Ο τελευταίος κινητήρας W12 της Bentley πέρασε τη γραμμή παραγωγής στο Crewe, σηματοδοτώντας το τέλος της εποχής των 12κύλινδρων συνόλων για τη βρετανική μάρκα.
Ο W12 παρέδωσε τη σκυτάλη του στο νέο υβριδικό σύστημα κίνησης “Ultra High Performance Hybrid”, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στη νέα Continental GT Speed και σύντομα θα τοποθετηθεί και στην ανανεωμένη Flying Spur, καθώς και στην υπόλοιπη γκάμα της Bentley. Ο νέος κινητήρας χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη ισχύ και λιγότερες εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με την Bentley, πάνω από 100.000 δείγματα του χειροποίητου W12 κατασκευάστηκαν στο Dream Factory από το ντεμπούτο της πρώτης γενιάς Bentley Continental GT το 2003. Αυτό του δίνει τον τίτλο του “πιο επιτυχημένου 12κύλινδρου κινητήρα της σύγχρονης εποχής” όσον αφορά τους αριθμούς παραγωγής.

Ουσιαστικά επρόκειτο για δύο V6, που μοιράζονταν έναν κοινό στροφαλοφόρο άξονα. Ως αποτέλεσμα, ο W12 είναι κατά 24% μικρότερος από έναν συμβατικό V12, προσφέροντας πιο συμπαγείς διαστάσεις.
Στις δύο δεκαετίες της ύπαρξής του και με τις διάφορες βελτιώσεις, ο κινητήρας σημείωσε 34% αύξηση της ισχύος και 54% αύξηση της ροπής, ενώ μείωσε τις εκπομπές CO2 κατά 25%. Η ισχύς αυξήθηκε από τους 560 ίππους και τα 650 Nm της αρχικής Continental GT, έως τους 750 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής στην περιορισμένης παραγωγής Mulliner Batur.

Ενδεικτικά, το νέο σύστημα PHEV με βάση τον V8 αποδίδει 782 ίππους και 1.000 Nm ροπής.
Αντίο με ειδική τελετή
Ο τελευταίος W12 γιορτάστηκε σε ειδική τελετή από τις ομάδες έρευνας και εξέλιξης στο Heritage Garage της Bentley, στο Crewe. Όσοι συμμετείχαν στη συναρμολόγηση των συστημάτων μετάδοσης κίνησης, έλαβαν ως αναμνηστικό δώρο ένα έμβολο κινητήρα W12. Η Batur θα είναι πιθανότατα το τελευταίο μοντέλο που θα εφοδιάζεται με τον W12, μετά την περιορισμένη σειρά 120 αντιτύπων “Speed Edition 12” των Bentayga, Continental GT/GTC και Flying Spur.

Με την πάροδο των ετών, η Bentley κατέρριψε διάφορα ρεκόρ με τα μοντέλα με κινητήρα W12. Ανάμεσά τους δύο παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας στον πάγο (321.83 km/h με την Continental GT το 2007 και 330.68 km/h με την Continental GTC το 2011) και τα δύο με τον πρωταθλητή του WRC Juha Kankkunen στο τιμόνι.
Ρεκόρ και στο Pikes Peak
Στα αξιοσημείωτα περιλαμβάνονται επίσης τα ρεκόρ στο Pikes Peak της Bentayga Speed (SUV παραγωγής) το 2018 και της Continental GT Speed (αυτοκίνητο παραγωγής) το 2019.
Ο Andreas Lehe, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την παραγωγή της Bentley, δήλωσε: “Η Bentley Motors είναι μια εταιρεία που έχει μια μεγάλη επιτυχία: “Ο W12 έχει διαδραματίσει τόσο σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Bentley που ήταν σωστό να γιορτάσουμε την απόσυρση του κινητήρα με όσους συνδέονται με αυτόν”.
“Η εισαγωγή του κινητήρα συνέβαλε στην αλλαγή του προσώπου της εταιρείας σχεδόν εν μία νυκτί και έτσι θα μείνει στην ιστορία ως κάτι που άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού. Θα πρέπει να αισθανόμαστε πολύ υπερήφανοι που σχεδιάσαμε, εξελίξαμε και κατασκευάσαμε ένα τέτοιο σύμβολο στη Βρετανία για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα“, κατέληξε ο Lehe.
Πηγή: topgeargreece.gr