Με μια νέα εφαρμογή που θα έρθει στο προσεχές μέλλον, το Google Maps θα σου προτείνει την ιδανική ταχύτητα οδήγησης για να αποτρέπονται τα «εικονικά» μποτιλιαρίσματα.
Θα ήσουν διατεθειμένος να οδηγείς με την ταχύτητα που σου προτείνει το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου σου, αν υποσχόταν ότι θα σε κρατούσε διαρκώς σε κίνηση, αποφεύγοντας κάθε πιθανό μποτιλιάρισμα;
Ανεξαρτήτως της απάντησης που σκόπευες να δώσεις, αυτό είναι το σχέδιο για τις μελλοντικές ενημερώσεις των Χαρτών της Google. H εξάλειψη των περιττών σημείων συμφόρησης, είναι η τελευταία πρόκληση του τεχνολογικού κολοσσού.
Ο δημιουργός του Android Auto σκοπεύει να εισαγάγει μια ταχύτητα καθοδήγησης για τον οδηγό. Έχει παρουσιάσει μια εφαρμογή που έχει σχεδιαστεί για να αποφεύγονται τα “μποτιλιαρίσματα-φαντάσματα”.
Αν δεν είσαι οικείος με την έκφραση, πρόκειται για τις καταστάσεις όπου κάποιος στη μεσαία ή τη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου (ή οποιουδήποτε δρόμου) πατάει φρένο χωρίς προφανή λόγο, οδηγώντας με τη σειρά του τους οδηγούς όλων των οχημάτων που ακολουθούν να πατήσουν με τη σειρά τους φρένο.
Όταν οι αλγόριθμοι που παρακολουθούν τα αυτοκίνητα και τις συσκευές με λειτουργικό Android, ανιχνεύσουν μια μαζική επιβράδυνση, το Google Maps θεωρεί ότι πρόκειται για μποτιλιάρισμα. Άλλωστε γι’ αυτό έχει σχεδιαστεί ο αλγόριθμος. Αλλά δεν πρόκειται για πραγματικό μποτιλιάρισμα. Στη γλώσσα της Google, πρόκειται για μια “εικονική” κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Η Google ελπίζει ότι με τον υπολογισμό της ταχύτητας του πρώτου αυτοκινήτου και τη μετάδοση της ταχύτητας-στόχου στα αυτοκίνητα που ακολουθούν μέσω της οθόνης, η ροή της κυκλοφορίας θα συνεχίζεται χωρίς διακοπές, καθώς θα διατηρούνται ασφαλέστερες αποστάσεις. Η εφαρμογή αναφέρει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα με χρωματική κωδικοποίηση για τη γρήγορη αποστολή μηνυμάτων στον οδηγό, προτρέποντάς τον για να επιβραδύνει, να επιταχύνει ή να διατηρήσει την ταχύτητά του.
Οι Neil Dhillon και Tanmay Wadhwa, δημιουργοί της εφαρμογής, δήλωσαν: “Μέχρι να μειώσει ταχύτητα κάθε όχημα στο δρόμο περιμένοντας το προπορευόμενο όχημα να επιταχύνει, η διαδικασία αυτή μπορεί να επαναληφθεί. Με αυτόν τον τρόπο, το φαινόμενο οχημάτων που επιβραδύνουν συχνά σε έναν δρόμο με πυκνή ροή, μπορεί να δημιουργήσει μισή, μία ή ακόμη περισσότερες ώρες κυκλοφοριακής συμφόρησης”.
Η διαχείριση της παραπάνω κατάστασης από εμάς τους ταπεινούς ανθρώπους, έχει σαφώς διαφορετικό -και μικρότερο- βαθμό επιτυχίας. Οι Dhillon και Wadhwa εκτιμούν ότι με τον καιρό, αυτή η εφαρμογή θα είναι επίσης χρήσιμη και στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης.