Thursday, July 31, 2025
spot_imgspot_img

Related Posts

Top 5 This Week

Τα 10 φθηνότερα plug-in hybrid αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, έχουν πλεονεκτήματα για τον ιδιώτη, αλλά και για χρήση ως εταιρικά. Ποια είναι τα πιο προσιτά της αγοράς;

Η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης. Οι εταιρείες επενδύουν τεράστια ποσά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας συνεχώς νέες προτάσεις σε κάθε κατηγορία. Ωστόσο, για όσους δεν είναι ψυχολογικά έτοιμοι για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δεν ταιριάζει στις ανάγκες τους ή απλά δεν τους αρέσει, υπάρχει η επιλογή των plug in hybrid.

Τα οφέλη των επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων είναι αρκετά. Το βασικότερο έγκειται στο γεγονός ότι μπορούν να κινηθούν τόσο με καύσιμο όσο και με ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης, απαλλάσσονται από το χαράτσι των τελών κυκλοφορίας και έχουν μηδενικό εταιρικό φόρο. Σε μικτή χρήση έχουν χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, κάνοντας οικονομία στην τσέπη του ιδιοκτήτη, ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε και την οδηγική απόλαυση. Λόγω της συνύπαρξης βενζίνης και ηλεκτρικού μοτέρ, η συνδυαστική ισχύς είναι αρκετά υψηλή, εκτοξεύοντας τις επιδόσεις.

phev

Βέβαια, λόγω της τεχνολογίας τους, το κόστος αγοράς είναι αρκετά «τσουχτερό» για το μέσο όρο των Ελλήνων καταναλωτών. Οι τιμές λόγω των ανατιμήσεων ξεκινούν λίγο κάτω από τα 35.000 ευρώ, αλλά όσοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα PHEV έχουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε εξαιρετικές προτάσεις. Παρουσιάζουμε λοιπόν αυτές που κοστίζουν τα λιγότερα χρήματα στην ελληνική αγορά και συγκεκριμένα έως τα 42.000 €.

1. DFSK E5 από 34.500 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/4fec84559a32ed4125cc787ab558aa3f.jpg

Το DFSK E5 είναι ένα από τα λίγα επταθέσια SUV με Plug-In Hybrid τεχνολογία και σίγουρα το φθηνότερο από όλα. Η σωστή εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων έχει ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα χρήσης δύο ακόμη καθισμάτων, παρά την ανάγκη ύπαρξης μιας μπαταρίας υψηλής τάσης για το υβριδικό σύστημα. Η εξελιγμένη πλατφόρμα που χρησιμοποιείται στο αυτοκίνητο υποστηρίζει την υβριδική τεχνολογία, χωρίς καμία παραχώρηση. Για παράδειγμα, στην πίσω ανάρτηση χρησιμοποιείται η ποιοτική λύση των πολλαπλών συνδέσμων, παρά τον περισσότερο χώρο που χρειάζεται μια ανεξάρτητη διάταξη, σε σύγκριση με έναν απλό ημιάκαμπτο άξονα.

Το μεγάλο οικογενειακό SUV των 4,76 μέτρων χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 177 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 cc. Η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο με ομαλή λειτουργία και υψηλή αποδοτικότητα, το οποίο συμβάλλει στον περιορισμό της κατανάλωσης. Η μεγάλη μπαταρία έχει χωρητικότητα 17,5 kWh και προσφέρει έως και 70 km ηλεκτρικής κίνησης, άρα οι περισσότεροι οδηγοί καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες χωρίς να κάψουν ούτε σταγόνα βενζίνης! Η φόρτιση γίνεται με ισχύ έως 6,6 kW, οπότε η μπαταρία μπορεί να φτάσει στο 100% σε λιγότερες από 4 ώρες. Παράλληλα, η ύπαρξη ενός κινητήρα βενζίνης, οποίος μπορεί να λειτουργεί ως γεννήτρια ρεύματος, αλλά και να κινεί απευθείας τους τροχούς, επιτρέπει την κίνηση χωρίς κανέναν περιορισμό: το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 1.000 km. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

2. BYD Seal U DM-i από 35.990 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/27f28e705968db83aadbc2376da6acf7.jpg

Το Plug-in SUV της BYD προσφέρεται σε δύο εκδοχές. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε την έκδοση Boost. Εδώ ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.500 cc που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 98 ίππους, συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 198 ίππων και το αποτέλεσμα είναι 218 ίπποι συνδυαστικά και 300 Nm ροπή. Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 18,3 kWh που προσφέρει έως και 80 km ηλεκτρικής αυτονομίας.

