Την Παρασκευή που μας πέρασε, η Hertz Global Holdings Inc. μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. πτώχευσε υπό την πίεση 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έχει συσσωρεύσει ως χρέη και 700.000 αυτοκινήτων που κάθονται άπραγα λόγω της πανδημίας. Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος ότι η πανδημία ήταν αυτή που οδήγησε την Hertz στην πτώχευση αλλά αυτό δεν θα ήταν απόλυτα ακριβές καθώς τα δεινά της Hertz ξεκίνησαν πριν από μερικά χρόνια. Το 2019 μάλιστα, πριν μάθουμε ακόμα για τον COVID-19, η αμερικανική εταιρία δήλωνε 58 εκατομμύρια δολάρια σε ζημιές και αυτή ήταν η 4η συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία αδυνατούσε να παρουσιάσει κέρδη.

Φυσικά, η πανδημία έπαιξε τον ρόλο της στην πτώχευση. Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι αλλά το εν λόγω ποτήρι είχε γεμίσει λόγω της αδυναμίας της ίδιας της Hertz να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να παραμείνει ανταγωνιστική σε μία δύσκολη αγορά.  Αυτό όμως δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, όπως δεν έχει σημασία ότι η Kathryn Marinello, πρώην CEO της Hertz, αμείφτηκε με περισσότερα από 9.000.000 δολάρια το 2019 – ναι, την ίδια χρονιά που η εταιρία παρουσίαζε ζημιές της τάξης των 58.000.000 δολαρίων! Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η Hertz απέλυσε ή έθεσε σε αναγκαστική άδεια άνευ αποδοχών περισσότερους από 20.000 εργαζομένους της ενώ η αναμενόμενη πώληση μέρους του στόλου των οχημάτων της, θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στην αγορά των Η.Π.Α. και του Καναδά.

Για την ιστορία πάντως αξίζει να αναφέρουμε ότι η πτώχευση της Hertz Global Holdings Inc. δεν θα έχει επιπτώσεις στις επιχειρήσεις της στην Ευρώπη, την Αυστραλία κ.α. Όπως δήλωσε καθησυχαστικά η Autohellas, που εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz στην Ελλάδα και άλλες 7 βαλκανικές χώρες, δεν υπάρχει οποιαδήποτε μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή και άρα, καμία οικονομική επίπτωση από αυτή την εξέλιξη.