27.9 C
Athens
August 23, 2019
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Γιατί η επισκευή ή η αντικατάσταση των παρμπρίζ γίνει πολύ πιο ακριβή;

Το θέμα ανέδειξε μία πρόσφατη έρευνα της ΑΑΑ η οποία καταλήγει πως ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν κάνει τα παρμπρίζ πολύπλοκα…

Ίσως να έχετε ακούσει κάποιους άτυχους να μιλούν πως η αντικατάσταση ενός παρμπρίζ κόστισε ο κούκος αηδόνι. Και όμως δεν υπάρχει κάτι το υπερτιμολογημένο αφού τα σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με διάφορες κάμερες και ραντάρ που αποτελούν βασικό μέρος των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και σωτήρια είναι αυτό της αποφυγής σύγκρουσης με άλλο όχημα, πεζό, ποδηλάτη ή αντικείμενο που ανιχνεύει μπροστά τον δρόμο και όταν δεν υπάρχει αντίδραση από τον οδηγό τότε το σύστημα πέδησης επεμβαίνει αυτόματα για να αποφευχθεί ή να μετριαστεί η σφοδρότητα σύγκρουσης. Δυστυχώς η κάμερα/ ραντάρ βρίσκεται τοποθετημένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και ακόμη και μία πιθανή ρωγμή μπορεί να επιφέρει την δυσλειτουργία της και των σχετιζόμενων συστημάτων. 

Μία πρόσφατη έρευνα της AAA (American Automobile Association) υπενθυμίζει πως σε πολλές περιπτώσεις είναι αναγκαία η αντικατάσταση του παρμπρίζ και στην συνέχεια το «καλιμπράρισμα» (βαθμονόμηση από την αρχή) των συστημάτων… μέχρι και «ευθυγράμμιση» εκ νέου των τροχών. Εδώ το κόστος μπορεί να φτάσει ή να ξεπεράσει τα 1.500 δολάρια, κάτι που ισχύει και σε… ευρώ.

Η έρευνα δεν μας λέει κάτι νέο, αλλά το ευνόητο για κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Το ίδιο για παράδειγμα ισχύει και στην περίπτωση μίας μικρής επαφής του μπροστινού μέρους όπου και εκεί υπάρχει φωλιασμένος αρκετός ηλεκτρονικός εξοπλισμός. Η αλήθεια είναι ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορεί να έχουν γίνει πιο πολύπλοκα και ακριβά στην επισκευή τους, αλλά έχουν γίνει και απίστευτα πιο ασφαλή φτάνοντας πλέον στο σημείο να φρενάρουν από μόνα τους, να αλλάζουν μεγάλη «σκάλα» στους προβολείς, να κρατούν την λωρίδα τους κ.α.

Related posts

Το ρετροφουτουριστικό concept της Hyundai είναι ηλεκτρικό και λέγεται “45”.

times1

Opel. Mε πολλές πρεμιέρες στη Φρανκφούρτη

times1

Cupra. Μία μικρή γεύση από το εσωτερικό του ηλεκτρικού της μοντέλου

times1

Δυστυχώς, η Shelby Mustang GT500 δεν θα έρθει στην Ευρώπη!

times1

Audi RS6 Avant. Ένα καυτό station-wagon με 600 ίππους και “βαρύ” όνομα.

times1

Η Porsche μας αφήνει να ρίξουμε μία ματιά στο ταμπλό της Taycan.

times1

Leave a Comment