Η δεύτερη και κορυφαία εκδοχή της γκάμας είναι η έκδοση Design AWD, η οποία εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 204 και 164 ίππων (εμπρός/πίσω), την ώρα που ο θερμικός κινητήρας των 1,5 λίτρων ενισχύεται από τη χρήση τούρμπο αποδίδοντας 131 ίππους. Το αποτέλεσμα είναι η μετάδοση της κίνησης να γίνεται και στους τέσσερις τροχούς, όταν η απόδοση έχει εκτοξευθεί στους 324 ίππους και η ροπή στα 550 Nm. Στην προκειμένη περίπτωση η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 70 km. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως όλες οι εκδόσεις του BYD Seal U DM-i προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 kW, με το χρόνο φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC (30-80%) να είναι μόλις 35 λεπτάΠατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

3. Chery Tiggo 7 από 35.990 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/f5e21bc9715c9f946ad8a414b2885010.JPG

Το Chery Tiggo 7 διατίθεται στην Ελλάδα με δύο κινητήρες. Στη βάση της γκάμας έχουμε κλασικό σύνολο βενζίνης στα 1,6 λίτρα με ισχύ 147 ίππων, ενώ αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο σε αυτήν τη λίστα είναι το plug in hybrid με ισχύ 279 ίππων.

Το plug in hybrid σύνολο χρησιμοποιεί την τεχνολογία Chery Super Hybrid που έχει αναπτύξει η μάρκα ώστε να πετυχαίνει χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία. Η κατανάλωση με φορτισμένη μπαταρία είναι 0,7 lt/100 km, ενώ με άδεια μπαταρία ανεβαίνει στα 6 lt/100 km.

Το Chery Tiggo 7 με το plug in hybrid υβριδικό σύνολο διατίθεται αποκλειστικά στο εξοπλιστικό επίπεδο Premium, δηλαδή στο πλουσιότερο εκ των δύο, με την τιμή να διαμορφώνεται στα 35.990 ευρώ. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

4. Toyota C-HR από 36.970 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/f95980b44f5a4e3f531e9f19d8b405ec.jpg

Το νέο C-HR διατίθεται για πρώτη φορά και σε έκδοση που κάνει χρήση plug-in τεχνολογίας, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερο συντελεστή αποδοτικότητας. Με απόδοση 223 ίππων και κατανάλωση της τάξεως των 0,9 lt/100 km, η συγκεκριμένη έκδοση του C-HR απαιτεί κατά μέσο όρο 4,3 € για κάθε 100 km! Και μάλιστα, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις, αφού για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται μόλις 7,4 sec!

Το plug in hybrid σύνολο αποτελείται από κινητήρα βενζίνης στα 2,0 λίτρα με ισχύ 152 ίππων και ροπή 190 Nm. Το έργο του έρχεται να συνδράμει ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 163 ίππων και ροπή 208 Nm, ο οποίος φυσικά μπορεί να κινήσει και μόνος του το ιαπωνικό μοντέλο για απόσταση μέχρι και 65 km, αντλώντας ενέργεια από την μπαταρία χωρητικότητας 13,6 kWh. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

5. MG HS από 37.900 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/41a9f5054138f54d8482695c49e02bd4.jpg

Το MG HS εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, με αμφότερους να δίνουν κίνηση στους τροχούς που βρίσκονται στον μπροστά άξονα. Ο 1.500άρης κινητήρας αποδίδει 142 ίππους και ενισχύεται από τους 209 επιπλέον του ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική τους λειτουργία επιτρέπει στο HS να καλύπτει τα πρώτα 100 km/h από στάση σε μόλις 6,8 sec καθώς η ισχύς έχει σκαρφαλώσει στους 339 ίππους! Επιπλέον, η μπαταρία των 24,7 kWh χαρίζει στο νέο HS αυτονομία που αγγίζει τα 120 km! Νούμερο διπλάσιο σε σχέση με το παρελθόν.

Όσον αφορά τις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών, η MG δηλώνει ένα εντυπωσιακό 0,5 lt/100km και 14 g/km CO2. Ακόμα και όταν η μπαταρία εξαντληθεί, η κατανάλωση παραμένει χαμηλή, χάρη στην αποδοτικότητα του κινητήρα βενζίνης και την εξαιρετική διαχείριση από το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αλλάζει σχέσεις χωρίς να γίνεται εύκολα αντιληπτό από τους επιβάτες. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

6. Chery Tiggo 8 από 279 PS από 37.990 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/eed046619528f183203b6ca9b7f17abd.jpeg

Το δεύτερο Chery της λίστας είναι ένα μεγαλύτερο μοντέλο, αφού εδώ μιλάμε για ένα D-SUV με μήκος που φτάνει μέχρι τα 4.722 mm, ενώ είναι επίσης αποκλειστικά αυτόματο.

Η γκάμα των κινητήρων έχει τις ίδιες επιλογές, με το plug in hybrid σύνολο να αποδίδει κι εδώ 279 συνδυαστικούς ίππους, χάρη στην τεχνολογία Chery Super Hybrid.

