η κομψότητα του μεγάλου αμαξώματος και η αφαιρετική σχεδίαση του εσωτερικού ενσωματώνουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της SKODA η οποία εκπλήσσει ευχάριστα. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία και, μαζί με προηγμένα συστήματα εξοπλισμού άνεσης, ασφάλειας και επικοινωνίας, συνθέτουν ένα premium εσωτερικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τη δυνατότητα παραμετροποίησης προσφέρει στον οδηγό κάθε απαραίτητη πληροφορία, ενώ η κεντρική οθόνη του ENYAQ iV, 13 ιντσών, είναι μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη σε μοντέλο SKODA.

Το ολοκαίνουργιο SUV είναι πάντα και έξυπνα συνδεδεμένο. Η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός του εσωτερικού μπορούν να ελεγχθούν εύκολα εξ αποστάσεως μέσω της εφαρμογής SKODA Connect. Τέλος όσον αφορά στην ασφάλεια, το μοντέλο διαθέτει μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, στην οποία περιλαμβάνεται το Travel Assist, το οποίο έχει πλέον ακόμη περισσότερες λειτουργίες, καθώς και τηλεχειριζόμενο και προγραμματιζόμενο τρόπο στάθμευσης.

Το SKODA ENYAQ iV προσφέρει παρόμοιο εσωτερικό χώρο με το SKODA KODIAQ, παρόλο που είναι μικρότερο σε μήκος από τη SKODA OCTAVIA. Επίσης, χαρακτηριστικές για τη μάρκα Simply Clever λύσεις εργονομίας και πρακτικότητας, ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα. Σε αυτές περιλαμβάνονται ένα καθαριστικό για το καλώδιο φόρτισης, ένα προστατευτικό κάλυμμα για την υποδοχή φόρτισης και ένας ξεχωριστός χώρος φύλαξης για το καλώδιο φόρτισης κάτω από το δάπεδό του χώρου αποσκευών.

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο εξαρχής ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας, το νέο SKODA ENYAQ iV εξασφαλίζει σε κάθε υποψήφιο αγοραστή πρωτόγνωρη ελευθερία επιλογής, μέσα από τρεις χωρητικότητες μπαταρίας και πέντε επίπεδα ισχύος: 148 ίππων στην έκδοση iV 50, 179 ίππων στην έκδοση iV 60, 204 ίππων στην έκδοση iV 80 , 265 ίππων στην έκδοση iV 80x και 306 ίππων στην έκδοση iV RS vRS. Η αυτονομία κυμαίνεται από τα 340 έως και τα 510 χλμ. στον κύκλο WLTP, ενώ η μετάδοση την κίνησης γίνεται στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς στις δύο ισχυρότερες εκδόσεις.

Χάρη στην άμεση απόκριση και απόδοση της μέγιστης ροπής του ηλεκτρικού κινητήρα από την πρώτη στροφή λειτουργίας του, οι επιδόσεις είναι συναρπαστικές σε κάθε εκδοχή ισχύος. Ακόμα και η βασική έκδοση του SKODA ENYAQ iV με ισχύ 148 ίππων επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ., ενώ η κορυφαία vRS iV των 306 ίππων, χρειάζεται μόλις 6,2 δευτερόλεπτα για την ίδια διαδικασία. Η μέγιστη ταχύτητα για τις 4 πρώτες εκδόσεις ισχύος είναι 160 χλμ./ώρα, ενώ για την κορυφαία 180 χλμ./ώρα.

Η πρωτοποριακή τεχνολογία ηλεκτροκίνησης που ενσωματώνει το νέο SKODA ENYAQ iV επιτρέπει την εκμετάλλευση των πιο σύγχρονων ταχυφορτιστών συνεχούς ρεύματος (DC) του δημόσιου δικτύου. Έτσι, ακόμα και η κορυφαία μπαταρία των 82 kWh ονομαστικής χωρητικότητας, μπορεί να φορτιστεί από 5 έως 80% σε μόλις 38 λεπτά σε φορτιστή 125 kW. Στο σπίτι, το Enyaq iV μπορεί να ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της νύχτας χρησιμοποιώντας ένα wallbox AC έως 11 kW σε χρόνο από 6:45 ως 7:30 ώρες. Επιπλέον, το ENYAQ iV είναι εξοπλισμένο με έναν ειδικό φορτιστή γενικής χρήσης iV που ταιριάζει σε όλες τις συμβατικές πρίζες φόρτισης, τόσο τις οικιακές όσο και τις τριφασικές βιομηχανικού τύπου.

Το ολοκαίνουριο SKODA ENYAQ iV αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη σε όλα τα επίπεδα, πολύ περισσότερο όμως σε επίπεδο κόστους, καθώς πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το οποίο κοστίζει σχεδόν το ίδιο -ή ακόμα λιγότερο- αν συγκριθεί με αντίστοιχου μεγέθους, εξοπλισμού και επιδόσεων συμβατικά SUV, τα οποία διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Πιο συγκεκριμένα η βασική έκδοση του SKODA ENYAQ iV 50, με ισχύ 148 ίππων και πληρέστατο εξοπλισμό, έχει εκτιμώμενη τιμή με την επιδότηση του προγράμματος» Κινούμαι Ηλεκτρικά» κοντά στις 30.000 ευρώ και θα είναι διαθέσιμη από την άνοιξη του 2021.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακά χαμηλή τιμή, στην οποία αν αθροιστεί το ελάχιστο κόστος χρήσης, η μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας και η απαλλαγή από τέλη στάθμευσης σε πολλούς δήμους της χώρας, το νέο SKODA ENYAQ iV αποτελεί μια απαράμιλλα συμφέρουσα πρόταση όχι μόνο ανάμεσα στα ηλεκτρικά, αλλά σε κάθε αντίστοιχου μεγέθους συμβατικό SUV.

Related posts

Ο Μέσι ζήτησε τη φανέλα του τερματοφύλακα της Έλτσε κι εκείνος δεν το πίστευε! (vid)

times1

Μπορεί να ελπίζει η ΑΕΛ ή όχι;

times1

Ερώτημα χωρίς απάντηση η ασυνήθιστη κίνηση της ΕΛ.ΑΣ να μην κατασχέσει τα ηλεκτρονικά αρχεία του Λιγνάδη (vid)

times1

Γκλάντμπαχ – Μάντσεστερ Σίτι: Πορτογαλική συνεργασία, 0-1 ο Μπερνάρντο Σίλβα (vid)

times1

Μπαρτσελόνα – Έλτσε: Μέσι ξανά και ξανά, πρώτος σκόρερ στην Ευρώπη το 2021! (vid)

times1

Mε αερόσακο το γιλέκο Smart Jacket της Ducati (pics & vid)

times1

Leave a Comment