Πρώτο-κουδούνι-στα-σχολεία-στην-Τουρκία-με-Γαλάζια-Πατρίδα-στα-βιβλία-του-Γυμνασίου
ΚΟΣΜΟΣ

Πρώτο κουδούνι στα σχολεία στην Τουρκία με Γαλάζια Πατρίδα στα βιβλία του Γυμνασίου

Βλέποντας ότι δεν υπάρχει καμία ελπίδα να προάγει τα συμφέροντά της στο Αιγαίο με λογικούς τρόπους και θέλοντας να εντάξει τη στρατηγική της στο εθνικιστικό πλαίσιο που διέπει κάθε ανάσα που παίρνει ο μέσος Τούρκος πολίτης, η Τουρκία αποφάσισε στα τέλη Απριλίου να προσθέσει τη Γαλάζια Πατρίδα στα σχολικά βιβλία. 

Αυτά τα σχολικά βιβλία καλούνται τώρα να διαβάσουν οι μικροί μαθητές της Τουρκίας και να αποδεχτούν, να ασπαστούν το γεγονός ότι η Γαλάζια Πατρίδα είναι κάτι το υπαρκτό και κάτι που χρήζει υπεράσπισης.

Τι κι αν πριν από λίγες εβδομάδες ο Ναμίκ Ταν, του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) της Τουρκίας, δήλωσε ότι η Γαλάζια Πατρίδα είναι ένα παραμυθάκι; Το δικό τους δημιούργημα (το CHP επιτέθηκε στον Ερντογάν προ ετών λέγοντας ότι οι Έλληνες έκλεψαν τα τουρκικά νησιά για να τον χτυπήσει πολιτικά και έκτοτε ο Ερντογάν το θέσπισε σε δόγμα) θα διδάσκονται από φέτος οι μαθητές στην Τουρκία με τις επιταγές του Τούρκου προέδρου.

Ο ναύαρχος Τζιχάτ Γιαΐτζί, ο εμπνευστής του τουρκολιβυκού μνημονίου μεταξύ της κυβέρνησης Ερντογάν και της κυβέρνησης Σάρατζ, είναι μέλος της Επιτροπής Εξειδίκευσης στο Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Πειθαρχίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία ανέλαβε να καταρτίσει τον οδικό χάρτη της εισαγωγής της Γαλάζιας Πατρίδας στα σχολικά βιβλία. 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προβλέπει ότι στο μάθημα της Γεωγραφίας, στην 9η τάξη, θα “τονίζεται η σημασία των χαρακτηριστικών τοποθεσίας της Τουρκίας, θα συζητιούνται επίσης χάρτες που σχετίζονται με τη “Γαλάζια Πατρίδα” και την “Πατρίδα των Αιθέρων”. Επίσης, σύμφωνα με όσα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου, σε αυτήν τη διαδικασία “η αξία του πατριωτισμού να τονίζεται με τη συμπερίληψη του δικαιολογημένου αγώνα της Τουρκίας ενάντια σε αιτήματα που αγνοούν τα νομικά και γεωγραφικά δικαιώματά της στη Θάλασσα των Νησιών (σ.σ. Αιγαίο) και την Ανατολική Μεσόγειο. Να αναφέρεται η σημασία της Κύπρου για την Τουρκία και τον τουρκικό κόσμο”. Αξίζει να επισημανθεί ότι τα βιβλία δεν εμπεριέχουν ακόμα τον όρο “Θάλασσα των Νήσων” όπως ζητά επίμονα ο Γιαϊτζί και ο ηγέτης των Γκρίζων Λύκων Μπαχτσελί, αλλά μιλούν ακόμα για “Αιγαίο”.

Σε ό,τι αφορά τη 10η τάξη, το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα προβλέπει ότι “θα πρέπει να εξηγούνται “η ‘Γαλάζια Πατρίδα’ (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος, Θάλασσα των Νησιών [σ.σ. Αιγαίο], Θάλασσα του Μαρμαρά), οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα και στο μέλλον. Επίσης μπορεί να διερευνηθεί το έργο ύδρευσης με την ‘ΤΔΒΚ’. Οι πληροφορίες που συλλέγονται, οργανώνονται και αναλύονται. Αυτές οι πληροφορίες εξετάζονται στον χάρτη”.