Όντας μεγαλύτερο, το Tiggo 8 προσφέρει σαφώς περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

7. SEAT Leon από 38.490 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/b3dd7f46e8b81d15dc51f75e0d0dc836.jpg

Κάτω από το καπό του Leon e-Hybrid συναντάμε ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI 150 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 204 ίππους, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει έως και τα 128 χιλιόμετρα, καλύπτοντας τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Επιπλέον, το SEAT Leon e-Hybrid διαθέτει μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες, όπως σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών και σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10 ιντσών. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

8. Leapmotor C10 REEV από 38.900 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/03e227a9e34c29d183efec1d0062773c.jpg

Η νέα έκδοση του μεγαλύτερου Leapmotor συνδυάζει όλα τα οφέλη της αμιγούς ηλεκτροκίνησης στην καθημερινή χρήση χωρίς να θέτει κανέναν περιορισμό στις κάλυψη μακρινών αποστάσεων. Είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, εκ των οποίων ακόμα και το εισαγωγικό περιλαμβάνει τα πάντα: πακέτο ADAS με 16 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, infotainment με οθόνη αφής 14,6” και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, Wi Fi, ασύρματη φόρτιση, online πλοήγηση, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αντλία θερμότητας, Full LED προβολείς, μέχρι και πανοραμική ηλιοροφή με εμβαδό 2,1 m2 και ηλεκτρικό σκίαστρο.

Σε σχέση με τα συμβατικά Plug-In Hybrid συστήματα, το Leapmotor C10 REEV έχει σημαντικά διαφορετική ηλεκτρική τεχνολογία με δυνατότητα γρήγορης φόρτισης σε συνεχές ρεύμα (DC) και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Το μυστικό κρύβεται σε μια γεννήτρια ισχύος 50 kW που υιοθετεί 8 επίπεδα τυλιγμάτων, παίρνει κίνηση από μια μονάδα βενζίνης και έχει βαθμό απόδοσης που αγγίζει το 96,5%. Έχοντας μόνιμη σύνδεση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εξοικονομούνται 8 kg συγκριτικά με τις συνηθισμένες PHEV εφαρμογές. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ο κορυφαίος βαθμός απόδοσης, που στην πράξη σημαίνει μόλις 0,3 lt/kWh.

Την κίνηση στους τροχούς δίνει σε κάθε περίπτωση ένας ηλεκτρικός κινητήρας ισχύος 215 HP που χαρακτηρίζεται από τη γραμμική απόδοση της ισχύος και την πλούσια ροπή. Από την πλευρά του ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1,5 lt ακολουθεί το θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson και αποκλειστικός σκοπός του είναι να παράγει ρεύμα μέσω της γεννήτριας. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 28,4 kWh και μπορεί επιπλέον να φορτίσει σε παροχή εναλλασσόμενου (AC) ή συνεχούς (DC) ρεύματος με ισχύ έως 65 kW που σημαίνει το 50% της ενέργειας σε μόλις 18’. Μια φόρτιση είναι αρκετή για 145 km στον μικτό κύκλο WLTP, ενώ με τη συνδρομή της γεννήτριας η συνολική αυτονομία αγγίζει τα 970 km, εκμηδενίζοντας την όποια ανασφάλεια έχει να κάνει με τη φόρτιση. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

9. Jaecoo 7 SHS από 39.490 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/2bff51d9e59309cd2c426ac9c64708c3.jpg

Με το σύστημα Super Hybrid (SHS), η μετάδοση κίνησης του Jaecoo 7 επιτυγχάνεται από το συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρων για την κίνηση των τροχών. Το plug-in υβριδικό σύστημα Super Hybrid (SHS), απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TGDI 143 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και μία μπαταρία 18,3 kWh.

Η μέση συνδυαστική κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται μόλις στο 0,7 lt./100 km, με την ηλεκτρική αυτονομία να φθάνει τα 90 km. Στην πράξη ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε στο πλαίσιο του Super Hybrid Marathon της OMODA & JAECOO Ελλάδας, άγγιξε τα 171,8 km.

Το κινεζικό SUV φέρει αυτόματο κιβώτιο, ενσωματώνει 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, 8 αερόσακους και έχει πορτμπαγκάζ 500 λίτρων. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

10. Jeep Renegade από 41.900 ευρώ

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/1deed94d6f305b766b8eafa144d494ae.jpg

Η plug in hybrid εκδοχή του Jeep Renegade ονομάζεται 4xe και συνδυάζει θερμικό κινητήρα για τους εμπρός τροχούς με ηλεκτρικό για τους πίσω, έχοντας μέγιστη συνδυαστική ισχύ 190 ή 240 HP. Το αποτέλεσμα είναι ένα πανίσχυρο 4κίνητο SUV με κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες αλλά και αμιγώς ηλεκτρική καθημερινότητα με ελάχιστο κόστος μετακίνησης, χάρη στην μπαταρία των 11,4 kWh.

Στο Renegade αμφότερα τα συστήματα κίνησης έχουν βελτιωμένη διαχείριση ενέργειας, κάτι που σε συνδυασμό με τα νέα ελαστικά ενεργειακής κλάσης Α+ πριμοδοτεί ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Πατήστε εδώ για να δείτε αναλυτικά τον τιμοκατάλογο.

links

Popular Articles