-1.3 C
London
Friday, January 3, 2025

Πώς η άνοδος του τουρισμού αλλάζει το digital marketing των ξενοδοχείων

Date:

Related stories

Οι ιδρυτές και ιδιοκτήτες της THE VSCOPE Βασίλης Πολύζος και Λευτέρης Καλλέργης

Ο τουρισμός ανεβαίνει και μαζί του μεγαλώνουν και ταυτόχρονα αλλάζουν οι απαιτήσεις και οι ανάγκες της ξενοδοχειακής αγοράς σε επίπεδο προβολής. Ο Βασίλης Πολύζος, Co-Founder και Managing Director της εταιρείας THE VSCOPE (του digital marketing agency με πελατολόγιο στο οποίο φιγουράρουν τα πλέον premium διεθνή brands όπως, Four Seasons, Marriott, Nikki Beach, Hilton, Accor, Magma HYATT κ.ά.) μιλά – ενόψει της έκθεσης Xenia που θα πραγματοποιηθεί στις 25-27 Νοεμβρίου- για την επόμενη ημέρα στην αγορά των ξενοδοχείων, τις αλλαγές που φέρνει ο αυξανόμενος ανταγωνισμός, αλλά και την πορεία της εταιρείας.

Four Seasons
Four Seasons Astir Palace Hotel Athens

– Πόσο έχουν αλλάξει οι ανάγκες προβολής των ξενοδοχείων, δεδομένης και της συνεχούς ανόδου του τουρισμού; 

Αδιαμφισβήτητα, οι ανάγκες προβολής των ξενοδοχείων τα τελευταία χρόνια έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά. Η γενικότερη άνοδος του τουρισμού, η ταχύτητατη εξέλιξη της τεχνολογίας και η νέα μορφή που έχει πάρει η καταναλωτική συμπεριφορά σήμερα, οδηγούν τον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία αναδιαμορφώνουν τη στρατηγική προβολής τους. Οι digital ενέργειες απορροφούν πλέον το μεγαλύτερο μέρος του budget, με την επένδυση των ξενοδοχείων να στρέφεται σε ενέργειες όπως η διαμόρφωση ενός website το οποίο θα λειτουργεί ως κανάλι πώλησης, η διαφήμιση μέσω μηχανών αναζήτησης και τρίτων websites, η επικοινωνία και προώθηση μέσω Social Media, η παραγωγή περιεχομένου για τις digital ανάγκες (Photos & Videos), το Influencer Marketing κ.α. Οπωσδήποτε, ο ανταγωνισμός στο Hospitality industry είναι πολύ υψηλός και συνεχώς μεγαλώνει. Το γεγονός αυτό, λειτουργεί ως μοχλός πίεσης για τα ξενοδοχεία για να βελτιώνουν σταθερά και αδιάκοπα τις ενέργειες προβολής τους, σε μία προσπάθεια να ξεχωρίσουν σ’ ένα digital περιβάλλον που κινείται γρήγορα, παρέχει πληθώρα μηνυμάτων και οι users – δυνητικοί πελάτες μοιάζουν πιο ανυπόμονοι από ποτέ. 

– Πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα στην αγορά των ξενοδοχείων;

Πιστεύω πως έχουμε εισέλθει σε μία περίοδο, που τα ξενοδοχεία και οι επισκέπτες, επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην ουσία του ταξιδιού ως εμπειρία. Παρατηρούμε από τη μία πλευρά, μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, όπως η Four Seasons, να δίνει έμφαση στη διαμόρφωση και ανάδειξη εμπειριών για τους επισκέπτες των ξενοδοχείων της ανά τον κόσμο. Ταυτόχρονα, αναπτύσσεται μία τάση στους High Spenders ταξιδιώτες παγκοσμίως, ως προς την επιλογή “Off The Beaten Track” προορισμών για τις διακοπές τους, σε μία προσπάθεια να ζήσουν αυθεντικές εμπειρίες μακριά από την πολυκοσμία ενός δημοφιλούς προορισμού. 

