16.1 C
Athens
February 27, 2021
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Τα αυτοκίνητα θα ορίζονται από το λογισμικό τους.

Τα-αυτοκίνητα-θα-ορίζονται-από-το-λογισμικό-τους.

Δεν το λέω εγώ, αλλά ο συνιδρυτής, πρόεδρος και CEO του τεχνολογικού κολοσσού Nvidia και όταν ένας άνθρωπος με τόσο βαθιά γνώση της βιομηχανίας στην οποία δραστηριοποιείται κάνει προβλέψεις, ο έξυπνος άνθρωπος ακούει. Τι είπε λοιπόν ο επικεφαλής της Nvidia, που σημειωτέον ότι συνεργάζεται με διάφορους μεγάλους κατασκευαστές για την εξέλιξη της τεχνολογίας και προμηθεύει, μεταξύ άλλων, την Audi με το εντυπωσιακό και δημοφιλές “Virtual Cockpit”;

Καταρχάς, όταν ρωτήθηκε πόσα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα προβλέπει πως θα κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους μέχρι το 2030, ο Huang έδωσε ένα ποσοστό της τάξης του 20%.

Τα οχήματα αυτού του 20% θα κάνουν το 50% των συνολικών διανυθέντων χιλιομέτρων στις περιοχές όπου θα είναι διαθέσιμα και αυτό γιατί τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να πάρουν διάφορες μορφές (επιβατικά, φορτηγά, ταξί, ρομποτικό delivery κ.ά) και όλα τους θα μπορούν να δουλεύουν αδιάκοπα.

Αναφορικά με το επίπεδο αυτοματισμού της οδήγησης, ο Huang αναφέρει πως το “Level 4” θα υπάρχει μόνο για delivery σε μέρη που είναι αποκομμένα από το υπόλοιπο δίκτυο ή μπορούν να αποκοπούν από αυτό καθώς είναι η πιο ασφαλής και συμφέρουσα συνθήκη  και πως στα επιβατικά, το υψηλότερο επίπεδο που περιμένει μέχρι το 2030 είναι το “Level 2”, αν και σαφώς πιο προηγμένο από αυτό που έχουμε σήμερα.

Θα είναι σαν να οδηγείς με το μυαλό. Θα το σκέφτεσαι και το αυτοκίνητο θα το κάνει ενώ παράλληλα θα σε κρατάει ασφαλή. Μέχρι τότε, η στάθμευση και το ξεπαρκάρισμα, η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους ή σε μποτιλιάρισμα θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Ακόμα και το Level 2 θα είναι μία τρομερή εμπειρία οδήγησης.

Και συμπλήρωσε:

Η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική δεν προορίζονται για την αντικατάσταση των ανθρώπων. Θα βελτιώσουν την δουλειά μας. Δεν θα αντικαταστήσουν την οδήγηση αλλά θα την αναβαθμίσουν και ενώ απολαμβάνω πραγματικά να οδηγώ, λατρεύω την λειτουργία Autopilot στο Tesla μου. Είναι χαλαρωτική.

Ενδιαφέρουσα είναι και η άποψη αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, αφού ο Huang θεωρεί πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν να κάνουν περισσότερο με την πολυτέλεια και λιγότερο με την προστασία του περιβάλλοντος – αν και αυτό εξακολουθεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Έχει να κάνει με την εμπειρία που προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, την ησυχία στην καμπίνα, την απουσία δυσάρεστων οσμών και το γεγονός ότι είναι “γεμάτο” το πρωί γιατί το φορτίζεις στο σπίτι. Όλα αυτά είναι εκφάνσεις της πολυτέλειας και οι κατασκευαστές το έχουν συνειδητοποιήσει. Κρατήσαμε για το τέλος το απόσπασμα του τίτλου γιατί είναι ενδεχομένως η πλέον αμφιλεγόμενη άποψη του Huang, ο οποίος πιστεύει ότι οι κατασκευαστές θα είναι αναγκασμένοι να εξελίξουν το δικό τους λογισμικό καθώς “δεν κατασκευάζουν αυτοκίνητα, αλλά διατηρούν στόλους”. Η μετάβαση λοιπόν είναι αναπόφευκτη και πρόκειται να συμβεί μέσα στα επόμενα χρόνια.

Related posts

Audi. Με μεγαλύτερη αυτονομία τα plug-in υβριδικά Q5, A6 και A7

times1

Η Mercedes-AMG C63 θα είναι ένα υβριδικό κτήνος 550 ίππων!

times1

Στις 2 Μαρτίου το Hyundai Bayon.

times1

Ο πρόεδρος της Suzuki αποχωρεί σε ηλικία 91 ετών!

times1

Η Volkswagen ετοιμάζει ένα ειδικό Golf GTI για τα 45α γενέθλια του μοντέλου.

times1

Jeep Gladiator. Με βαριά κληρονομιά

times1

Leave a Comment