Άλλη μία δοκιμή, άλλη μία δοκιμασία στο διαβόητο τεστ αποφυγής ταράνδου και η συγκεκριμένη έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όχι μόνο γιατί αφορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά επειδή αυτό είναι η πρώτη προσπάθεια της Mazda στην εν λόγω κατηγορία. Η παρατήρηση της συμπεριφοράς των ηλεκτρικών σε αυτή την πολύ δύσκολη μανούβρα αποφυγής εμποδίου αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον εξαιτίας των ειδικών χαρακτηριστικών τους – αυξημένο βάρος, ελαστικά χαμηλής αντίστασης, προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και το MX-30 έπρεπε να αποδείξει την αξία του θέτοντας την βάση για την Mazda.

Και το έκανε. Το ηλεκτρικό SUV μπορεί να μην κατάφερε κάτι καλύτερο από τα 74 km/h αλλά ακόμα και αυτή η επίδοση είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπής αν αναλογιστούμε τα μοντέλα που δεν μπόρεσαν ούτε αυτό. Πιο σημαντικό από την απόλυτη ταχύτητα όμως, είναι το γεγονός ότι το MX-30 αντιδρά προβλέψιμα και με ασφάλεια. Προφανώς η υποστροφή είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της οδικής συμπεριφοράς του ηλεκτρικού SUV της Mazda και όσο ανέβαινε η ταχύτητα, τόσο οι ηλεκτρονικές “νταντάδες” έκαναν πιο αισθητή την παρουσία τους αλλά όλα συνέβαιναν προοδευτικά. Το ισπανικό μέσο που διεξάγει αυτά τα τεστ δε, δεν παρατήρησε κάποια αισθητή διαφορά στις ρυθμίσεις του συστήματος ανάκτησης ενέργειας ενώ και στο σλάλομ, το MX-30 παρουσίασε ομαλές αντιδράσεις και έναν βαθμό ευελιξίας στις κινήσεις του αμαξώματος. Σε γενικές γραμμές, όλα καλά λοιπόν.