ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα απορρυπαντικά οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Του Γιώργου Λαμπίρη

Αυξημένες κατά 8,1% ήταν τον Σεπτέμβριο που πέρασε οι τιμές στα ράφια και τα ψυγεία των ελληνικών σούπερ μάρκετ, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από τα στοιχεία εννεαμήνου της Circana που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι τη μεγαλύτερα αύξηση τιμής κατέγραψαν τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά σπιτιού. 

Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 9,9% στο εννεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2022, ενώ και ο όγκος πωλήσεων στα συγκεκριμένα αγαθά έχει αρχίσει να ανακάμπτει, με τις πωλήσεις να είναι ανοδικές κατά 1,6%, με σημαντική να θεωρείται στην επαναφορά της κατανάλωσης η συμβολή του τουρισμού. 

Οι αυξήσεις τιμών στις βασικές κατηγορίες προϊόντων

Από τις βασικές κατηγορίες, οι αυξήσεις τιμών στα τρόφιμα ήταν 8%, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς 8,4% και στα ήδη περιποίησης σπιτιού ήταν 10,3%, κάτι που σημαίνει ότι τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα καθαριότητας είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση τιμής. Μάλιστα, εάν επιμερίσει κανείς τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι το ποσοστό αύξησης τιμής στα καθαριστικά σπιτιού και στα απορρυπαντικά ήταν 12,7%, ενώ ποσοστό 7% κατέγραψαν ως αύξηση τα λοιπά προϊόντα σπιτιού. 

Από τα τρόφιμα, τη μεγαλύτερη αύξηση είχαν τα γαλακτοκομικά με 10,2% και τα μαγειρικά συμπληρώματα και μπαχαρικά επίσης με 10,2%. 

Η αποτύπωση των έντονων αυξήσεων στα απορρυπαντικά έρχεται να συνδυαστεί με την πρόσφατη κίνηση του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΔΙΜΕΑ να επιβάλει πρόστιμο στη Unilever και την Procter & Gamble για παράβαση της νομοθεσίας περί πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, με την καθεμία να επιβαρύνεται με ποσό 1 εκατ. ευρώ λόγω της τιμολογιακής πολιτικής που εφάρμοσε κατά την πώληση των απορρυπαντικών που διακινεί στην αγορά. Θυμίζουμε μάλιστα ότι, ενώ ο γενικός πληθωρισμός ήταν 1,6% τον Σεπτέμβριο βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και τα τρόφιμα κινήθηκαν σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό 9,4%, στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν τα τρόφιμα εκείνα που έτυχαν των μεγαλύτερων αυξήσεων. 

Στα 5,16 δισ. ευρώ ο τζίρος στο εννεάμηνο

Να σημειωθεί ότι ο τζίρος στα ταχυκίνητα προϊόντα των σούπερ μάρκετ ήταν 5,16 δισ. ευρώ στο φετινό εννεάμηνο, έναντι 4,69 δισ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο περσινό διάστημα (+9,9% όπως προαναφέρθηκε). 

Στις επιμέρους βασικές κατηγορίες, τα τρόφιμα στο εννεάμηνο αύξησαν το τζίρο τους κατά 9,9%, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς κατά 9,7% και τα προϊόντα καθαριότητας και φροντίδας σπιτιού κατά 9,9%, κάτι που αιτιολογείται λόγω του συνεχιζόμενου πληθωριστικού κλίματος στην αγορά και των διαρκώς ανατιμήσεων. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια, τα τρόφιμα κινήθηκαν ανοδικά με 1,7%, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς με 1,2%, ενώ πτωτική ήταν η πορεία των προϊόντων περιποίησης σπιτιού με -0,3%.

Διαβάστε ακόμη:

Related posts

Ν. Παπαθανάσης: Στο ΕΣΠΑ τα έργα διευθέτησης του ρέματος Σαπφούς στους Δήμους Αμαρουσίου και Κηφισιάς

timesadmin

Ο SSM στην Αθήνα – Το “μενού” των συζητήσεων με τις τράπεζες

timesadmin

Κ. Χατζηδάκης για τον Προϋπολογισμό 2025: Με δημοσιονομική σύνεση και ανάπτυξη ανεβάζουμε την Ελλάδα ψηλότερα

protothema.gr

Σε νέα έκδοση 10ετούς ομολόγου προχωρά το Ελληνικό Δημόσιο

timesadmin

Λιανεμπόριο: Αυξημένος κατά 12,3% ο τζίρος των επιχειρήσεων τον Ιούλιο σε ετήσια βάση

timesadmin

ΕΞΑΑΑ: Αισιοδοξία για ολική επαναφορά στην κανονικότητα από τα στοιχεία κίνησης των ξενοδοχείων στο δίμηνο

timesadmin