27.9 C
Athens
August 23, 2019
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Νέες λεπτομέρειες για την επιστροφή του Wankel κινητήρα.

Η Mazda έχει ήδη ανακοινώσει την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον ως μέρος ενός εξηλεκτρισμένου powertrain αλλά οι νέες πληροφορίες που ήρθαν στο φως από τον πλέον υπεύθυνο επί του θέματος, τον επικεφαλής εξέλιξης powertrains της φίρμας, Ichiro Hirose, κάνουν την επιστροφή αυτή λίγο πιο ενδιαφέρουσα. Όπως δήλωσε ο Ιάπωνας στο περιθώριο της έκθεσης της Γενεύης, οι τελευταίες εξελίξεις στο θέμα του Wankel ίσως να ανοίγουν στη Mazda περισσότερες επιλογές όσον αφορά στην χρήση του.

Ο Hirose-san είπε ότι η εταιρία έχει εξελίξει μία “ευέλικτη” υβριδική πλατφόρμα για τον περιστροφικό κινητήρα, που είναι αποδοτική σε βαθμό που δεν θα είχε πρόβλημα να πωληθεί ακόμα και σε αγορές με πολύ αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Όπως ήδη γνωρίζουμε, ο Wankel κινητήρας έχει ρόλο “range extender” στο ηλεκτρικό όχημα που ετοιμάζει η Mazda. Ο Hirose-san όμως, δήλωσε ότι αυτό το σύστημα θα μπορούσε να ενταχθεί σε αυτό που η μάρκα ονομάζει “XEV”, το οποίο με τη σειρά του σημαίνει ότι ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι διττός.

Λειτουργεί ως γεννήτρια αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την κίνηση.

Ανέφερε χαρακτηριστικά το υψηλόβαθμο στέλεχος της ιαπωνικής φίρμας, περιγράφοντας επί της ουσίας ένα ευέλικτο υβριδικό σύστημα. Ανάλογα με τις επιθυμίες της Mazda, μπορεί να μεταβάλλει την αναλογία Wankel-ηλεκτροκινητήρα από το άκρο ενός ελαφρού mild-hybrid που θα βασίζεται στον βενζινοκινητήρα για την κίνηση του, με τον ηλεκτροκινητήρα να αναλαμβάνει την εκκίνηση και την λειτουργία με χαμηλό φορτίο, μέχρι το άλλο άκρο, ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με τον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για να προσθέτει επιπλέον αυτονομία φορτίζοντας εν κινήσει τις μπαταρίες.

Ο Hirose-san δεν αποκάλυψε αν το σύστημα θα λανσαριστεί σε παγκόσμια κλίμακα αλλά είπε πως βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών καθώς πρέπει να γίνει “finetuning” σε ορισμένες συγκεκριμένες συνθήκες (βλ. στο κρίσιμο στάδιο της επανεκκίνησης του βενζινοκινητήρα). Πάντως πιστεύει ακράδαντα ότι το “XEV” σύστημα δεν θα έχει πρόβλημα ακόμα και με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον κόσμο.

Related posts

Το ρετροφουτουριστικό concept της Hyundai είναι ηλεκτρικό και λέγεται “45”.

times1

Opel. Mε πολλές πρεμιέρες στη Φρανκφούρτη

times1

Cupra. Μία μικρή γεύση από το εσωτερικό του ηλεκτρικού της μοντέλου

times1

Δυστυχώς, η Shelby Mustang GT500 δεν θα έρθει στην Ευρώπη!

times1

Audi RS6 Avant. Ένα καυτό station-wagon με 600 ίππους και “βαρύ” όνομα.

times1

Η Porsche μας αφήνει να ρίξουμε μία ματιά στο ταμπλό της Taycan.

times1

Leave a Comment