Αυτή η φίρμα θα ξεκινήσει να τοποθετεί μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) στα μοντέλα της το 2026, δίνοντάς τους αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων.
Θυμάσαι το Hyper SSR; Θα σε βοηθήσουμε εμείς. Πρόκειται για το ηλεκτρικό hypercar της κινεζικής GAC Aion, που θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως απάντηση της Κίνας στο Rimac Nevera. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, η GAC είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κινεζικός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων μετά την BYD.
Αυτή τη φορά, επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει να χρησιμοποιεί μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) στα αυτοκίνητά της από το 2026. Η κινεζική εταιρεία δήλωσε πως έχει ολοκληρώσει την έρευνα και εξέλιξη σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης τις οποίες και προγραμματίζει να τοποθετήσει στο Hyper, εκτοξεύοντας την αυτονομία του στα 1.000+ χιλιόμετρα.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης επιτρέπουν βελτιωμένη ασφάλεια, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ταχύτερη φόρτιση σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν εύφλεκτους υγρούς ηλεκτρολύτες, αλλά οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών, οι περίπλοκες διαδικασίες κατασκευής και το υψηλό κόστος, αποτελούν εμπόδια στη μαζική παραγωγή τους μέχρι στιγμής.
Ωστόσο, αποτελεί κοινό μυστικό πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι ένα από τα μεγάλα στοιχήματα για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, με αρκετές εταιρείες να επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για την κατασκευή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η SAIC Motor, που δήλωσε ότι σχεδιάζει να τοποθετήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης στα premium smart EVs με την ονομασία IM ήδη από φέτος.