Θεωρώ λοιπόν, πως αναμένεται να δούμε τα ξενοδοχεία να επενδύουν περισσότερο στη διαμόρφωση εμπειριών για τους καλεσμένους τους τα επόμενα χρόνια αφενός, ενώ αφετέρου θα δούμε να ανεβαίνουν προορισμοί που αυτή τη στιγμή είναι λιγότερο δημοφιλείς στο διεθνές κοινό και παράλληλα να προσελκύουν αρκετά υψηλής ποιότητας επενδύσεις, όπως για παράδειγμα το συνεργαζόμενο με την εταιρία μας Gundari Resort στη Φολέγανδρο το οποίο θα ανοίξει τις πόρτες του το 2024.

Kivotos Santorini
Kivotos Santorini

– Εκτιμάτε πως θα συνεχιστεί η θετική πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα; Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για να διατηρήσουν το θετικό momentum;

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι περισσότερο σύνθετη και δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο τις τουριστικές επιχειρήσεις. Είμαστε σε ένα αρκετά κρίσιμο σταυροδρόμι, στο οποίο θα πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις ως προς την καλύτερη διαχείριση ενός προορισμού. Από το 2019 μέχρι και σήμερα, ο ελληνικός τουρισμός και τα ελληνικά ξενοδοχεία – παρά τις όποιες δυσκολίες και διεθνείς συγκυρίες (πόλεμοι, πανδημία, πληθωρισμός) – καταγράφουν τη μία επιτυχία πίσω απ’ την άλλη. 

Μαζί με την επιτυχία αυτή όμως, έχουν έρθει στην επιφάνεια και πολύ σημαντικά προβλήματα. Δύο από αυτά είναι ο υπερτουρισμός και η άναρχη ανάπτυξη. Είναι η ώρα να αναρωτηθούμε, σύμφωνα με τις υπάρχουσες υποδομές, ποιος είναι ο αριθμός των επισκεπτών που μπορεί να φιλοξενήσει ένας προορισμός χωρίς να αλλοιώνεται το επίπεδο της εμπειρίας αυτών, να επηρεάζεται αρνητικά η ζωή της τοπικής κοινωνίας, καθώς και να παρουσιάζονται προβλήματα στη διαχείριση σημαντικών πόρων όπως το νερό και το ρεύμα, αλλά και στη συλλογή αποβλήτων. 

Είναι αρκετά πιθανό, ένας ταξιδιώτης ο οποίος για παράδειγμα μπορεί να απογοητευτεί με τη Μύκονο για κάποιον από τους παραπάνω λόγους, να μην ξαναγυρίσει σε αυτήν, ακόμη κι αν στο ξενοδοχείο που έμεινε η εμπειρία είχε θετικό πρόσημο. Συνεπώς, κάπως θα πρέπει να προστατεύσουμε όλο αυτό το οποίο έχει χτιστεί για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για την επόμενη μέρα. Η επιτυχία είναι αρκετά εύκολο να κάνει backfire, αν δεν καταφέρουμε να τη διαχειριστούμε. Γι’ αυτό και έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε για να διατηρηθεί το θετικό momentum για τον ελληνικό τουρισμό και τις ελληνικές επιχειρήσεις μακροπρόθεσμα.

– Τι είναι αυτό που ζητούν σήμερα οι πελάτες των ξενοδοχείων;

