28 C
Athens
July 5, 2020
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Νέα BMW 4 Series! Χαράζει τον δικό της δρόμο!

Νέα-bmw-4-series!-Χαράζει-τον-δικό-της-δρόμο!

Η BMW παρουσίασε την δεύτερη γενιά της 4 Series και με τις αλλαγές που έχει κάνει, κάνει ξεκάθαρες τις προθέσεις της για το συγκεκριμένο μοντέλο. Είναι σαφές ότι η γερμανική εταιρία δεν θέλει να σκεφτόμαστε την 4 Series ως την “coupe 3άρα” και στην προσπάθεια της να την διαφοροποιήσει επαρκώς, κατέληξε στο άλλο άκρο και εγκατέλειψε κάποια από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον σχεδιασμό της. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής σχεδιασμού της, Domagoj Dukec, “δεν υπάρχει η κλασική οριζόντια γραμμή, ούτε το εμβληματικό Hofmeister kink”, οπότε η γρίλια ήρθε απλά σαν το κερασάκι στην τούρτα. Μία γρίλια που έχει σχεδιαστεί περισσότερο “κάθετα” σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν, αντλώντας επιρροές από την προ-1980 εποχή…

Για να μην εστιάσουμε υπερβολικά σε αυτό το χαρακτηριστικό της νέας 4 Series, ας μιλήσουμε λίγο για την ουσία. Η νέα 4άρα έχει μήκος 4.768 χιλιοστών, πλάτος 1.852 χιλιοστών και ύψος 1.383 χιλιοστών και αυτό σημαίνει ότι είναι 128mm μακρύτερη, 27mm φαρδύτερη και 6mm ψηλότερη από το μοντέλο που αντικαθιστά. Ανάλογη είναι και η αύξηση στο μεταξόνιο (+41 χιλιοστά, στα 2.851 συνολικά) ενώ και τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 28mm εμπρός και 18mm πίσω. Βασίζεται στην CLAR αρχιτεκτονική της γερμανικής εταιρίας και οι τροποποιήσεις που έχουν κάνει οι μηχανικοί σε αυτήν, είχαν ως αποτέλεσμα την μείωση του ύψους του κέντρου βάρους κατά 21 χιλιοστά σε σύγκριση με την 3 Series και την ίση κατανομή του στους δύο άξονες – 50:50.

Η ανάρτηση εμπρός αποτελείται από γόνατα διπλής άρθρωσης και πίσω υπάρχει μία διάταξη 5 συνδέσμων, με την BMW να αναφέρει ότι η νέα 4 Series είναι σαφώς πιο σπορ από την 3 Series χάρη σε σκληρότερα αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους. Για όποιον επιθυμεί κάτι περισσότερο, υπάρχει και η προαιρετική Adaptive M ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση καθώς και το M Sport διαφορικό!

Όσον αφορά στους κινητήρες, η 420i εξοπλίζεται με έναν δίλιτρο, 4-κύλινδρο 184 ίππων και 300 Nm ροπής και η 430i με τον ίδιο κινητήρα αλλά αναβαθμισμένο στα 258 άλογα και 400 Nm ροπής. Από εκεί και πέρα, υπάρχει η (προσωρινά) κορυφαία, M440i xDrive με τον mild-hybrid, τρίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά των 374 ίππων και 500 Nm ροπής, πριν περάσουμε στους πετρελαιοκινητήρες. Εκεί, βρίσκουμε την 420d, όπου ο δίλιτρος turbodiesel αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής, την 430d xDrive όπου ένας τρίλιτρος, εξακύλινδρος παράγει 286 ίππους και 650 Nm ροπής και φυσικά, την M440d xDrive με τα 340 άλογα και 700 Nm ροπής της. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ενώ προαιρετικά, ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει το “Sport” κιβώτιο που παρέχει ταχύτερες αλλαγές, λειτουργία “Launch Control” και ένα νέο mode ονόματι “Sprint”.

Τέλος, η καμπίνα ακολουθεί τα χνάρια των υπολοίπων μοντέλων της BMW, αν και εδώ εντοπίζουμε κάποιες αλλαγές. Οι πιο ευδιάκριτες αφορούν στην μετατόπιση του κουμπιού εκκίνησης δίπλα στον ανασχεδιασμένο επιλογέα mode οδήγησης ενώ η τελευταία εκδοχή του συστήματος iDrive της γερμανικής εταιρίας συνοδεύεται από νέο, μεγαλύτερο head-up display. Κατά τα άλλα, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τα νέα, standard σπορ καθίσματα  και το γεγονός ότι η 4 Series εξοπλίζεται με μία μακρά λίστα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης όπως και τα άλλα μοντέλα της γκάμας.

Related posts

Το VW Tiguan facelift ντεμπουτάρει με “καυτή” R έκδοση!

times1

Η Mugen βάζει την δική της πινελιά στο Honda Civic Type R.

times1

Η Audi φρεσκάρει το Q5 με mild-hybrid τεχνολογία και όχι μόνο!

times1

Honda CR-V Hybrid AWD. Προσφέρει άνεση, διαθέτει τεχνολογία

times1

Νέα Skoda Octavia RS. Και με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

times1

Επιβεβαιώνεται και το νέο Ford F-150 Raptor.

times1

Leave a Comment