27.6 C
Athens
July 22, 2019
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Δεν είχε ξεχάσει μόνο ο κόσμος το RX7 254i, αλλά και η Mazda!

Η Mazda μπορεί να είναι μία μικρή εταιρία, συγκριτικά με κολοσσούς όπως η Toyota, αλλά ποτέ δεν απέφυγε μία μάχη. Έτσι, ποτέ δεν έκανε πίσω από τους αγώνες, λαμβάνοντας μέρος όχι μόνο σε εγχώρια πρωταθλήματα αλλά και σε δύσκολους, διεθνείς αγώνες όπως οι 24 ώρες του Le Mans. Ενώ όμως όλοι θυμούνται το 787B ως το πρώτο ιαπωνικό πρωτότυπο που κατάφερε να κερδίσει τον ιστορικό αγώνα με τον εκρηκτικό 4-ρότορο βενζινοκινητήρα να ουρλιάζει στην Mulsanne Straight, ο περισσότερος κόσμος είχε ξεχάσει ένα άλλο, εξίσου σημαντικό αγωνιστικό της εταιρίας: το RX7 254i.

Το εν λόγω αγωνιστικό, μας έρχεται από το μακρινό 1982 και η σημασία του για την Mazda προέρχεται από το γεγονός ότι ήταν το πρώτο της που τερμάτισε στις 24 ώρες του Le Mans. Για το 1982, η Mazda είχε ετοιμάσει 2 αυτοκίνητα: το No. 82 που στα χέρια των Yojiro Terada, Allan Mofatt και Takashi Yorino τερμάτισε στην 14η θέση της γενικής και το No. 83 με τους Tom Walkinshaw, Chuck Nicholson και Peter Lovett που είχε σκαρφαλώσει μέχρι την 8η θέση αλλά αποσύρθηκε από τον αγώνα έπειτα από 180 γύρους.  Μετά το 1982, η FIA εισήγαγε την Group C κατηγορία και η Mazda ακολούθησε με το 717C του 1983 άλλα 7×7 πρωτότυπα μέχρι το 787B που έγραψε ιστορία κατακτώντας τη νίκη στο Le Mans.

Επιστρέφοντας στο RX7 254i όμως, η Mazda τα “επαναπάτρισε” μετά το τέλος του αγώνα και τα χρησιμοποίησε στο JPSC (All Japan Sports Prototype Championship). Από εκείνο το σημείο και έπειτα, γνωρίζουμε ότι το 254i με το νούμερο 83 τερμάτισε τα 1000 χιλιόμετρα του Fuji το 1984, αποσύρθηκε από τον αγώνα στην Tsukuba και… εξαφανίστηκε. Κανείς δεν ήξερε πού βρίσκεται. Ούτε καν η ίδια η Mazda. Μέχρι που το βρήκε ο Isami Amemiya (της θρυλικής RE Amemiya) ο οποίος το αγόρασε και το πρόσφερε στον καλό του φίλο και ιδιοκτήτη της PowerCraft, Masachito Ito. Στην αρχή, ο Ito-san δεν ήξερε τι ήταν αυτό που αγόρασε – ήθελε μάλιστα να το χρησιμοποιήσει ως… καθημερινό! Όμως οι κοινότητα του Twitter (στο οποίο είχε ανεβάσει τις φωτογραφίες του αγωνιστικού ο Ito-san) ανέλυσε τα δεδομένα και ενημέρωσε τον νέο ιδιοκτήτη του οχήματος για το τι έχει στα χέρια του! Την ιστορία του 254i μάλιστα, επιβεβαίωσε και ο Tachimoto-san, που εργαζόταν ως μηχανικός στην Mazdaspeed όταν ολοκληρώθηκε το 254i.

Όσο ο “στρατός” του Twitter έψαχνε την ιστορία των δύο αγωνιστικών μάλιστα, έγινε σαφές ότι το αυτοκίνητο με το νούμερο 82 καταστράφηκε σε μία σύγκρουση στην πίστα του Fuji, κάνοντας το εύρημα  των Amemiya/Ito ακόμα πιο σημαντικό! Τώρα, υπάρχει μονάχα ένας δρόμος για το μέλλον: η πλήρης αναπαλαίωση του 254i στην αρχική του μορφή. Ακριβώς όπως έτρεξε στις 24 ώρες του Le Mans το 1982. Ο Ito-san, όντας ειδικός στα ανθρακονήματα θα αναλάβει το αμάξωμα ενώ ο Amemiya-san, ειδικός στους Wankel, θα κάνει τον 13B των 300 ίππων περίπου. Σε 2 χρόνια περίπου, το θρυλικό 254i θα ζει ξανά, με το ημερολόγιο να έχει σταματήσει κάποια στιγμή στο καλοκαίρι του 1982…

Related posts

Με ένα νέο, ηλεκτρικό, coupe-SUV “επιτίθεται” η Cupra!

times1

Nέο Audi SQ7. Με αισθητικές και όχι μόνο αλλαγές

times1

Hyundai Tucson 48V Hybrid. Ακόμη πιο οικονομικό

times1

Η Ferrari θέλει να γίνει “λιγότερο προβλέψιμη”.

times1

Νέο Kia Sportage 1.6 diesel 48V Hybrid. Τεχνολογία και οικονομία

times1

Η Ford στοχεύει σε λύση “3 σε 1” με ένα ολοκαίνουριο, υπερυψωμένο station wagon!

times1

Leave a Comment