Άλλο ένα αυτοκίνητο υποβάλλεται στην… επίπονη διαδικασία του test αποφυγής ταράνδου και αυτή τη φορά υπάρχει ξεχωριστό ενδιαφέρον καθώς το εν λόγω αυτοκίνητο δεν είναι άλλο από την ολοκαίνουρια Toyota GR Supra. Ένα αυθεντικό sports car που εξέλιξε η ιαπωνική εταιρία σε συνεργασία με την BMW και κινείται χάρη σε έναν 3-λιτρο, twin-turbo εξακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα με 340 ίππους, διαθέτει “κοφτερό” τιμόνι, πίσω κίνηση και εντυπωσιακή εμφάνιση. Καλά όλα αυτά, όμως πώς μεταφράζονται σε μία από τις δυσκολότερες δοκιμασίες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα όχημα; Το έχουμε πει στο παρελθόν και θα το επαναλάβω. Το test αποφυγής ταράνδου απαιτεί άψογη συνεργασία ανάμεσα σε κάθε μέρος του οχήματος: από το τιμόνι και το σύστημα διεύθυνσης, στην ανάρτηση, την κατανομή του βάρους, στα ελαστικά και φυσικά, στα ηλεκτρονικά συστήματα που ελέγχουν την συμπεριφορά του σε περίπτωση που “αγριέψουν” τα πράγματα.

Η αντίδραση της GR Supra στις ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης που απαιτεί το test αποφυγής ταράνδου είναι προοδευτική και προβλέψιμη. Όμως το sports car της Toyota αδυνατεί να ολοκληρώσει την δοκιμασία με ταχύτητα μεγαλύτερη των 77 km/h. Επιπλέον, ο δοκιμαστής αναφέρει ότι το σύστημα διεύθυνσης χρειάζεται περισσότερο χρόνο εξοικείωσης λόγω της μεταβλητής σχέσης ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες, η Supra ανοίγει την πορεία της με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ολοκληρώσει το test με επιτυχία. Η μεταβλητή σχέση του συστήματος διεύθυνσης πάντως, μετατρέπεται σε πλεονέκτημα στο σλάλομ όπου το ιαπωνικό coupe δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα να ελιχθεί ανάμεσα στους κώνους, με τον οδηγό να επαινεί την ευελιξία του, όπως και τον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτρονικών του συστημάτων. Αναφέρει πάντως ότι το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα επικοινωνιακό, κάτι που θα περίμενε κανείς ότι αποτελεί ζητούμενο για ένα sports car. Θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε πώς συμπεριφέρεται στις ίδιες δοκιμασίες η δίλιτρη Supra που έχει χαμηλότερο βάρος στον εμπρός άξονα…