Η Citroen αποτυγχάνει να πιάσει ικανοποιητικές πωλήσεις σε μία απο τις μεγαλύτερς χώρες του κόσμου, όπου δραστηριοποιείται από το 1923, έτσι αποφάσισε να αποψρήσει..
Η Citroen επιβεβαίωσε ότι θα σταματήσει τις παραγγελίες όλων των νέων μοντέλων στην Αυστραλία από την 1η Νοεμβρίου 2024, σηματοδοτώντας το τέλος της μακροβιότερης συνεχούς λειτουργίας μάρκας αυτοκινήτων στη χώρα. Ο λόγος της αποχώρησης είναι η χαμηλή ζήτηση για τα μοντέλα της Citroen στην Αυστραλία, με ετήσιες πωλήσεις περίπου 200 μονάδων τα τελευταία πέντε χρόνια.
Η Citroen είναι παρούσα στην αυστραλιανή αγορά από το 1923, όντας η μακροβιότερη εταιρεία στη χώρα. Σήμερα, η τοπική γκάμα της περιλαμβάνει το C3, το crossover C4, το SUV C5 Aircross και το fastback crossover C5 X. Οι Αυστραλοί αγοραστές ωστόσο, δεν απέκτησαν ποτέ πρόσβαση στη νέα γενιά των C3 και C3 Aircross, η οποία πρόσφατα εισήγαγε μια νέα σχεδιαστική γλώσσα.
Οι ετήσιες πωλήσεις της Citroen στην Αυστραλία, έπεσαν από τις 3.803 μονάδες το 2007 (χρονιά ρεκόρ), στις μόλις 175 μονάδες το 2021, χωρίς έκτοτε να παρουσιάζουν πραγματικά σημάδια ανάκαμψης.
Κάτω από τη Ferrari
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, η εταιρεία ταξινόμησε μόνο 87 οχήματα στην Αυστραλία. Είναι ενδεικτικό, πως πλέον η Citroen βρίσκεται πίσω σε πωλήσεις ακόμη και από εξειδικευμένες μάρκες, όπως η Maserati (200), η Ferrari (113), η Lotus (102) και η Bentley (102). Στην πραγματικότητα, μόνο η McLaren (41) και η Rolls-Royce (26) πούλησαν λιγότερες μονάδες από τη γαλλική εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2024 στην Αυστραλία.
Ο τοπικός εισαγωγέας Inchcape Australia, ανακοίνωσε ότι θα τιμήσει την πενταετή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων με σέρβις σε όλες τις παραγγελίες Citroen στα 35 υπάρχοντα κέντρα της μάρκας.
Ο David Owen, γενικός διευθυντής της Citroen Αυστραλίας, ανέφερε σε δήλωσή του: “Ενώ αναγνωρίζουμε και γιορτάζουμε την πλούσια ιστορία της Citroen στην αυστραλιανή αγορά, πρέπει να κοιτάξουμε το μέλλον και να λάβουμε υπόψη μας την ταχέως εξελισσόμενη, δυναμική και ανταγωνιστική φύση της βιομηχανίας και της τοπικής αγοράς, παράλληλα με τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών”.
Το τοπικό στέλεχος πρόσθεσε ότι η απόφαση για τη διακοπή των πωλήσεων νέων οχημάτων “δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία, αλλά μετά από προσεκτική εξέταση του τρέχοντος και του μελλοντικού προϊόντος που είναι διαθέσιμο για τη χώρα μας, στο πλαίσιο της τοπικής αγοράς και των προτιμήσεων και απαιτήσεων των Αυστραλών αγοραστών νέων οχημάτων”.
Εντός του ομίλου Stellantis, η Citroen δείχνει να ρίχνει το βάρος της στην κατασκευή προσιτών οχημάτων και η εστίασή της σε μικρότερες κατηγορίες, αντί των μεγαλύτερων και πιο premium, κρίθηκε ότι δεν ταιριάζει στην τοπική αγορά της Αυστραλίας.