Σε μία ενδιαφέρουσα κίνηση που θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον για να δούμε αν θα αποκτήσει ακολούθους, η Γαλλία ανακοίνωσε στα τέλη της εβδομάδας την επιβολή ενός νέου φόρου για οχήματα που ζυγίζουν πάνω από 1.800 κιλά. Η φορολόγηση των βαρύτερων και κατά συνέπεια πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων ήταν μία από τις πολλές προτάσεις από το “Citizens’ Convention for the Climate” αλλά η γαλλική κυβέρνηση έκρινε ότι το όριο των 1.400 κιλών ήταν πολύ χαμηλό και θα έπληττε και την γαλλική βιομηχανία αυτοκινήτου, οπότε έθεσε τον πήχη στα 1.800 κιλά και φορολογεί με €10 κάθε κιλό που ξεπερνά αυτό το όριο!

Από τον Ιανουάριο του 2021 λοιπόν, οποιουδήποτε οχήματος το βάρος ξεπερνά τα 1.800, θα σημαίνει την επιβάρυνση της τιμής του εν λόγω οχήματος με έναν επιπλέον φόρο, το ύψος του οποίου θα εξαρτάται από το πόσα κιλά πάνω από τα 1.800 ζυγίζει το όχημα. Όπως είπαμε, κάθε κιλό “κοστίζει” 10 ευρώ αλλά από το μέτρο αυτό εξαιρούνται τα 7-θέσια που ανήκουν σε πολυμελείς οικογένειες και φυσικά, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο φόρος βάρους που επιβάλλουμε στέλνει ένα ισχυρό και απαραίτητο μήνυμα ώστε να λαμβάνεται υπόψιν ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των βαρύτερων οχημάτων. Όσο πιο βαριά γίνονται τα αυτοκίνητα, τόσο περισσότερα υλικά χρησιμοποιούνται και τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνουν με μεγαλύτερη μόλυνση.

Αναφέρει το tweet της Υπουργού Περιβάλλοντος της γαλλικής κυβέρνησης, Barbara Pompili. Όπως μπορείς να συμπεράνεις και εσύ αρκετά εύκολο, το νέο μέτρο αναμένεται να πλήξει λιγότερο τα SUVs των γαλλικών εταιριών που εντάσσονται σε μικρότερες κατηγορίες και δεν φτάνουν το βάρος των 1.800 κιλών. Τα βαρύτερα και πολυτελέστερα SUVs και crossovers των γερμανικών (κατά κύριο λόγο) εταιριών αναμένεται να επιβαρυνθούν περισσότερο με απώτερο στόχο βεβαίως, την ώθηση της αγοράς σε πιο “πράσινα” οχήματα.