Αρχικά, το πλάνο της Volkswagen περιελάμβανε την μεταφορά της παραγωγής της επόμενης γενιάς του Passat από την μονάδα της στο Emden της Γερμανίας, σε ένα νέο εργοστάσιο που θα κατασκεύαζε στην Τουρκία. Αυτό όμως ακυρώθηκε με την γερμανική εταιρία να επιλέγει τελικά την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στην Bratislava με μία επένδυση της τάξης του 1 δισεκατομμυρίου. Η… μετακόμιση ήταν προγραμματισμένη για το 2023 αλλά κάποια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η Volkswagen άλλαξε γνώμη και επιλέγει την κατάργηση του Passat.

Για να είμαστε ακριβείς, η εταιρία δεν επιλέγει να τερματίσει την παραγωγή όλων των εκδόσεων του Passat, αλλά μόνο της sedan έκδοσης. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Volkswagen θέλει να μειώσει το φαινόμενο του κανιβαλισμού καθώς το Skoda Superb παραδοσιακά “έκλεβε” πωλήσεις από το Passat όντας λίγο μεγαλύτερο, πιο πρακτικό και λίγο ή πολύ φθηνότερο. Αυτό μπορεί να εμπεριέχει μία δόση αλήθειας αλλά οφείλουμε να αναφέρουμε ότι ο… εχθρός του Passat sedan δεν είναι τόσο το Superb, αλλά η διαρκώς αυξανόμενη δημοτικότητα των SUVs. Σε κάθε περίπτωση, η Volkswagen λέγεται πως θα καταργήσει το μεγάλο sedan της αλλά όχι την station-wagon έκδοση του, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο για το Superb στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη και εστιάζοντας με το Passat Variant στο δυτικό κομμάτι της ηπείρου. Ένα ακόμα “θύμα” της πολιτικής της γερμανικής μάρκας ενδεχομένως να είναι το Arteon που παρότι αναπαριστά την πιο… αισθητική πλευρά της Volkswagen, μάλλον δεν θα ζήσει για να δει την δεύτερη γενιά του να κυκλοφορεί στην αγορά. Την θέση του θα πάρει το αμιγώς ηλεκτρικό ID.Space Vizzion που είναι προγραμματισμένο να περάσει στην παραγωγή το 2023.