ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος στα σενάρια για διόδια στη γέφυρα Βαρυμπόμπης

Της Ελένης Μπότα

Το πρόβλημα – υπό τη σκιά των αντιδράσεων των τοπικών δήμων – της κατεδάφισης της γέφυρας Βαρυμπόμπης η οποία παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας και της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων, καλείται να επιλύσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Από την μία πλευρά, όπως έγραψε τo Capital.gr  και επιβεβαίωσε προσφάτως και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Ταχιάος, η γέφυρα Βαρυμπόμπης, παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας και το Υπουργείο έχει μπει σε διαδικασία κατεδάφισης και ανακατασκευής. Το μόνο που απομένει είναι να γίνει η σχετική χρηματοδότηση του έργου για να ξεκινήσουν οι εργασίες από την παραχωρησιούχο Νέα Οδό.

Το αρχικό σχέδιο, το οποίο μέχρι τώρα δεν έχει εφαρμοστεί, προβλέπει ότι η γέφυρα θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό, ενώ εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς που συνεδρίασε πρόσφατα ζήτησε την “χορήγηση στοιχείων για την στατική επάρκεια της γέφυρας Βαρυμπόμπης και στην εκτίμηση ότι η επίκληση της επικινδυνότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης, δεν είχε άλλο έρεισμα παρά μόνο να αποτελέσει την αφορμή για την εφαρμογή των διοδίων”.

Τι θα γίνει με τα διόδια

Να μην μπουν διόδια στον κόμβο Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.  Αυτή είναι η πολιτική βούληση και όπως όλα δείχνουν το θέμα των διοδίων που εδώ και χρόνια προκαλεί τοπικές αντιδράσεις, αναβάλλεται επ’ αόριστον.

Να σημειωθεί ότι η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη Βαρυμπόμπη στο αρχικό σχέδιο – προέβλεπε και πλευρικά διόδια στους κλάδους εξόδου από Αθήνα και εισόδου προς Αθήνα.

Η υπόθεση αυτή των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (ως τμήμα της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Μεταμόρφωση – Σκάρφεια) της Νέας Οδού.

Η διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων ξεκίνησε το 2014 και τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ενώ διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να υπογράψουν το έργο.  

Το έργο ωστόσο δεν ακυρώθηκε, ενώ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εστάλη από το υπουργείο Υποδομών και εγκρίθηκε στις αρχές του 2018.

Να σημειωθεί ότι από την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης το 2015, η πολιτεία ανέλαβε να καλύπτει τα απολεσθέντα έσοδα της Νέας Οδού από τα πλευρικά διόδια Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Χαλκίδας, τα οποία ανέρχονται στα 25 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες υπεγράφη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η απόφαση για καταβολή των απολεσθέντων διοδίων στη Νέα Οδό για το έτος 2023.

Η συμφωνία για την έναρξη των εργασιών στη γέφυρα Βαρυμπόμπης προβλεπόταν εντός του 2022 και η έναρξη λειτουργίας των διοδίων την 1η Ιανουαρίου του 2025.

Related posts

ΑΑΔΕ: Άμεση επιστροφή φόρου με την εξόφληση ΕΝΦΙΑ

wp-needuser

Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα της κλήρωσης στο vouchers.gov.gr – 35.000 οι δικαιούχοι του Thessaly Evros Pass

protothema.gr

Κατατίθεται στη Βουλή η τροπολογία για την Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης των εταιρειών διύλισης

James Rollner

ΕΦΚΑ: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα πληρωμής κύριων και επικουρικών συντάξεων Aυγούστου

timesadmin

Παγώνει ως το 2025 το επιτόκιο για ρυθμίσεις χρεών στον ΕΦΚΑ

timesadmin

Γιατί εκτινάχθηκε το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων

timesadmin