Στο ίδιο πλαίσιο, το πρόγραμμα του τουρκικού υπουργείου Παιδείας προβλέπει, επίσης, για τη 10η και 11η τάξη ότι θα πρέπει “να τονίζονται οι ιστορικοί δεσμοί και οι κοινωνικοπολιτισμικές σχέσεις της Τουρκίας με τα τουρκικά κράτη στο Τουρκεστάν και την ΤΔΒΚ. Σε αυτήν τη διαδικασία, μπορούν να πραγματοποιηθούν εικονικά ταξίδια στις χώρες που εμπίπτουν στο πεδίο της καρδιάς και της διάδοσης του τουρκικού πολιτισμού. Με βάση τα ευρήματα που προέκυψαν, μπορούν να δημιουργηθούν ταξιδιωτικά/προωθητικά άρθρα και παρουσιάσεις που καλύπτουν αυτούς τους τομείς”.

Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η “Γαλάζια Πατρίδα είναι η κόκκινη γραμμή της ανεξαρτησίας της Τουρκίας”. Αναλυτικά η ανακοίνωση ανέφερε: “H Γαλάζια Πατρίδα, η οποία είναι η κόκκινη γραμμή της Ανεξαρτησίας μας, τώρα εντάχθηκε στη διδακτέα ύλη! Στη διδακτέα ύλη, τονίστηκε η σημασία της ανάγκης προστασίας και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και των συμφερόντων της χώρας μας, η οποία περιβάλλεται από θάλασσες από τρεις πλευρές και έχει μια εσωτερική θάλασσα, ενώ εντάχθηκε η αξία της “Γαλάζιας Πατρίδας” στη γεωπολιτική της χώρας όσον αφορά τα σύνορα στη ‘Θάλασσα των Νήσων’ (σ.σ. Αιγαίο), τη Μαύρη Θάλασσα, τη Μεσόγειο και τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Από τις ρίζες στο μέλλον”.

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας, Γιουσούφ Τεκίν σε δηλώσεις του ανέφερε ότι “η Γαλάζια Πατρίδα είναι ο φυσικός σύμμαχός μας”. Συγκεκριμένα είπε: “Με την έγκριση των επιτροπών, εντάχθηκαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στη διδακτέα ύλη. Και το αναφέρω επίσης επειδή συζητήθηκε πολύ, η έννοια της Γαλάζιας Πατρίδας, η περιοχή που είναι ο φυσικός σύμμαχος της Τουρκίας. Αυτά υπάρχουν μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Αυτά ναι είναι νέα βήματα”, ανέφερε ο Γιουσούφ Τεκίν. “Όταν ολοκληρωθεί η περίοδος διαβούλευσης, η επιτροπή θα οριστικοποιήσει το πρόγραμμα, θα τυπωθούν τα βιβλία και θα ξεκινήσει η ενημέρωση των καθηγητών. Θα είναι η νέα περίοδος”, πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Είναι πασιφανές ότι η Τουρκία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποσκοπεί στη δημιουργία μίας γενιάς αναθεωρητών, οι οποίοι από μικρή ηλικία θα έχουν εμποτιστεί με έννοιες και ιδέες οι οποίες θα αμφισβητούν τη σημερινή ύπαρξη συνόρων. Συνεπώς ο σημερινός μικρός Τούρκος θα μεγαλώσει θεωρώντας δεδομένο ότι η Τουρκία αδικείται από τις σημερινές συνθήκες, θεωρώντας ότι η Συνθήκη των Παρισίων και της Λωζάνης έκλεψε από την Τουρκία νησιά και η Ελλάδα σφετερίστηκε νησιά, νησίδες και βραχονησίδες, οι οποίες “στην πραγματικότητα ανήκουν στην Τουρκία”, όπως κατά καιρούς έχουν διατυμπανίσει πολιτικοί. Άρα καθίσταται πλέον δόγμα της τουρκικής κοινωνίας ότι η Τουρκία έχει δικαίωμα στη θάλασσα της Καρπάθου, στο Αιγαίο και ότι π.χ. η Ψέριμος και το Αγαθονήσι είναι τουρκικά νησιά.

ΠΚ

Related posts

ΗΠΑ και Βρετανία βομβάρδισαν δεκάδες εγκαταστάσεις των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη

timesadmin

Συμβούλιο της Ευρώπης: Στη Μαρία Ματσάδο, επικεφαλής της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα, το βραβείο Βάτσλαβ Χάβελ

wp-needuser

Λίβανος: Ο ισραηλινός στρατός εξαπέλυσε έξι διαδοχικά πλήγματα στη νότια Βηρυτό

95wwvl

Κυνηγώντας την τελευταία γενιά τρομοκρατών της RAF

timesadmin

Κίνα: Ανάκαμψη κατέγραψε η βιομηχανική δραστηριότητα τον Μάρτιο

timesadmin

ΗΠΑ: Με τον πρόεδρο της Ουκρανίας Ζελένσκι θα συναντηθεί ο υποψήφιος πρόεδρος Τραμπ

timesadmin