Sunday, August 3, 2025
spot_imgspot_img

Related Posts

Top 5 This Week

Τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και γιατί θα σαρώσουν στις πωλήσεις

Τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και γιατί θα σαρώσουν στις πωλήσεις

Σε αντίθεση με την πτωτική τάση που παρατηρείται αυτή τη στιγμή στις πωλήσεις τους, ο BloombergNEF εξηγεί για το μέλλον των ηλεκτρικών δεν είναι και τόσο δυσοίωνο.

Top Gear TEAM

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Σύμφωνα με νέα στοιχεία που έδωσε ο BloombergNEF (σ.σ. ο BloombergNEF είναι ένας ερευνητικός οργανισμός που βοηθά τους επαγγελματίες στον χώρο της ενέργειας να δημιουργήσουν ευκαιρίες), προβλέπεται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 1/3 των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έως το 2027.

Ακούγεται περίπου σαν μια μεγάλη ανατροπή αν κρίνουμε από τα τελευταία δείγματα γραφής των ηλεκτρικών μοντέλων στην παγκόσμια αγορά (ίσως με την εξαίρεση της Κίνας), αν και η παραπάνω πρόβλεψη συνοδεύεται από μια σημαντική επιφύλαξη. Κι αυτή είναι να πρέπει να παραμείνουν σε ισχύ οι τρέχουσες πολιτικές.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε φόρτιση

Σύμφωνα με τις τελευταίες προοπτικές του BNEF για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η τρέχουσα επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ “μπορεί να είναι μια απλή αναλαμπή” με τη μέτρια βραχυπρόθεσμη ανάπτυξη να δίνει τη θέση της “σε μια πολύ ισχυρότερη δυναμική, καθώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα, αρκετά εκ των οποίων στην “προσιτή κατηγορία“, αναμένεται να λανσαριστούν από τη Ford, τη Rivian αλλά και την Tesla“.

Προβλέπει σημαντική αύξηση πωλήσεων

Η τάση αυτή θα ενισχυθεί περαιτέρω από την αύξηση της τοπικής παραγωγικής ικανότητας από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η BMW και η Toyota.

Οι προβλέψεις του BNEF προβλέπουν ότι οι πωλήσεις EV στις ΗΠΑ θα αυξηθούν σε 4,5 εκατομμύρια μονάδες έως το 2027, όταν το 2023 ήταν κάτω από 1,5 εκατομμύρια, ενώ θα βρίσκονται σε τροχιά που θα αντιπροσωπεύει το 48% των πωλήσεων νέων επιβατικών οχημάτων έως το τέλος της δεκαετίας.

Πρωταγωνιστής αυτής της τάσης φέρεται να είναι η Καλιφόρνια. Η Καλιφόρνια είναι ήδη η κορυφαία αγορά των ΗΠΑ στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χάρη στα πρόσφατα κίνητρα αγοράς, τη χρηματοδότηση υποδομών φόρτισης και τους αυστηρούς κανονισμούς για τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου.

Μόνο το 2023, σχεδόν ένα στα τέσσερα οχήματα που πωλήθηκαν εκεί ήταν ηλεκτρικά, με την BNEF να αναμένει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το 65% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2030 και σχεδόν το 90% μέχρι το 2040.

Η Καλιφόρνια έχει επίσης ορίσει ως ημερομηνία σταδιακής κατάργησης των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035, αν και τα plug-in υβριδικά οχήματα θα παραμείνουν ως επιλογή καταλαμβάνοντας σύμφωνα με εκτιμήσεις το 20% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, μετά την εν λόγω καταληκτική ημερομηνία.

Κλειδί η έκβαση των εκλογών

Και ενώ η δυναμική των EV στην Καλιφόρνια μπορεί να συνεχιστεί, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για την υπόλοιπη χώρα, αν στις φετινές προεδρικές εκλογές ο Donald Trump επιστρέψει στον Λευκό Οίκο.

Μεγάλο μέρος των σημερινών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται στον στόχο του σημερινού προέδρου Joe Biden για μερίδιο πωλήσεων EV 50% έως το 2030. Ωστόσο, μεγάλο μέρος της δουλειάς που έχει γίνει για την προώθηση της εγχώριας κατασκευής μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και η παροχή κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, είναι το πιο πιθανό να ακυρωθούν αν ο Donald Trump επικρατήσει στις εκλογές.

Φυσικά, μια ενδεχόμενη προεδρία Trump δεν θα είναι το τέλος του δρόμου για τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως ακριβώς η πρώτη θητεία του ως προέδρου δεν ήταν το τέλος για τις τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς κρατικοί και μη κυβερνητικοί φορείς, ανέλαβαν την ευθύνη για την διατήρηση της δυναμικής.

Popular Articles