Τα R1T και R1S της νεοσύστατης εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Rivian, είναι γνωστά για τα καινοτόμα χαρακτηριστικά τους και την προσοχή στη λεπτομέρεια, από την διάταξη με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που προσφέρουν καταιγιστικές επιδόσεις, μέχρι το λογισμικό που κρατά δροσερό το περιβάλλον εντός του αυτοκινήτου για τα κατοικίδια ζώα, όσο περιμένουν τους ιδιοκτήτες τους.
Τις προηγούμενες μέρες, η Rivian παρουσίασε το νέο μοντέλο R2 με τιμές που θα ξεκινούν λίγο πάνω από τις 40.000 ευρώ. Μάλιστα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, παρουσιάζοντας και το R3, που θα κυκλοφορήσει αρκετά αργότερα και θα είναι ακόμη φτηνότερο (αν και δεν αναφέρθηκε τιμή για το συγκεκριμένο μοντέλο).
Η υποδοχή που επιφύλαξε το κοινό στο νέο μοντέλο της Rivian φαίνεται πως εξέπληξε ακόμη και τους ανθρώπους της αμερικανικής εταιρείας. Ουσιαστικά μέσα σε μερικές ώρες, καταγράφηκαν περισσότερες από 68.000 κρατήσεις για το R2. Η Rivian ζητά μόνο μια επιστρεπτέα προκαταβολή 100 δολαρίων για την κράτηση, ενώ ακόμη δεν δέχεται παραγγελίες για το R3.
Παρακάτω, ακολουθούν 10 πράγματα που χρειάζεται να ξέρεις για τα μοντέλα της Rivian, καθώς και το νέο πάτωμα στο οποίο βασίζεται το R2, όπως και τα R3 και R3X που θα ακολουθήσουν.
1. Οι τιμές
Πρώτο στην αγορά θα έρθει το R2, με την Rivian να εκτιμά ότι η τιμή εκκίνησης θα είναι περίπου 41.000 ευρώ πριν από την αποστολή, όταν οι πωλήσεις του ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η βασική έκδοση του R2 θα είναι περίπου 27.000 ευρώ φτηνότερη από το βασικό R1S και η τιμή του θα είναι παρόμοια με το Tesla Model Y.
Η Rivian δεν ανακοίνωσε τιμές για το R3, αλλά ανώτερο στέλεχος δήλωσε ότι θα είναι χαμηλότερες από το R2. Το R3X είναι μια έκδοση επιδόσεων, οπότε είναι πιθανό να είναι αρκετά ακριβότερο σε σύγκριση με το κανονικό μοντέλο. Η Rivian χρεώνει μεταφορικά 1.600 ευρώ για τα R1, αλλά δεν ανέφερε -αν, και- τι θα χρεώσει για τα νέα μοντέλα.
2. Οι διαστάσεις
Το R2 τοποθετείται κοντά στο άνω άκρο της συμπαγούς κατηγορίας για τα ηλεκτρικά crossover. Ο CEO της εταιρείας, RJ Scaringe, δήλωσε ότι είναι περίπου 40 εκατοστά μικρότερο από το R1S και περίπου στο ίδιο μέγεθος με το Model Y. Το R3 είναι μικρότερο, με 12,7 εκατοστά να έχουν αφαιρεθεί από το μεταξόνιο σε σύγκριση με το R2. Το R3X είναι το ίδιο με το R3 εκτός από το ότι είναι λίγο πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς και ελαστικά. Η Rivian αναφέρεται στην πλατφόρμα R2 ως “μεσαίου μεγέθους“.
3. Η σχεδίαση
Το R2 μοιάζει με μια μικρότερη έκδοση του R1S, κάτι που πιθανότατα θα αρέσει σε πολλούς αγοραστές. Τα οβάλ μπροστινά φώτα, το τετραγωνισμένο σχήμα και άλλα στιλιστικά στοιχεία της Rivian, έχουν κερδίσει το κοινό, αν κρίνουμε από τις υψηλές πωλήσεις του R1S.
Τα R3 και R3X, αντί να μοιάζουν με ένα συρρικνωμένο R2, έχουν μια προσέγγιση hatchback που θα μπορούσε να είναι δημοφιλής μεταξύ των νεότερων αγοραστών. “Είναι ένα όχημα που είναι δύσκολο να προσδιορίσεις που ανήκει”, δήλωσε ο Scaringe.
4. Οι κινητήρες
Η Rivian ανακοίνωσε πως θα διαθέσει τα R2 και R3 με επιλογή ενός, δύο ή τριών ηλεκτροκινητήρων. Τα βασικά μοντέλα θα έχουν έναν κινητήρα που θα κινεί τους πίσω τροχούς. Οι μεγαλύτερες εκδόσεις θα έχουν δύο κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Οι εκδόσεις με τους τρεις κινητήρες θα έχουν δύο κινητήρες στον πίσω άξονα και έναν στον μπροστινό. Η Rivian δήλωσε ότι οι τελευταίες, θα έχουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα.
5. Οι μπαταρίες
Η Rivian δήλωσε ότι θα υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών, με τη μεγαλύτερη να επιτυγχάνει αυτονομία άνω των 480 χιλιομέτρων ανάλογα με το μοντέλο και την έκδοση. Ο Scaringe δήλωσε επίσης ότι η δομική σύσταση της μπαταρίας είναι νέα. Η Rivian χρησιμοποιεί μια μεγαλύτερη κυλινδρική κυψέλη 4695 αντί της τρέχουσας μορφής 2170.
Οι αριθμοί αυτοί, αναφέρονται στις διαστάσεις της κυψέλης σε χιλιοστά. Τα crossover θα χρησιμοποιούν ένα νέο δομικό πακέτο μπαταριών. “Η κορυφή του πακέτου μπαταριών είναι στην πραγματικότητα το δάπεδο του οχήματος”, δήλωσε ο Scaringe.
6. Τα παράθυρα
Η Rivian είχε μερικές ωραίες ιδέες για να κάνει τα μικρότερα crossover της πιο ευάερα και φωτεινά. Και τα δύο διαθέτουν γυάλινες οροφές, κάτι που είναι σύνηθες μεταξύ των premium EVs. Αλλά η Rivian καινοτομεί και με άλλες γυάλινες επιφάνειες. Στο R2, τα παράθυρα που βρίσκονται πίσω από την 3η κολώνα ανοίγουν με ανάκληση.
Το ηλεκτρικό παράθυρο της πόρτας του χώρου αποσκευών αναδιπλώνεται πλήρως εντός της 5ης πόρτας, ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν αντικείμενα όπως π.χ. μια σανίδα του σερφ. Στο R3, το παράθυρο του χώρου αποσκευών μπορεί να ανασηκωθεί παρέχοντας εύκολη πρόσβαση, δήλωσε ο Scaringe. Ο βαθμός ανοίγματος του τζαμιού μπορεί να ρυθμιστεί από τον χρήστη, επιτρέποντας την τοποθέτηση μακρύτερων αντικειμένων.
7. Τα καθίσματα
Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα είναι μια εύκολη λύση για τη δημιουργία ενός μεγάλου, επίπεδου αποθηκευτικού χώρου. Τα R2 και R3 το πάνε στο επόμενο επίπεδο, με αναδιπλούμενα μπροστινά καθίσματα. Ενώ το όχημα οδηγείται, το αναδιπλωμένο κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να επιτρέψει την τοποθέτηση αντικειμένων μεγάλου μήκους. Και όταν το όχημα δεν οδηγείται, τα αναδιπλωμένα μπροστινά καθίσματα μπορούν να δημιουργήσουν ένα κρεβάτι. “Δημιουργείται αυτή η φοβερή εμπειρία κατασκήνωσης μέσα στο όχημα, με την τοποθέτηση ενός φουσκωτού στρώματος”, δήλωσε ο Scaringe.
8. Το ντουλαπάκι συνοδηγού
Ο Scaringe δήλωσε ότι η Rivian έχει δεχτεί κριτικές από τους ιδιοκτήτες των R1T και R1S επειδή δεν συμπεριέλαβε ένα παραδοσιακό ντουλαπάκι συνοδηγού σε αυτά. Έτσι, με τα μοντέλα R2 και R3, η Rivian πλειοδότησε παρέχοντας δύο. Το ένα ντουλαπάκι βρίσκεται στην παραδοσιακή θέση μπροστά από τον συνοδηγό και το άλλο δίπλα του, ανάμεσα στα καθίσματα.
9. Οι διακόπτες κύλισης
Τα R1 διαθέτουν επάνω στο τιμόνι διακόπτες κύλισης (scroll) μέσω των οποίων ο οδηγός χειρίζεται σειρά λειτουργιών. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη ρύθμιση της έντασης του ραδιοφώνου, των καθρεφτών, ή για την πλοήγηση στον πίνακα οργάνων. Τα R2 και R3 διαθέτουν μεγαλύτερους διακόπτες κύλισης με απτική ανάδραση, ώστε να γνωστοποιούν στον χρήση πως η εντολή του έγινε δεκτή.
10. Οι αισθητήρες
Τα νέα crossover θα διαθέτουν 11 κάμερες, πέντε ραντάρ και ισχυρή υπολογιστική ισχύ για προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού, δήλωσε η Rivian. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο Scaringe αναφέρθηκε σε μια μελλοντική δυνατότητα “αυτόνομης οδήγησης”.
“Για εμάς, αυτό αντιπροσωπεύει τη δυνατότητα να βγείτε στον αυτοκινητόδρομο, να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι, τα μάτια σας από το δρόμο και το σύστημα να κάνει όλη τη δουλειά“. Το σημερινό σύστημα Driver+ της Rivian απαιτεί την πλήρη προσοχή του οδηγού.