ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τίτλοι τέλους για τους νέους σταθμούς φυσικού αερίου FSRU – Ποια είναι τα πρότζεκτ

-

Τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά φυσικού αερίου και δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη νέων σταθμών FSRUs αντικατοπτρίζει η απάντηση που έδωσε ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας Θ. Σκυλακάκης σε ερώτηση που δέχθηκε στη βουλή. Αν και η ερώτηση αφορούσε ένα συγκεκριμένο project, αυτό στο Βόλο (Αργώ) εντούτοις η απάντηση του υπουργού σε συνδυασμό με την κατάσταση που επικρατεί στην περιφερειακή αγορά φυσικού αερίου, ουσιαστικά βάζουν τέλος στα σχέδια για τη δημιουργία νέων σταθμών. 

Σημειώνεται ότι ο κ. Σκυλακάκης απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με τη γνωμοδότηση της ΡΑΑΕΥ για την εγκατάσταση FSRU στον Παγασητικό, τόνισε ότι η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από νέους σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς υπερκαλύπτει τις ανάγκες της από τη Ρεβυθούσα και το νέο τερματικό της Αλεξανδρούπολης. Έτσι, ο υπουργός ανέφερε ότι το εν λόγω έργο δεν έχει προοπτικές υλοποίησης, καθώς καθίσταται μη βιώσιμο.

Εκτός όμως από τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς, το τελευταίο διάστημα καταγράφεται μεγάλη μείωση των εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου, με δεδομένο ότι οι χώρες της περιοχής προτιμούν το φθηνότερο ρωσικό φυσικό αέριο, το οποίο και έχει ανακτήσει την δεσπόζουσα θέση του. Όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι, η άνοδος του ρωσικού φυσικού αερίου εμποδίζει την ανάπτυξη του καθέτου διαδρόμου φυσικού αερίου, που θα έδινε πρόσβαση σε τροφοδοσία από LNG στην ευρύτερη περιοχή μέχρι την Ουκρανία. Αυτό σημαίνει ότι τα project FSRU δε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ούτε ως εξαγωγικά  terminals, καθώς έχει περιοριστεί σημαντικά η σχετική ζήτηση. 

Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή σε στάδιο προετοιμασίας βρίσκονται συνολικά 4 νέα project δημιουργίας σταθμών FSRU σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Ποια είναι αυτά; 

Το Thessaloniki FSRU της Elpedison, το οποίο ούτως ή άλλως βρίσκεται κολλημένο εν μέσω των διεργασιών για το μετοχικό status της εταιρείας και των διαφορετικών προσεγγίσεων των δύο μετόχων, το Διώρυγα Gas της Motor Oil το οποίο αναμένει την αναγκαία κρατική χρηματοδότηση για να προχωρήσει και το Αργώ FSRU στο Βόλο για το οποίο έχουν εκδηλωθεί τοπικές αντιδράσεις. Επίσης ένα ακόμη FSRU σχεδιάζεται να εγκατασταθεί στην Αλεξανδρούπολη, μαζί με τον σταθμό που πρόσφατα κατασκευάζεται και αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί τις επόμενες εβδομάδες. 

Το συνολικό ύψος των επενδύσεων για τη δημιουργία νέων πλωτών μονάδων αποθήκευσης και αεριοποίησης φυσικού αερίου που φαίνεται να οδηγούνται σε πάγωμα, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. 

Related posts

Eurobank: Συνεχίζει σε ανοδική τροχιά η ελληνική οικονομία σύμφωνα με το προσχέδιο του Προϋπολογισμού

timesadmin

Capital Economics: Το success story της ανάπτυξης της Ελλάδας θα συνεχιστεί

timesadmin

Λεωφορεία: Αύξηση της επιβατικής κίνησης αλλά τα προβλήματα παραμένουν

timesadmin

Κρίσιμο το β’ τρίμηνο για τη φετινή ανάπτυξη

timesadmin

Πονοκέφαλος για το έλλειμμα του ισοζυγίου – Η άλλη όψη της ανάπτυξης

timesadmin

ΚΕΕΕ: Δυνατότητα βεβαίωσης και είσπραξης εσόδων μέσω μηχανισμών ΑΑΔΕ

timesadmin