Στο σημείο που βρισκόμαστε, μία εταιρία που ανακοινώνει την απόλυση μερικών χιλιάδων από τους εργαζομένους της και μία σειρά περικοπών για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους σε ορίζοντα 3-ετίας ή 4-ετίας δεν αποτελεί έκπληξη. Οι κατασκευαστές βρίσκονται σε δύσκολη θέση και προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, όσο πρόσκαιρα κι αν είναι αυτά ώστε να εξασφαλίσουν ότι θα βρίσκονται εδώ και την επόμενη μέρα για να προγραμματίζουν την ανάκαμψη τους!

Η τελευταία εταιρία που παρουσίασε ένα τέτοιο πλάνο δεν είναι άλλη από την Renault που παρουσίασε τους στόχους που ελπίζει να πετύχει στο τέλος του 2024. Πρώτος και βασικότερος, είναι η μείωση του σταθερού κόστους κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσω της εκμετάλλευσης των… προσόντων της Συμμαχίας (Renault-Nissan-Mitsubishi)  και εμβάθυνσης των συνεργειών εντός αυτής, της βελτιστοποίησης της παραγωγής στα εργοστάσια της και της βελτίωσης της απόδοσης “υποστηρικτικών λειτουργιών” όπως το marketing και η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής της εταιρίας.

Για να γίνουμε λίγο πιο συγκεκριμένοι, η Renault σκοπεύει να απολύσει μέσα στα επόμενα χρόνια περίπου 4 χιλιάδες εργαζόμενους στην Γαλλία και άλλους 10.000 παγκοσμίως ενώ θα μειώσει την ετήσια παραγωγή αυτοκινήτων από τα 4.000.000 το 2019, στα 3.3 εκατομμύρια μέχρι το 2024. Το εργοστάσιο της στο Flins θα αλλάξει, όπως και το κέντρο έρευνας και εξέλιξης στο Guyancourt, οι παραγωγικές μονάδες της στο Douai και το Maubeuge θα εστιάσουν σε ηλεκτρικά οχήματα και μικρά επαγγελματικά ενώ το μέλλον του εργοστασίου στη Dieppe θα κριθεί μετά το τέλος της παραγωγής της Alpine A110. Σε αντίθεση με ότι ακουγόταν προ ολίγου καιρού, η Renault δεν ανακοίνωσε την κατάργηση μοντέλων (βλ. Scenic, Espace, Talisman) ούτε οτιδήποτε που να σχετίζεται με την γκάμα της. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι η όποια επένδυση για το μέλλον κάποιων ονομάτων δεν θα επανεξεταστεί στο προσεχές μέλλον.