Όσο περνά ο καιρός, τόσο πλησιάζουμε στην αντικατάσταση της Aventador. Η ναυαρχίδα της Lamborghini παρουσιάστηκε στα τέλη του 2010 και λανσαρίστηκε στην αγορά μερικούς μήνες αργότερα και παρότι έχει “γεράσει” πολύ καλά, έχασε μέρος της αρχικής λάμψης και έχει μείνει λίγο πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Καθώς πλησιάζουμε λοιπόν στο πέσιμο της αυλαίας για την Aventador, άρχισε να γίνεται πάλι κουβέντα για τον κινητήρα που θα τοποθετηθεί στην καρδιά του μοντέλου που θα την αντικαταστήσει. Έχει θέση ένας μεγάλος, ατμοσφαιρικός V12 στην εποχή του εξηλεκτρισμού ή θα δούμε κάποια μορφή downsizing τόσο σε κυλίνδρους όσο και σε χωρητικότητα; Ίσως με την μορφή της υπερτροφοδότησης;

Έχοντας ήδη διαβάσει τον τίτλο ξέρεις ότι αυτό δεν ισχύει. Ο θηριώδης, εμβληματικός V12 της Lamborghini θα συνεχίσει το θεάρεστο έργο του ακόμα και αν χρειαστεί να κάνει κάποιες… υποχωρήσεις. Οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων είναι αμείλικτοι και η Lamborghini δεν εξαιρείται από την εφαρμογή τους οπότε έπρεπε να βρεθεί μία λύση ώστε ο μεγάλος βενζινοκινητήρας να γίνει λίγο πιο “πράσινος”. Η λύση αυτή πήρε τη μορφή του εξηλεκτρισμού αφού απ’ ότι μαθαίνουμε, το μοντέλο που θα διαδεχθεί την Aventador θα εξοπλίζεται με μία υβριδική εκδοχή του V12. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον τρόπο με τον οποίο θα εξηλεκτριστεί ο κινητήρας αλλά ίσως να πήραμε μία κατεύθυνση από την Sian, όπου ο V12 συνδυάζεται με ένα mild-hybrid σύστημα που χρησιμοποιεί υπερπυκνωτή αντί για μπαταρίες. Είναι λίγο δύσκολο να διατηρηθεί ο υπερπυκνωτής και σε ένα σαφώς πιο mainstream μοντέλο όπως είναι η Aventador (για τα μέτρα της Lamborghini και της τεχνολογίας) αλλά το ήπια υβριδικό σύστημα φαντάζει ως η καλύτερη επιλογή αυτή τη στιγμή. Όπως και να έχει, αυτό είναι απλά μία λεπτομέρεια που θα ξεκαθαρίσει αργότερα. Σημασία έχει ότι ο V12 έχει ακόμα μία γενιά μέσα του και θα συνεχίσει να μας ανατριχιάζει με τον ήχο και την απόδοση του. Όσο για το πότε θα δούμε το νέο μοντέλο της ιταλικής μάρκας; Άγνωστο. Θεωρητικά, θα λέγαμε 2022 αλλά έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα με την πανδημία, δεν ξέρουμε. Μπορεί να νωρίτερα από το ’22, μπορεί και αργότερα.