Το Audi RS6 Avant GT είναι μια προσπάθεια της φίρμας να μας θυμίσει ποιος είναι αυτός που παραδοσιακά φτιάχνει τα εντυπωσιακότερα και πιο ισχυρά station wagon.
H Audi ξέρει να δημιουργεί ενδιαφέρον σε μια κατηγορία που είναι στιγματισμένη για περιορισμένη οικογενειακή χρήση, όπως αυτή των station wagon. Το συνοδευτικό Avant στα RS6 και RS4 και οι υποσχέσεις πως θα το δούμε και στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν δημιουργήσει μια παρακαταθήκη. Τώρα έρχεται το Audi RS6 Avant GT να υπερθεματίσει προσφερόντας τα όλα περισσότερο.
To Audi RS6 Avant GT βασίζεται στο Audi RS6 GTO Concept του 2020 το οποίο είχε φτιαχτεί από 12 εκπαιδευόμενους νεαρούς με την υποστήριξη της Audi. Εκείνοι με τη σειρά τους είχαν βασιστεί στο Audi 90 Quattro που συμμετείχε στο αμερικανικό IMSA και κατ’ επέκταση λοιπόν μας προκύπτει τώρα ένα Avant μοντέλο της Audi που χρωματικά τουλάχιστον είναι βγαλμένο από τα motorsport όνειρα ορισμένων από εμάς.
Και έρχεται για να πάρει θέση σε άλλα, πιο σύγχρονα όνειρα καθώς ξεπερνά σε ιπποδύναμη και επιδόσεις ακόμη και το Audi RS6 Avant Performance που μέχρι τώρα ήταν το ισχυρότερο station wagon. Το GT μπορεί να έχει την ίδια ιπποδύναμη από τον 4λιτρο V8 κινητήρα, δηλαδή 630 ίππους, είναι όμως συνολικά ταχύτερο και διαφορετικό γιατί έχει πολλά κομμάτια που η Audi δεν έχει χρησιμοποιήσει σε άλλα αυτοκίνητά της.
Για να ξεμπερδεύουμε με τους αριθμούς μπορείς να σημειώσεις πως χρειάζεται 3,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και φτάνει τα 305 km/h για να τελειώσει η διαθέσιμη ώθηση. Μέχρι εκεί έχει επιταχύνει στα πρώτα 200 km/h σε 11,5 δευτερόλεπτα, δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από το απλό Avant.
Η ισχύς του 4.0 TFSI εφαρμόζεται στο μόνιμο σύστημα τετρακίνησης quattro μέσω του στάνταρ οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων Tiptronic με βελτιστοποιημένους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων.
Στον βασικό του εξοπλισμό είναι και τα κεραμικά φρένα ενώ χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση του κεντρικού διαφορικού κλειδώματος που είναι ελαφρύ και κατανέμει σε αναλογία 40:60 στον εμπρός και πίσω άξονα, αντιστοίχως.
Το ανασχεδιασμένο κεντρικό διαφορικό βελτιώνει τη δυναμική οδήγησης, εξασφαλίζει αισθητά πιο ακριβή οδήγηση στις στροφές και κάνει λιγότερη υποστροφή στο όριο. Για να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο η ειδική έκδοση από άλλα μοντέλα RS, το σπορ διαφορικό quattro στον πίσω άξονα έχει ρυθμιστεί ειδικά για το RS 6 Avant GT.
Οι νέες παράμετροι επικεντρώνονται σε μεγαλύτερη ευελιξία και τετραδιεύθυνση στη “δυναμική” λειτουργία οδήγησης, ώστε ο χειρισμός να είναι σπορ, ουδέτερος και εξαιρετικά ακριβής.
Για πρώτη φορά, και μόνο για το RS 6 Avant GT, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover είναι στάνταρ. Αυτό σημαίνει χαμηλότερο ύψος κύλισης κατά δέκα χιλιοστά σε σχέση με το απλό RS 6 Avant και έναν τέλειο συνδυασμό δυναμικής και άνεσης.
Όλα τα παραπάνω, μαζί με στοιχεία που αφορούν την εμφάνιση, όπως η πίσω πτέρυγα μπαίνουν για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Audi που θα περάσει στην παραγωγή. Καλά μην φανταστείς τίποτα σπουδαίο. Μόλις 660 Audi RS6 Avant GT θα κατασκευαστούν και αυτά θα μοιραστούν σε όλον τον κόσμο με αναλογίες που μιλούν για 60 στην Μεγάλη Βρετανία, 85 στην Αμερική και ούτω καθεξής.
Το εσωτερικό είναι ντυμένο με μαύρο δέρμα και Alcantara, με κόκκινες καπιτονέ ραφές στα καθίσματα. Υπάρχουν νέα σπορ μπάκετ καθίσματα με ανθρακονημάτινη επένδυση και σήματα περιορισμένης έκδοσης στην κεντρική κονσόλα που σας λένε ακριβώς πόσο σπάνιο είναι αυτό το wagon. Και θα είναι αρκετά σπάνιο.