Το σημαντικότερο προτέρημα των PHEV είναι πως έχεις την επιλογή να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά για ορισμένα χιλιόμετρα. Όμως, τι γίνεται εάν δεν το φορτίζεις ποτέ;
Τα plug-in hybrid αυτοκίνητα αποτελούν θεωρητικά το τελικό στάδιο πριν την μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια. Το προτέρημά τους είναι, πως όχι μόνο έχεις τη δυνατότητα να κινείσαι μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για ορισμένα χιλιόμετρα, αλλά δε χάνεις το πλεονέκτημα της βενζίνης και μπορείς να κάνεις ένα μακρινό ταξίδι χωρίς κανένα άγχος.
WHAT CAR
Βέβαια, εάν θες να αξιοποιείς την ενέργεια της μπαταρίας τακτικά, οφείλεις να τη φορτίζεις εξίσου συχνά. Ιδανικά στο σπίτι κατά τη διάρκειας της νύχτας ή στον χώρο εργασίας σου, εφόσον εκεί υπάρχουν φορτιστές.

Ωστόσο, τα περισσότερα PHEV που ταξινομούνται, έχουν αγοραστεί λόγω των οφελών που προσφέρουν στην αγορά, όπως η μειωμένη φορολογία και το μειωμένο τέλος ταξινόμησης τα σε περίπτωση που είναι εταιρικό -που είναι και η συχνότερη περίπτωση- και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Πολλοί, λοιπόν, είναι οι χρήστες που τα χρησιμοποιούν ως εταιρικά και επειδή δεν έχουν προνοήσει για φορτιστή στο σπίτι τους παραλείπουν γενικά να φορτίσουν το αυτοκίνητο. Στην περίπτωση αυτή, η τεχνολογία του plug-in hybrid οχήματος χάνει το προτέρημά της και δημιουργείται ένα παράδοξο: καταναλώνει περισσότερο καύσιμο από το αντίστοιχο συμβατικό!
Ο λόγος δεν είναι άλλος από το πρόσθετο βάρος που εκ των πραγμάτων υπάρχει από την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα. Που σημαίνει πως το μηχανικό σύνολο καλείται να κινήσει μόνο του πολύ μεγαλύτερο βάρος από το συνηθισμένο, συνεπώς καταναλώνει πολύ περισσότερο καύσιμο.

Επιπλέον, αυξάνονται και οι εκπομπές ρύπων. Πρόσφατη μελέτη της ECIU τονίζει πως σε πραγματικές συνθήκες τα plug-in hybrid αυτοκίνητα εκπέμπουν έως και 350% περισσότερο Co2 από αυτό που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Η κύρια αιτία πίσω από αυτό είναι πως οι χρήστες συνήθως οδηγούν το όχημα αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα του.
Καταλήγουμε, πως για να επωφεληθεί κανείς από τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας των plug-in υβριδικών οφείλει να είναι τακτικός με τη φόρτιση. Ειδάλλως, η κατανάλωση ανεβαίνει κατακόρυφα και όλη η ουσία αυτής της τεχνολογίας κίνησης εξαφανίζεται.