Ένα εξαιρετικά φιλόδοξο αλλά αναγκαίο πλάνο ανάκαμψης της αγοράς αυτοκινήτου της Γαλλίας αποκάλυψε ο Πρόεδρος της χώρας, Emmanuel Macron, “δεσμεύοντας” 8 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να σταθεί ξανά στα πόδια της η εγχώρια βιομηχανία αυτοκινήτου. Σύμφωνα με αυτό το πλάνο, οι πολίτες που σκοπεύουν να αγοράσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που κοστίζει λιγότερο από €45.000 επιδοτούνται με €7.000 έναντι των €6.000 που ίσχυε μέχρι πρότινος, ενώ αυτοί που πρόκειται να αποκτήσουν ένα plug-in υβριδικό μοντέλο, δικαιούνται €2.000 αρκεί το αυτοκίνητο της επιλογής τους να μπορεί να διανύσει 50 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια και να μην κοστίζει περισσότερο από €50.000.

Η γαλλική κυβέρνηση δεν επιδοτεί όμως μόνο τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Σε μία προσπάθεια να βοηθήσει τους κατασκευαστές να “ξεστοκάρουν” τα 400.000 αυτοκίνητα που ξέμειναν στις εκθέσεις από το ξέσπασμα της επιδημίας, προσφέρει €3.000 επιδότηση για όποιον επιλέξει κάποιο από αυτά τα εκατοντάδες χιλιάδες ετοιμοπαράδοτα! Οι αναθεωρημένες επιδοτήσεις θα ισχύουν από την 1η του Ιουνίου μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους και σύμφωνα με τον Macron, είναι “ανοιχτές” για το 75% περίπου των νοικοκυριών της χώρας έπειτα από την χαλάρωση των εισοδηματικών κριτηρίων.

Υπόψιν ότι αυτά τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ δεν περιλαμβάνουν τα 5 δισεκατομμύρια που συζητούνται αυτή την περίοδο για την βοήθεια της Renault. Όμως ο Macron έχει βάλει έναν πάρα πολύ σημαντικό αστερίσκο γι’ αυτό το δάνειο: θα εγκριθεί μονάχα εφόσον η γαλλική εταιρία καταλήξει στις συζητήσεις της με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της στα εργοστάσια καθώς πρωταρχικός στόχος του Macron είναι η προστασία και ενίσχυση της εγχώριας  βιομηχανίας αυτοκινήτου. Ο Πρόεδρος θέλει την Γαλλία να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής “καθαρών” αυτοκινήτων στην Ευρώπη, θέτοντας ως στόχο την ετήσια παραγωγή 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Γι’ αυτό επιδοτεί και την αναβάθμιση των παραγωγικών μονάδων και προωθεί την καθετοποίηση της παραγωγής.