8.2 C
Athens
January 18, 2020
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Porsche εξελίσσει ένα ηλεκτρικό σύστημα με 4 ηλεκτροκινητήρες!

-porsche-4-

Το γεγονός ότι η Porsche επενδύει σημαντικά ποσά στην τεχνολογία του εξηλεκτρισμού δεν αποτελεί μυστικό. Έτσι, η εξέλιξη ενός κινητήριου συνόλου που αποτελείται από 4 ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, μάλλον είναι η λογική συνέχεια καθώς ένα τέτοιο σύστημα επιτρέπει εκπληκτικό έλεγχο της ευστάθειας του οχήματος και πρακτικά άπειρη προσαρμοστικότητα στις εκάστοτε συνθήκες. Και εξηγούμαστε, όπως εξηγεί τα πράγματα η ίδια η Porsche.

Ένα “συμβατικό” αυτοκίνητο έχει περιορισμένες δυνατότητες. Καθώς υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας ή πετρελαιοκινητήρας, η ροπή κατανέμεται στους δύο άξονες μέσω ενός κεντρικού διαφορικού. Αυτό συνήθως έχει προκαθορισμένη την αναλογία της κατανομής αλλά ακόμα και να είναι μεταβλητή, ο χρόνος που απαιτείται για την αντίδραση ενός μηχανικού συστήματος είναι… σημαντικός. Στο ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που έχει εξελίξει και δοκιμάζει η Porsche όμως, υπάρχουν 4 μεμονωμένοι κινητήρες και ένα εξαιρετικά προηγμένο λογισμικό που ελέγχει την λειτουργία τους ώστε να εξασφαλίζει τόσο την ουδετερότητα στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου όσο και  την βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του!

Υπό φυσιολογικές συνθήκες για παράδειγμα, έχει νόημα μία κατανομή 50:50. Αν ο οδηγός θέλει να επιταχύνει όμως, το λογισμικό μπορεί να στείλει όλη την διαθέσιμη ροπή στους τροχούς του πίσω άξονα. Ή αν η κατάσταση είναι τέτοια που οι πίσω τροχοί δεν έχουν καθόλου πρόσφυση, η ροπή μπορεί να μεταδοθεί στους τροχούς του εμπρός άξονα! Επαναλαμβάνω, αυτό ήταν εφικτό και με έναν μηχανικό τρόπο αλλά η ταχύτητα αντίδρασης του ηλεκτρικού συστήματος είναι σημαντικά μεγαλύτερη και κατανομή της ροπής πολύ πιο ακριβής. Το λογισμικό μπορεί να “εξουδετερώσει” ανεπιθύμητα φαινόμενα γρήγορα και με ακρίβεια, προλαμβάνοντας κάποια άσχημη κατάσταση. Και το πιο εντυπωσιακό ίσως, είναι ότι οι μηχανικοί της Porsche κατάφεραν να εξελίξουν ένα τέτοιο σύστημα, σε συνδυασμό με το λογισμικό που το συνοδεύει, χωρίς να φορτώσουν το αυτοκίνητο με επιπλέον αισθητήρες,

Φαντάσου λοιπόν το σύστημα της Porsche ως ένα προηγμένο ESP, με επιπλέον δυνατότητες και ταχύτερη λειτουργία. Για να λειτουργήσει όμως, χρειάζεται δεδομένα τα οποία, μερικές φορές, δεν παρέχουν σαφή ή ολοκληρωμένη εικόνα του οχήματος. Ένα ενδιαφέρον παράδειγμα της δημιουργικότητας των μηχανικών, είναι ότι το σύστημα ελέγχου της ροπής, “επικοινωνεί” με έναν αισθητήρα που ανιχνεύει την κλίση του αυτοκινήτου – έναν αισθητήρα που μέχρι τώρα, τα δεδομένα του χρησιμοποιούνταν για την αυτόματη ρύθμιση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων. Αυτή η συνεργασία οφείλεται στο ότι η κατανομή του βάρους δεν μπορεί να οριστεί με σαφήνεια και βεβαιότητα μόνο από τους αισθητήρες που “διαβάζουν” το φορτίο της ανάρτησης. Τα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν όμως και το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί σε ακραίες συνθήκες. Και παρότι έχει ενσωματωθεί σε ένα SUV, μπορεί να προσαρμοστεί για οποιοδήποτε στιλ αμαξώματος. Να είσαι σίγουρος ότι αυτά που διάβασες εδώ, σήμερα, θα τα δούμε κάποια στιγμή στο προσεχές μέλλον σε κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής της Porsche.

Related posts

Τελικά υπάρχουν όρια! Η Audi λέει όχι σε 4-κύλινδρα RS μοντέλα!

times1

Toyota GR Yaris. Ένα 4WD διαβολάκι με 261 ίππους από την κόλαση του WRC!

times1

Νέο Ford Puma. Με ήπια υβριδική τεχνολογία

times1

Τα νέα καθίσματα της Jaguar-Land Rover προσομοιώνουν το περπάτημα!

times1

Skoda Octavia RS. Έρχεται την άνοιξη και ως plug-in υβριδική!

times1

Volvo. Συνεχίζει την ανοδική της πορεία

times1

Leave a Comment