Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα αποτελεί για την Coca-Cola μία στρατηγικής σημασίας αγορά στην Ευρώπη εκφράζει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Σταύρος Μουρελάτος, Γενικός Διευθυντής, The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Όπως εξηγεί “αυτό αποτυπώνεται τόσο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε εδώ, όσο και στις επενδύσεις που πραγματοποιούμε διαχρονικά”.
Συγκεκριμένα, την τριετία 2022-2024, το Σύστημα της Coca-Cola στην Ελλάδα επένδυσε συνολικά 142 εκατ. ευρώ στη χώρα, ενισχύοντας την παραγωγική και εμπορική της δραστηριότητα, αλλά και τη σύνδεσή της με την κοινωνία. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Μουρελάτο, από την Ελλάδα σχεδιάζονται και υλοποιούνται πρωτοβουλίες που λειτουργούν ως πρότυπο για άλλες αγορές, όπως το Zero Drop, με παρουσία 19 ετών σε έργα προστασίας υδατικών πόρων, αλλά και το Zero Waste HoReCa, που εκπαιδεύει και στηρίζει χιλιάδες επιχειρήσεις με στόχο να τις υποστηρίξει στη μετάβασή τους προς την κυκλική οικονομία.
Την ίδια στιγμή, μελέτη του ΙΟΒΕ επιβεβαιώνει τη σημαντική και πολυδιάστατη συμβολή της Coca-Cola στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Όπως τονίζει ο κ. Μουρελάτος “η συνολική επίδρασή μας στο ΑΕΠ φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ, δηλαδή το 0,9% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας. Παράλληλα, για κάθε 1 άμεση θέση εργασίας στην Coca-Cola στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 21 στην ελληνική οικονομία, ενώ για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας που δημιουργούμε, ενεργοποιούνται συνολικά 6,9 ευρώ στην ελληνική οικονομία, στοιχείο που αποτυπώνει την ένταση της δραστηριότητάς μας σε όλη την αλυσίδα αξίας. Η συμβολή μας στα δημόσια έσοδα ανέρχεται σε 875 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους, ενώ δημιουργούμε εισόδημα ύψους 344 εκατ. ευρώ για τα ελληνικά νοικοκυριά”.
Εστιάζοντας στις προκλήσεις της φετινής χρονιάς για την Coca-Cola Hellas, ο κ. Μουρελάτος υπογραμμίζει ότι “σε μία εποχή που το διεθνές περιβάλλον είναι όλο και πιο αβέβαιο μέρα με τη μέρα, η πρόκληση που έχουμε είναι να είμαστε ακόμη πιο κοντά στον Έλληνα καταναλωτή”.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι “η πρόκληση είναι μια: να συνεχίσουμε να προσφέρουμε προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών για ποιότητα και απόλαυση, παραμένοντας ταυτόχρονα συνεπείς στις αξίες μας για βιωσιμότητα και υπευθυνότητα”. “Στην Coca-Cola Hellas, έχουμε επιλέξει στρατηγικά να θέτουμε τον καταναλωτή στο επίκεντρο, διατηρώντας την ισορροπία μεταξύ ποιότητας, απόλαυσης και αξίας. Αυτή η προσέγγιση μας επιτρέπει όχι μόνο να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις, αλλά και να ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά. Βλέπουμε τη συνέχεια της χρονιάς με αισιοδοξία, αξιοποιώντας τη σταθερή προτίμηση των καταναλωτών” αναφέρει ο κ. Μουρελάτος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Σταύρου Μουρελάτου, Γενικού Διευθυντή, The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στην δημοσιογράφο Μαρία Τσιβγέλη.
ΕΡ: Ποιο είναι σήμερα το αποτύπωμα της Coca-Cola στην ελληνική οικονομία και την απασχόληση, σύμφωνα με τη νέα μελέτη του ΙΟΒΕ;
ΑΠ: Η νέα μελέτη του ΙΟΒΕ για το κοινωνικο-οικονομικό αποτύπωμα του Συστήματος της Coca-Cola στην Ελλάδα έρχεται να επιβεβαιώσει με στοιχεία αυτό που βιώνουμε καθημερινά μέσα από τη λειτουργία μας: τη σημαντική και πολυδιάστατη συμβολή της Coca-Cola στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Συγκεκριμένα, η συνολική επίδρασή μας στο ΑΕΠ φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ, δηλαδή το 0,9% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας. Παράλληλα, για κάθε 1 άμεση θέση εργασίας στην Coca-Cola στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 21 στην ελληνική οικονομία, ενώ για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας που δημιουργούμε, ενεργοποιούνται συνολικά 6,9 ευρώ στην ελληνική οικονομία, στοιχείο που αποτυπώνει την ένταση της δραστηριότητάς μας σε όλη την αλυσίδα αξίας. Η συμβολή μας στα δημόσια έσοδα ανέρχεται σε 875 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους, ενώ δημιουργούμε εισόδημα ύψους 344 εκατ. ευρώ για τα ελληνικά νοικοκυριά. Πρόκειται για ένα αποτύπωμα που δεν αφορά μόνο την Coca-Cola, αλλά το σύνολο του οικοσυστήματος που διαμορφώνεται γύρω από τη δραστηριότητά μας: τους συνεργάτες μας, τους προμηθευτές, τα καταστήματα, την τοπική παραγωγή.
