Οι-νέες-ρυθμίσεις-που-έρχονται-στην-κρουαζιέρα-–-Πώς-υποδέχτηκε-η-αγορά-τις-εξαγγελίες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέες ρυθμίσεις που έρχονται στην κρουαζιέρα – Πώς υποδέχτηκε η αγορά τις εξαγγελίες

Της Αναστασίας Βαμβακά

Οι συζητήσεις, οι συσκέψεις και οι δηλώσεις έδιναν και έπαιρναν από τις αρχές του καλοκαιριού. Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, ο Πρωθυπουργός έδωσε τις πρώτες διευκρινίσεις για την νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση που σχεδιάζει το Υπουργείο Ναυτιλίας μαζί με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού για τον καθορισμό των νέων λιμενικών τελών στην κρουαζιέρα. 

Η νέα ΚΥΑ θα καθορίζει τις τιμές ανάλογα το νησί και την περίοδο αποβίβασης των επιβατών, με το υψηλότερο τέλος να είναι αυτό στην Σαντορίνη και πιθανά στη Μύκονο τους τρεις μήνες του καλοκαιριού που θα φτάσει τα 20 ευρώ ανά επιβάτη. Είναι χαρακτηριστικό πως στη Σαντορίνη, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας καταβάλλει 0,35 λεπτά, όταν ο επιβάτης ακτοπλοΐας καταβάλλει 1 ευρώ.

“Η κρουαζιέρα έχει επιβαρύνει πάρα πολύ τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Γι’ αυτό και προχωρούμε σε παρεμβάσεις, όπως το τέλος κρουαζιέρας. Θα είναι σημαντικό, μπορώ να σας πω από τώρα ότι θα είναι 20 ευρώ για τους μήνες τους δύσκολους, την υψηλή σεζόν. Ένα μέρος των χρημάτων αυτών θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες για σημαντικά έργα υποδομής.

Εξίσου σημαντική είναι και η παρέμβαση την οποία θα κάνουμε για να έχουμε ένα πεπερασμένο αριθμό πλοίων, τα οποία μπορούν να φτάνουν ταυτόχρονα σε ένα προορισμό. Δεν γίνεται κάποιος ο οποίος πηγαίνει στην Σαντορίνη και πληρώνει 1.000 ή 2.000 ευρώ, γιατί υπάρχουν και τέτοιες τιμές, το βράδυ το δωμάτιο, να αισθάνεται ότι δεν απολαμβάνει έναν προορισμό από τον οποίον επωφελείται κάποιος ο οποίος βγαίνει για τρεις, τέσσερις ώρες, με αμφίβολο, κατά την άποψη μου, οικονομικό αποτύπωμα για την τοπική οικονομία. Άρα, εκεί -θα ανακοινωθούν οι παρεμβάσεις την επόμενη εβδομάδα- θα είμαστε αρκετά τολμηροί”, ανέφερε ο Πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη. 

Η φράση του Πρωθυπουργού ότι ένα μέρος των χρημάτων αυτών θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες και όχι όλο το μέρος -μέσω της είσπραξης από τα λιμενικά ταμεία των νησιών-, επανάφερε την συζήτηση αν οι αλλαγές που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα μείνουν μόνο στο επίπεδο των λιμενικών τελών ή θα υπάρξουν και άλλα μέτρα όπως αναδιάρθρωση της λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων, η ένταξη τους σε άλλο οργανισμό όπως το ΤΑΙΠΕΔ ή ακόμα και ανάμειξη ιδιωτών σε αυτά. 

Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης ανέφερε σε συνέντευξη του ότι είναι σε επαφή με τον κλάδο της κρουαζιέρας για τις νέες αλλαγές. Τόνισε πως στόχος είναι να υπάρξει ισορροπία μεταξύ των μεταρρυθμίσεων χωρίς να δημιουργηθεί δημοσιονομική αστάθεια. ” Θέλουμε την κρουαζιέρα, αλλά θα πρέπει να υπάρξει ισορροπία. Δεν έχουν όλοι οι προορισμοί τις ίδιες ανάγκες” είπε. 

Στις αρχές Ιουλίου, σε σύσκεψη στο Δημαρχείο Θήρας, η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) αναγνώρισε ότι η διαχείριση του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σαντορίνη αποτελεί προτεραιότητα για τον κλάδο στην Ελλάδα, όπως περιγράφεται και στο Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα, που παρουσιάστηκε πέρσι.

“Η Σαντορίνη είναι ένας ιδιαίτερος και εξαιρετικά δημοφιλής τόπος, και συμμεριζόμαστε την άποψη που εξέφρασε πρόσφατα ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, για τη σημασία της υπεύθυνης διαχείρισης του τουρισμού στο νησί. Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των τουριστικών ροών στο νησί, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που είμαστε οι πρώτοι που συνεργαζόμαστε με τον δήμο Θήρας για το βιώσιμο μέλλον του τόπου” είχε αναφέρει.

Η Ένωση Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας ανέφερε στο Capital.gr ότι δεν έχει σαφή εικόνα των αλλαγών που φέρνει η κυβέρνηση ζητώντας να γίνουν με όρους διαφάνειας. “Αν η εφαρμογή του μέτρου είναι για το καλοκαίρι του 2025 αυτό δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στις εταιρείες του κλάδου καθώς ο προγραμματισμός τους είναι δύο χρόνια πριν. Η επιθυμία μας είναι σταδιακά να υπάρξει η εφαρμογή του όποιου μέτρου” τόνισαν. 

Related posts

Νέα μείωση 1% στον πληθωρισμό χονδρικής στην ευρωζώνη – Πτώση 1,6% στην Ελλάδα

timesadmin

Κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο οι λιανικές τιμές σε ρεύμα και αέριο στην Ελλάδα

timesadmin

Αλ. Σδούκου: Η Χίος διαθέτει σημαντικά αποθέματα αντιμονίου – Το νησί έχει ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο

James Rollner

Ευρωπαϊκές πηγές: Μείωση επιτοκίων 1,5 μονάδα μέσα στο 2024

protothema.gr

Τουρισμός: Ανεβαίνουν οι ανταγωνιστές της Ελλάδας

timesadmin

Π. Μαρινάκης: Δάνεια 2,2 δισ. σε ΜΜΕ με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους

timesadmin