24.5 C
Athens
September 20, 2019
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Πόρος: Η τραγωδία του 1995 που σημάδεψε το σημείο συντριβής του μοιραίου ελικοπτέρου

Σε τραγωδία εξελίχθηκε η πτώση ελικοπτέρου σε θαλάσσια περιοχή μεταξύ του Πόρου και του Γαλατά, καθώς νεκροί ανασύρθηκαν από κλιμάκιο της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών και οι τρεις επιβαίνοντες. Πρόκειται για τον έλληνα χειριστή του ελικοπτέρου, καθώς και δύο Ρώσους.

Οι Αρχές επικεντρώνονται πλέον στα ακριβή αίτια της πτώσης -με τις πρώτες πληροφορίες πάντως να κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη που είχε ως αποτέλεσμα το ελικόπτερο να πέσει πάνω στα καλώδια της ΔΕΗ και στη συνέχεια να συντριβεί στη θάλασσα. Ωστόσο, αναμένεται το επίσημο πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το ελικόπτερο με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης -προερχόμενο από το Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο επιβάτες- έχασε την επαφή του με τον Πύργο Έλεγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του, με την γνωστή πλέον σε όλους τραγική εξέλιξη.

Αυτή όμως δεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβη ένα τέτοιο δυστύχημα στην περιοχή. Είχε προηγηθεί, σχεδόν 25 χρόνια πριν, μια αντίστοιχου τύπου τραγωδία με ταχύπλοο που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι κι άλλοι επτά να τραυματιστούν.

Ειδικότερα, το βράδυ της 3ης Σεπτεμβρίου 1995 τέσσερις τουρίστες (Βρετανοί και Γερμανοί) σκοτώθηκαν -ανάμεσα τους κι ένας Ελληνογερμανός- και άλλοι επτά τραυματίστηκαν όταν το ταχύπλοο σκάφος στο οποίο επέβαιναν μετά από νυκτερινή διασκέδαση προσέκρουσε σε υδροφόρο αγωγό, στα ανοικτά του λιμανιού της Πόρου.

Οι άτυχοι άνθρωποι είχαν επιβιβασθεί στο ταχύπλοο ύστερα από «πάρτι» σε ξενοδοχείο στο Βίδι Τροιζηνίας και είχαν προορισμό αγγλική θαλαμηγό με την οποία είχαν πάει στην περιοχή. Όταν υπήρξε το χτύπημα σε αβαθές σημείο, ήταν όρθιοι στο ταχύπλοο και υπέστησαν βαρύτατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις από τον αγωγό.

Τότε μάλιστα, είχε ερευνηθεί αν ο οδηγός του ταχύπλοου είχε κάνει χρήση αλκοόλ, με τις Αρχές να τον καταδικάζουν στη συνέχεια σε μικρή ποινή για απλή αμέλεια.

Ο ίδιος οδηγούσε το ταχύπλοο σε απαγορευμένη περιοχή, όπου βρίσκονταν υποθαλάσσιοι αγωγοί νερού, οι οποίοι ήταν σημειωμένοι σε όλους τους χάρτες ναυσιπλοΐας και ως εκ τούτου την «παρουσία» τους γνώριζαν όλοι οι πλοίαρχοι και κυβερνήτες στην περιοχή.

Το ταχύπλοο, πάντως, με ταχύτητα 50 μιλίων, έπεσε με σφοδρότητα στα προστατευτικά κιγκλιδώματα των υποθαλάσσιων αγωγών, με αποτέλεσμα οι επιβαίνοντες σε αυτό να εκτιναχθούν σε απόσταση δεκάδων μέτρων.

Επακολούθησε πανικός στη θαλάσσια περιοχή, ενώ σήμανε συναγερμός στο υπολιμεναρχείο Πόρου και ο λιμενάρχης ειδοποίησε αμέσως τον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Στο σημείο της τραγωδίας έσπευσαν σκάφη του Λιμενικού, καθώς και ιδιωτικά, τα οποία περισυνέλεξαν νεκρούς και τραυματίες.

Related posts

Σταϊκούρας: Ξεκινήσαμε την απαλλαγή της μεσαίας τάξης από την υπερφορολόγηση

times1

Δημήτρης Ρίζος: Συγκίνηση στο «τελευταίο αντίο»

times1

Οι πιο δυνατές φωτογραφίες της εβδομάδας

times1

Τι λέει ο Έλληνας αστρονόμος για την ανακάλυψη νερού σε εξωπλανήτη

times1

Του Σταυρού: Τι γιορτάζουμε σήμερα

times1

Το χειρότερο σενάριο της βρετανικής κυβέρνησης για ένα Brexit χωρίς συμφωνία

times1

Leave a Comment