Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αλλάζουν τα δεδομένα σε σχέση με τις σημερινές σε φόρτιση και αυτονομίες και κινεζική φίρμα οριοθέτησε χρονικά την είσοδό τους στα αυτοκίνητά της.
Το ηλεκτρικό hatchback MG4, εκτός από την ελκυστική σχεδίαση έχει να επιδείξει και μια πολύ καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Από την επόμενη χρονιά, όλα δείχνουν πως θα έχει ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Οι μπαταρίες solid state θεωρούνται εδώ και καιρό το next big thing της ηλεκτροκίνησης, με αρκετές εταιρείες να έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για την διάθεση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στα μοντέλα τους το συντομότερο δυνατό.
Η IM, αδελφή μάρκα που ανήκει στη SAIC, έχει ήδη παρουσιάσει ένα μοντέλο εξοπλισμένο με μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης, το σεντάν L6, του οποίου η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο. Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις που αποδίδονται σε ανώτερο στέλεχος της SAIC, η MG και οι αδελφές μάρκες της, είναι στη σειρά για να λάβουν την τεχνολογία “μέσα στους επόμενους 12 μήνες”.
Επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αναμένεται να φέρουν επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τους περισσότερους κατασκευαστές να αναφέρουν πως θα έχουν διαθέσιμη την τεχνολογία μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η BMW έχει αναφέρει ως πιθανή χρονιά το 2030, η Toyota στοχεύει στο 2027, ενώ ακόμη και η MG είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι δεν θα έχει μπαταρίες solid state πριν από το 2026.
Αυτό το χρονοδιάγραμμα έχει τώρα μετατοπιστεί σημαντικά, αν οι ισχυρισμοί του Yu Jingmin, εκτελεστικού αντιπροέδρου των δραστηριοτήτων επιβατικών οχημάτων της SAIC, είναι ακριβείς. Αν και δεν αποκάλυψε ποιο μοντέλο της MG θα είναι το πρώτο που θα αποκτήσει τις νέες μπαταρίες, ο Yu Jingmin δήλωσε ότι θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2025 και θα πωλείται πριν από το τέλος του ίδιου έτους.
Θυμίζουμε, πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις αντίστοιχες σημερινές, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη αυτονομία ή να επιτρέψουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν μοντέλα που θα προσφέρουν την ίδια αυτονομία με τα υπάρχοντα, αλλά με μικρότερες και ελαφρύτερες μπαταρίες που κοστίζουν λιγότερο στην κατασκευή τους.
Το σεντάν L6 της SAIC, του οποίου η μπαταρία είναι πιθανό να τοποθετηθεί σε κάποια μορφή και σε μοντέλα της MG, παρέχει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων από 133 kWh και μπορεί να προσθέσει 400 χιλιόμετρα σε μόλις 12 λεπτά φόρτισης.