ΕΡ: Έχετε πει ότι η Ελλάδα είναι σημαντική χώρα για την The Coca Cola Company παγκοσμίως. Πώς επιβεβαιώνεται αυτό στην πράξη και τι πρωτοβουλίες λαμβάνονται σε αυτή τη κατεύθυνση;
ΑΠ: Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς μία στρατηγικής σημασίας αγορά στην Ευρώπη και αυτό αποτυπώνεται τόσο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε εδώ, όσο και στις επενδύσεις που πραγματοποιούμε διαχρονικά. Την τριετία 2022-2024, το Σύστημα της Coca-Cola στην Ελλάδα επένδυσε συνολικά 142 εκατ. ευρώ στη χώρα, ενισχύοντας την παραγωγική και εμπορική μας δραστηριότητα, αλλά και τη σύνδεσή μας με την κοινωνία. Παράλληλα, από την Ελλάδα σχεδιάζονται και υλοποιούνται πρωτοβουλίες που λειτουργούν ως πρότυπο για άλλες αγορές, όπως το Zero Drop, με παρουσία 19 ετών σε έργα προστασίας υδατικών πόρων, αλλά και το Zero Waste HoReCa, που εκπαιδεύει και στηρίζει χιλιάδες επιχειρήσεις με στόχο να τις υποστηρίξει στη μετάβασή τους προς την κυκλική οικονομία. Η εμπιστοσύνη της The Coca-Cola Company προς την ελληνική αγορά επιβεβαιώνεται στην πράξη, μέσα από τη συνεχή παρουσία μας, τις επενδύσεις και – το σημαντικότερο – τη μακροπρόθεσμη αξία που δημιουργούμε για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία.
ΕΡ: Ποια είναι τα βασικά σημεία της στρατηγικής της Coca-Cola Hellas για το 2025 και τι νέο να περιμένει ο Έλληνας καταναλωτής από την εταιρεία εφέτος;
ΑΠ: Το 2025 έφερε μια σειρά από νέες προϊοντικές προτάσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, τόσο σε επίπεδο γεύσεων, όπως η νέα Fanta, το νέο Schweppes Tropical Fusion, τα νέα Powerade Blood Orange και Citrus, όσο και εμπειριών, όπως η εμβληματική καμπάνια Share A Coke η οποία έρχεται να ενισχύσει τις ανθρώπινες σχέσεις και να φέρει τους ανθρώπους κοντά. Εμπλουτίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας με νέους κωδικούς, ενώ παράλληλα ενδυναμώνουμε τα hero brands μας με καινοτόμες επιλογές, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε προϊόντα χωρίς ζάχαρη. Σε στρατηγικό επίπεδο, συνεχίζουμε να επενδύουμε με συνέπεια στη βιώσιμη ανάπτυξη, την κοινωνική επίδραση και την καινοτομία. Εμβληματικά προγράμματα όπως το Zero Drop, που εστιάζει στην προστασία των υδατικών πόρων, και το Zero Waste HoReCa, που στηρίζει επιχειρήσεις φιλοξενίας και εστίασης στη μετάβασή τους στην κυκλική οικονομία, παραμένουν στον πυρήνα των δράσεών μας. Το Zero Drop, με παρουσία σχεδόν δύο δεκαετιών, συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τη διαχείριση των υδατικών πόρων, αναδεικνύοντας στην πράξη τη δέσμευσή μας στη βιωσιμότητα. Την ίδια στιγμή, παραμένουμε σε ετοιμότητα να στηρίξουμε τις τοπικές κοινωνίες, όπως κάναμε πριν από δύο χρόνια στη Θεσσαλία, εφόσον προκύψει ανάγκη – αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η δέσμευσή μας προς την κοινωνία δεν είναι αποσπασματική, αλλά διαρκής και ουσιαστική.
