Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, σε σχόλιό του στην στην οικονομική εφημερίδα Les Echos, εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα για τη “τελική” μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να μειώσει το κόστος αν θέλει να επιτύχει τους στόχους της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παίζει καθοριστικό ρόλο στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ο ρυθμός με τον οποίο θα γίνει αυτή η μετάβαση θα επαναπροσδίορίσει την αυτοκινητοβιομηχανία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τεράστιο κοίτασμα λιθίου δίπλα στην Ελλάδα-Mercedes και Stellantis κάνουν επένδυση
Στις πρόσφατες εκλογές της ΕΕ, που έλαβαν χώρα σε μια περίοδο που οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσιάζουν κάμψη, ακούστηκαν όλο και περισσότερες εκκλήσεις για την αναίρεση της απαγόρευσης πώλησης πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, απόφαση που πρόκειται να επανεξεταστεί το 2026.
“Χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ευελιξία στο χρονοδιάγραμμα”, δήλωσε στην εφημερίδα ο de Meo, ο οποίος προεδρεύει επίσης του ACEA (ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων), αλλά πρόσθεσε: “Ωστόσο, θα ήταν σοβαρό στρατηγικό λάθος να εγκαταλείψουμε τον στόχο λόγω της τρέχουσας επιβράδυνσης της αγοράς”.
Ερωτηθείς σχετικά με τις φιλοδοξίες της Renault να διαθέτει στην Ευρώπη αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (στο πλαίσιο όμως μιας αγοράς που παρουσιάζει αδυναμίες), ο de Meo είπε ότι “Η αλήθεια είναι ότι δεν βρισκόμαστε ακόμη στη σωστή τροχιά για να επιτύχουμε το 100% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκίνητων μέχρι το 2035 […]. Εάν οι πελάτες δεν μας ακολουθήσουν, είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Πρέπει να μειώσουμε το κόστος”. Η εταιρία πρόκειται να λανσάρει άμεσα το πολυαναμενόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5, οι τιμές του οποίου λέγεται ότι θα ξεκινούν από 25.000 ευρώ.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει διάφορες προκλήσεις, όπως η ρυθμιστική αβεβαιότητα και ο ανταγωνισμός από την Κίνα, που προστίθενται σε μια κρίση κόστους ζωής στις αγορές, επηρεάζοντας τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις των EV αυξήθηκαν κατά 35% το 2023 (σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά), αλλά μειώθηκαν το 2024. Τον Ιούνιο, ωστόσο, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 3,6% στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2019, ενώ οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν οριακά.
Πηγή: topgeargreece.gr