Οι επισκέπτες αναζητούν value ως προς τα χρήματα που δαπανούν, είτε αναφερόμαστε σε έναν low budget ταξιδιώτη είτε σε έναν high spender. Θέλουν τα χρήματα τα οποία έχουν διαθέσει για τη διαμονή τους, να αισθανθούν πραγματικά ότι άξιζαν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο των εγκαταστάσεων και υπηρεσιών που επιθυμούν να απολαύσουν – πάντα σε αντιστοιχία με το κόστος. Η πρόσφατη ιστορία έδειξε, ότι σε περιπτώσεις αισχροκέρδειας που παρατηρήθηκαν σε κάποιους προορισμούς, οι πελάτες που θεωρητικά είχαν ένα μεγαλύτερο εισόδημα να διαθέσουν, έδειξαν να γυρίζουν την πλάτη, χτίζοντας παράλληλα και μία αρνητική φήμη γύρω από αυτό. Με την πρόσβαση που υπάρχει στην πληροφορία και την ταχύτητα με την οποία μπορεί να ταξιδέψει σε ένα ευρύ κοινό μία είδηση, μία κριτική, ένα social media post, χρειάζεται όλοι μας να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί στον τρόπο και στο κόστος που προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας.

Stella Island Luxury Resort & Spa
Stella Island Luxury Resport & Spa

– Πρόσφατα τιμηθήκατε με τη διάκριση platinum στα Tourism Awards. Ποια πιστεύετε πως είναι τα στοιχεία που σας ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό;

Η Platinum διάκριση ήρθε να επιβραβεύσει τον τρόπο που εργαζόμαστε και επενδύουμε το χρόνο μας στους συνεργάτες της εταιρείας. Έχουμε συνειδητά επιλέξει να τοποθετήσουμε το περιεχόμενο στο επίκεντρο των υπηρεσιών που προσφέρουμε, δουλεύοντας πάνω σε θέματα στρατηγικής και δημιουργίας concept επικοινωνίας, παραγωγής και διαχείρισης περιεχομένου, καθώς και προβολής μέσω διαφημίσεων οπουδήποτε αυτές μπορούν να σταθούν στο digital περιβάλλον. Είναι ενέργειες που πραγματικά είναι αλληλένδετες και μπορούν να δώσουν τεράστια ώθηση σε ένα ξενοδοχείο, από τη βελτίωση της εικόνας του, την ανάπτυξη της φήμης του ή το community growth, μέχρι τις direct πωλήσεις που μπορεί να καταφέρει μέσα από τις διαφημίσεις μας. Τοποθετηθήκαμε στην αγορά πριν 4 χρόνια, βλέποντας όλο αυτό που ερχόταν σε επίπεδο περιεχομένου, κυρίως μέσα από τα Social Media και πιο συγκεκριμένα το Instagram και το TikTok. Τα brands σήμερα καλούνται να παίξουν τον ρόλο του creator μέσα από τις σελίδες τους στα Social Media ώστε να καταφέρουν να ξεχωρίσουν – και αυτό αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Εκεί λοιπόν είναι η THE VSCOPE και έχει χτίσει το expertise της. Ένα agency με production house (in-house), το οποίο υποστηρίζει με τον καλύτερο τρόπο τις σύγχρονες ανάγκες προβολής των ξενοδοχείων. 

– Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Τα μελλοντικά μας σχέδια στηρίζονται πάνω σε δύο πυλώνες, οι οποίοι εμμέσως συνδέονται. Τον τελευταίο χρόνο είμαστε σε φάση υλοποίησης μιας τεχνολογικής λύσης που θα βοηθήσει τα ξενοδοχεία να βελτιώσουν τις ενέργειες προβολής τους online και όχι μόνο. Παράλληλα, προσπαθούμε να επεκταθούμε στο εξωτερικό. Το γεγονός ότι συνεργαζόμαστε με κορυφαία brands στο Hospitality Industry όπως η Four Seasons, η Leading Hotels of The World, η Marriott, η Nikki Beach, η Accor, η Hilton και πολύ σημαντικά ελληνικά brands στην Ελλάδα, όπως τα Stella Hotels, τα H Hotels, το Empiria Group, τα Katikies Hotels, το Kalesma Mykonos, το NUMO Ierapetra, τα Kivotos Hotels, το Olea κ.α, μας δίνουν την ώθηση να επικοινωνήσουμε το expertise μας πάνω σε θέματα στρατηγικής, περιεχομένου και διαφημίσεων σε χώρες και brands όπου βρίσκονται στην αφρόκρεμα του παγκόσμιου τουρισμού. 

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here