ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς προχωρούν τα έργα στη γραμμή 4 του μετρό

Της Eλένης Μπότα

Καθυστερήσεις ενός έτους περίπου καταγράφονται στην πρόοδο των εργασιών στη γραμμή 4 του μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ανάδοχο των πρόδρομων εργασιών, την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ και την Αττικό Μετρό έχουν παραδοθεί προς την ανάδοχο κοινοπραξία του κύριου έργου, Άβαξ  – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A, 3 εκ των 8 φρεατίων και 3 από τους 15 σταθμούς της Γραμμής 4.

Η καθυστέρηση αυτή στις πρόδρομες εργασίες του έργου, συμπαρασύρει με τη σειρά της και τις κύριες εργασίες του έργου, καθώς στο Φρέαρ Βεΐκου βρίσκεται σε εξέλιξη η συναρμολόγηση του δεύτερου μετροπόντικα (TBM), που θα λάβει το όνομα “Νίκη”, για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό.

Τον περασμένο Φεβρουάριο η Αττικό Μετρό είχε αποφασίσει να δοθεί παράταση στη συμβατική υποχρέωση “Ολοκλήρωση μεταφοράς στο εργοτάξιο, παραλαβή και έναρξη συναρμολόγησης όλων των ΤΒΜ στα φρέατα εισόδου” κατά 288 ημερολογιακές ημέρες, ήτοι μέχρι τις 8 Σεπτεμβρίου 2023 και “Έναρξη διάνοιξης σηράγγων με όλα τα ΤΒΜ” κατά  τον ίδιο αριθμό ημερών, δηλαδή ως τις 28 Οκτωβρίου 2023, χωρίς αποκλειστική υπαιτιότητα της αναδόχου.

Μάλιστα η κοινοπραξία τον περασμένο Μάρτιο είχε καταθέσει ένσταση ζητώντας να δοθεί παράταση δύο ακόμα εβδομάδων από την Αττικό Μετρό, δηλαδή ως τις 23 Σεπτεμβρίου 2023 για την παραλαβή και έναρξη συναρμολόγησης και των δύο μηχανημάτων και ως τις 17 Νοεμβρίου 2023 για την έναρξη λειτουργίας τους, λόγω της καθυστέρηση στην παράδοση του χώρου του φρέατος TBM Βεΐκου καθώς από τον Δεκέμβριο του 2021 που προβλεπόταν αρχικά τελικά αυτός παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2022.

Όσον αφορά τον μετροπόντικα “Αθηνά” στην Κατεχάκη, έχει ήδη κάνει τα πρώτα 120 μέτρα της διαδρομής του από τα 5,5 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσει στο φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού, αφού διασχίσει τους δήμους Ζωγράφου και Καισαριανής.

Οι δυο καινούργιοι μετροπόντικες θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χλμ. σήραγγας, με 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.

Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Η Γραμμή 4 “Άλσος Βεΐκου – Γουδή” του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.

Επίσης, διευκολύνεται η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως τα δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ. Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Related posts

Έξι προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού

timesadmin

Πάνω από 23.000 αιτήσεις σε 24 ώρες για τον νέο κύκλο κατάρτισης σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες για 30.000 ανέργους

timesadmin

ΙΟΒΕ: Βελτίωση του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο, λόγω ενίσχυσης της βιομηχανίας

timesadmin

Στην αγορά 3 δισ. ευρώ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις από ΤΑΑ και ΕΣΠΑ

timesadmin

“Ουρά” κάνουν οι τράπεζες στον Ηρακλή ΙΙΙ – Ποιοι θα προλάβουν

timesadmin

Γ. Καρανίκας (ΕΣΕΕ): Κομβικής σημασίας για το εμπόριο η ισότιμη αντιμετώπιση και χρηματοδότηση των ΜμΕ

timesadmin