ΕΡ: Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που βλέπετε για την Coca-Cola Hellas και συνολικά για την αγορά αναψυκτικών στην Ελλάδα το 2025;
ΑΠ: Σε μία εποχή που το διεθνές περιβάλλον είναι όλο και πιο αβέβαιο μέρα με τη μέρα, η πρόκληση που έχουμε είναι να είμαστε ακόμη πιο κοντά στον Έλληνα καταναλωτή. Καλούμαστε λοιπόν να ασχοληθούμε με αυτά που πραγματικά μπορούμε να επηρεάσουμε και να βελτιώσουμε. Να αφουγκραστούμε τις ανάγκες του καταναλωτή, να τον καταλάβουμε και να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις του, ώστε να ισχυροποιηθούν ακόμη περισσότερο οι σταθερές που έχουμε στη χώρα μας. Οι καταναλωτές, ειδικά οι νεότερες γενιές, δεν επιλέγουν απλώς προϊόντα∙ αναζητούν εμπειρίες, αυθεντικότητα και brands που τους εκπροσωπούν. Στρέφονται σε πιο ισορροπημένες, υγιεινές και βιώσιμες επιλογές, και περιμένουν από εμάς να τους προσφέρουμε καινοτόμες λύσεις που ανταποκρίνονται στα νέα ζητούμενα. Η πρόκληση είναι μια: να συνεχίσουμε να προσφέρουμε προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των καταναλωτών για ποιότητα και απόλαυση, παραμένοντας ταυτόχρονα συνεπείς στις αξίες μας για βιωσιμότητα και υπευθυνότητα.
Στην Coca-Cola Hellas, έχουμε επιλέξει στρατηγικά να θέτουμε τον καταναλωτή στο επίκεντρο, διατηρώντας την ισορροπία μεταξύ ποιότητας, απόλαυσης και αξίας. Αυτή η προσέγγιση μας επιτρέπει όχι μόνο να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις, αλλά και να ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά. Βλέπουμε τη συνέχεια της χρονιάς με αισιοδοξία, αξιοποιώντας τη σταθερή προτίμηση των καταναλωτών.
ΕΡ: Τι αποτύπωμα φέρει το Zero Waste HoReCa μέχρι σήμερα και πώς ενισχύει την κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα του κλάδου;
ΑΠ: Το Zero Waste HoReCa έχει εξελιχθεί σε ένα ουσιαστικό εργαλείο ενδυνάμωσης για τις επιχειρήσεις του κλάδου φιλοξενίας και εστίασης, βοηθώντας τις να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες πρακτικές, αλλά και να ενισχύσουν την αποδοτικότητά τους. Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 3.000 επιχειρήσεις έχουν γίνει μέλη του προγράμματος, γεγονός που καταδεικνύει μια ευρύτερη θετική τάση της αγοράς για υιοθέτηση πιο υπεύθυνων και βιώσιμων πρακτικών. Προσφέροντας εξειδικευμένη κατάρτιση και στοχευμένα εργαλεία, βοηθούμε τους επαγγελματίες της HoReCa να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και παράλληλα να εξοικονομήσουν πολύτιμους πόρους – από ενέργεια και πρώτες ύλες μέχρι λειτουργικό κόστος. Έτσι, η συμβολή του προγράμματος δεν περιορίζεται μόνο στη βιωσιμότητα, αλλά ενισχύει τη συνολική ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητα του κλάδου, προσφέροντας ουσιαστική υποστήριξη στις επιχειρήσεις και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.
ΕΡ: Πώς προσαρμόζονται τα brands της Coca-Cola στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών για υγεία, βιωσιμότητα και αυθεντικότητα;
ΑΠ: Όπως ανέφερα και νωρίτερα, οι σύγχρονοι καταναλωτές δεν αναζητούν απλώς ένα προϊόν, αλλά μια εμπειρία που να ευθυγραμμίζεται με τις αξίες, τις ανάγκες και τον τρόπο ζωής τους. Η Coca-Cola στην Ελλάδα έχει προσαρμόσει το προϊόντικό της πορτφόλιο ώστε να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες και επιλογές των Ελλήνων καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, περισσότερο από το 50% των πωλήσεών μας προέρχεται πλέον από προϊόντα χωρίς θερμίδες, ενώ συνεχίζουμε να εμπλουτίζουμε τις επιλογές μας με no sugar και low calorie προτάσεις που συνδυάζουν απόλαυση και ισορροπία. Παράλληλα, επενδύουμε σε υπεύθυνο marketing, με καμπάνιες που δίνουν έμφαση σε ουσιαστικό περιεχόμενο και αξίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η καμπάνια “Share a Coke”, που υπενθυμίζει πως, ακόμη και μέσα σε μια ψηφιακή καθημερινότητα που συχνά μας απομακρύνει, οι μικρές στιγμές με τους δικούς μας ανθρώπους είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά. Και αυτός είναι ο ρόλος που θέλουμε να έχει η Coca-Cola. Να είναι παρούσα σε αυτές τις καθημερινές στιγμές και να τις κάνει ακόμη πιο ξεχωριστές.
Πηγή: ---