20.5 C
Athens
September 21, 2019
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Ο ισχυρότερος 4-κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο, “made in Affalderbach”!

Η Mercedes-AMG αποκάλυψε τον ολοκαίνουριο M139 υπερτροφοδοτούμενο, 4-κύλινδρο, δίλιτρο βενζινοκινητήρα που θα εξοπλίζει όλα τα μοντέλα της σειράς “45” – τον ισχυρότερο 4-κύλινδρο κινητήρα παραγωγής στον κόσμο, με 387 άλογα στην βασική έκδοση και 421 στην “S”. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ο κινητήρας είναι εντελώς νέος σε σύγκριση με τον M133 της προηγούμενης γενιάς (μόλις “μερικές βίδες” είναι ίδιες), πετυχαίνοντας όλους τους στόχους που είχαν τεθεί όσον αφορά στην ιπποδύναμη, το βάρος και τις εκπομπές ρύπων!

Ένας επιπλέον στόχος ο οποίος επετεύχθη με τον M139, αφορά στην καμπύλη ροπής και τα οδηγικά χαρακτηριστικά του. Ενώ ο προηγούμενος, M133 βενζινοκινητήρας ανέβαζε απόδοση “σαν diesel”, με την καμπύλη της ροπής να κορυφώνεται αρκετά νωρίς στο φάσμα των στροφών και να σταθεροποιείται εκεί σε ένα μεγάλο εύρος, ο νέος M139 συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ατμοσφαιρικός, αυξάνοντας τα νούμερα του όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Πιο συγκεκριμένα, ο M133 της προηγούμενης Mercedes-AMG A45, απέδιδε στην κορυφαία εκδοχή του 475 Nm ροπής από τις 2.250 έως και τις 5.000 σ.α.λ. Ο M139 από την άλλη, παράγει 500 Nm από τις 5.000 έως τις 5.250 σ.α.λ. Η ιπποδύναμη δε, έχει αυξηθεί από τα 381 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., στα 421 άλογα στις 6.750 ενώ ο κόφτης στροφών δεν ενεργοποιείται πριν από τις 7.200 σ.α.λ.

Όλα αυτά, έρχονται ως το αποτέλεσμα του συνολικού ανασχεδιασμού του κινητήρα. Νέο είναι το μπλοκ, το οποίο παρότι ελαφρύτερο του προκατόχου του, είναι εξίσου ανθεκτικό με ένα μπλοκ πετρελαιοκινητήρα. Νέα είναι η κυλινδροκεφαλή, όπως νέες είναι οι βαλβίδες εξαγωγής και οι έδρες τους, το σύστημα ψύξης, το σύστημα άμεσου/έμμεσου ψεκασμού καυσίμου με ένα μπεκ ανά κύλινδρο και μία τετράδα στην εισαγωγή αέρα καθώς και το turbo, το οποίο ανεβάζει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 2,1 bar (1,9 στην βασική έκδοση των 387 ίππων και 480 Nm ροπής). Νέα είναι και η τοποθέτηση του κινητήρα στο engine bay, καθώς έχει “περιστραφεί” κατά 180 μοίρες ώστε το turbo να βρίσκεται στην πίσω μεριά όπως κοιτάμε το αυτοκίνητο από μπροστά και αυτό επιτρέπει στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα χαμηλό και αεροδυναμικό εμπρός μέρος.

Παράλληλα, η Mercedes-AMG σχεδίασε και έναν νέο τρόπο παραγωγής του κινητήρα. Κάθε ένας από τους M139, κατασκευάζεται με την “one man, one engine” προσέγγιση της γερμανικής φίρμας αλλά η διαδικασία περιλαμβάνει πλέον πολύ καλύτερη εργονομία και τεχνολογίες συνδεσιμότητας όπως το WLAN που συνδέει κάθε εργαλείο παρέχοντας λεπτομερείς ρυθμίσεις για κάθε εργασία και παρακολουθεί την εξέλιξη της αλλά το νέο τροχήλατο “καλάθι” που ενσωματώνει ένα tablet PC δίνοντας στον συναρμολογητή σαφείς και ακριβείς οδηγίες. Τώρα, μένει να δούμε όλες τις “45άρες” AMG που θα φιλοξενούν τον M139, αλλά κάτι μου λέει ότι δεν θα αργήσουν πολύ…

Related posts

Η Chiron Super Sport 300+ απογειώθηκε στιγμιαία στα 447 km/h!

times1

Το νέο Defender σου φαίνεται ακριβό; Υπάρχει και σε Lego…

times1

Το πρώτο SUV της Mercedes-Maybach ετοιμάζεται για τον Νοέμβριο!

times1

Nissan Νavara. Εξελίσσεται συνεχώς

times1

Lamborghini: Καμία σχέση μεταξύ Sian και νέας Aventador σχεδιαστικά.

times1

Διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό το νέο Honda Jazz.

times1

Leave a Comment