Πόση αυτονομία χάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε χαμηλές θερμοκρασίες

0
4

Πόση αυτονομία χάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε χαμηλές θερμοκρασίες

Μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, έδειξε πως παίζει σημαντικό ρόλο η ύπαρξη ή μη, αντλίας θερμότητας για την αυτονομία ενός ηλεκτρικού. Ας δούμε τα στοιχεία

Top Gear TEAM

EV cold weather

Όποιος έχει στην κατοχή του ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πιθανότατα έχει παρατηρήσει ότι ο κρύος καιρός δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος για την αυτονομία του. Όσο η θερμοκρασία πέφτει, μειώνεται και η απόσταση που μπορεί να διανύσει το όχημα με μία φόρτιση.

Αλλά πόση ακριβώς είναι η απώλεια της αυτονομίας ενός EV όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν κάτω από το μηδέν; Μια νέα μελέτη έρχεται να μας δώσει σαφή στοιχεία για το συγκεκριμένο θέμα.

EV cold weather

Σύμφωνα με τη μελέτη, κατά μέσο όρο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν περίπου 20% της αυτονομίας τους όταν η θερμοκρασία πέφτει στους 0°C ή και χαμηλότερα.

Δείγμα 18.000 οχημάτων

Η μελέτη, η οποία ανέλυσε στοιχεία από ένα δείγμα περισσότερων από 18.000 οχήματα 20 δημοφιλών μοντέλων στις ΗΠΑ, κατόρθωσε να προσδιορίσει πόση αυτονομία χάνει κάθε EV σε συνθήκες παγετού.

Το Tesla Model X φαίνεται πως τα πήγε καλύτερα απ’ όλα, διατηρώντας το 89% της αυτονομίας του, ακολουθούμενο από το Tesla Model S με 88%. Άλλα μοντέλα που βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις είναι το Audi e-tron και το Tesla Model 3, τα οποία διατήρησαν το 87% της αυτονομίας τους, ακολουθούμενα από το Tesla Model Y με 86%.

EV cold weather

Οριακά πιο πίσω, συναντάμε τα Hyundai Ioniq 5 και Hyundai Kona, με το 85% και το 84% της αρχικής αυτονομίας τους, αντίστοιχα.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι 11 από τα 13 καλύτερα μοντέλα σε απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες, είναι εξοπλισμένα με αντλίες θερμότητας, ενώ 7 από τα 9 χειρότερα δεν διαθέτουν το συγκεκριμένο στοιχείο στον εξοπλισμό τους.

Σημαντική η αντλία θερμότητας

Οι αντλίες θερμότητας βελτιώνουν την απόδοση, μεταφέροντας θερμότητα από τον εξωτερικό αέρα στο εσωτερικό του οχήματος μέσω ενός κύκλου ψυκτικού, μειώνοντας την εξάρτηση από τις λιγότερο αποδοτικές αντιστάσεις θέρμανσης. Αν και πολλά EV προσφέρουν αντλίες θερμότητας ως στάνταρ εξοπλισμό, κάποια μοντέλα τις διαθέτουν μόνο προαιρετικά ή δεν τις διαθέτουν καθόλου.

EV cold weather

Δύο μοντέλα που αξίζει να σημειωθεί πως δεν διαθέτουν αντλίες θερμότητας είναι τα Rivian R1S και R1T. Παρά την έλλειψη αυτή πάντως, τα μοντέλα αυτά διατήρησαν το 83% και το 81% της αυτονομίας τους σε χαμηλές θερμοκρασίες, σε σύγκριση με τις ιδανικές συνθήκες.

Αντίθετα, κάποια άλλα ηλεκτρικά μοντέλα υπέστησαν μεγαλύτερη μείωση στην αυτονομία τους στον κρύο καιρό. Μεταξύ των χειρότερων επιδόσεων είχαν τα Nissan Leaf (78%), Ford F-150 Lightning (74%), Chevrolet Bolt (69%), Ford Mustang Mach-E (66%) και VW ID.4 (64%).

Τα Chevrolet Equinox (74%) και Cadillac Lyriq (72%) επίσης παρουσίασαν κακή απόδοση, παρά το γεγονός ότι διαθέτουν αντλίες θερμότητας. Η Recurrent διερευνά τους λόγους για τους οποίους αυτά τα μοντέλα δεν απέδωσαν τόσο καλά όσο τα άλλα με αντλίες θερμότητας.

Ο τύπος μπαταρίας επηρεάζει ελάχιστα

Συνολικά, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέσο EV με αντλία θερμότητας διατηρεί το 83% της αυτονομίας του σε παγωμένες συνθήκες, ενώ το μέσο EV χωρίς αντλία θερμότητας, διατηρεί μόνο το 75%.

Τέλος, διαπιστώθηκε ότι τα οχήματα με μπαταρίες λιθίου-σιδήρου, φωσφορικού άλατος (LFP) δεν παρουσιάζουν αισθητά χειρότερη απόδοση από τα μοντέλα με μπαταρίες λιθίου-νικελίου, μαγγανίου, κοβαλτίου (NCA) σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών.