Εν αρχή είναι η εμφάνιση. Από την πρώτη στιγμή που το αντικρίζεις, το νέο Q3 σε “πιάνει”, καθώς είναι “κοφτερό”, γεμάτο όγκους και επιφάνειες που συνδυάζουν δυναμισμό με κομψότητα. Η μεγάλη μάσκα Singleframe με το εξαγωνικό σχέδιο και τα Matrix LED φωτιστικά σώματα κάνουν το αμάξωμα να δείχνει πιο πλατύ, πιο αποφασιστικό. Οι έντονες νευρώσεις στο καπό και τα “σκαλισμένα” φτερά, προσδίδουν εκείνη την αίσθηση στιβαρότητας που θες να βλέπεις σε ένα premium SUV, ακόμα κι αν ξέρεις ότι στην πράξη το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του θα το περάσει στην άσφαλτο και ακόμα πιο συγκεκριμένα, πάνω στους δρόμους κάποιας πόλης.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Οι αναλογίες είναι ακριβώς αυτές που περιμένεις στα 4,48 μέτρα του μήκους και το πλάτος των 1,85 μέτρων με… ανάστημα, 1,58. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε μία παρουσία στο δρόμο που δεν περνά απαρατήρητη, ενώ είναι αρκούντως συνεπής ως προς τις γραμμές τις- ίσως με μια μικρή εξαίρεση που αφορά στα πίσω φωτιστικά σώματα που προσωπικά, δεν μου έδωσαν την εντύπωση πως προσδίδουν κάτι ξεχωριστό στο γερμανικό μοντέλο, ούτε στην SUV που έχουμε εδώ αλλά ούτε και (μην πω, πολύ περισσότερο…) στη Sportback εκδοχή του αμαξώματος.
Το νέο Audi Q3 είναι σαν τον τύπο που μπαίνει σε ένα δωμάτιο και όλοι γυρίζουν να τον δουν, όχι γιατί κάνει θόρυβο με την εμφάνισή του αλλά κυρίως γιατί έχει αυτοπεποίθηση στο ύφος και το περπάτημά του. Αυτό από μόνο του ως στοιχείο, σε κάνει να θες πιο μακριά μαζί του, ειδικά με τη έκδοση που κινείται από τον TSI των 1,5 λίτρων, που θέλει να κρατήσει το μοντέλο της Audi στην κυριαρχική θέση που είχε και το προκάτοχο μοντέλο ανάμεσα στις premium προτάσεις της κατηγορίας.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Μπαίνοντας μέσα, το Q3 δικαιολογεί με το παραπάνω το “παράσημο” του αρχηγού των premium στην κατηγορία των SUV. Η ποιότητα κατασκευής είναι υποδειγματική. Μαλακά υλικά, σφιχτή συναρμογή, μεταλλικές λεπτομέρειες εκεί που χρειάζονται και φυσικά, το γνωστό Virtual Cockpit της Audi που μονοπωλεί το βλέμμα. Η ψηφιακή οθόνη πίσω από το τιμόνι συνεργάζεται με την κεντρική MMI touch display των και δίνει μια εμπειρία που θυμίζει cockpit αεροσκάφους.
Όλα είναι εκεί, όλα λειτουργούν με ακρίβεια, όλα αποπνέουν τεχνολογική αρτιότητα και παραπέμπουν σε γνήσια αριστοκρατία. Η εργονομία είναι εξαιρετική, με το κάθε κουμπί και χειριστήριο να βρίσκεται ακριβώς εκεί που το περιμένεις. Ακόμα και η νέα διάταξη πίσω από το τιμόνι, με την παραλληλόγραμμη μπάρα να έχει στις άκρες της εκατέρωθεν, ό,τι έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε (αριστερά υαλοκαθαριστήρες με τις σχετικές τους ρυθμίσεις σε νέο lay out που περιλαμβάνει ακόμα και στρογγυλό ροοστάτη και δεξιά, το χειριστήριο του S-Tronic).
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Ειδικά το τελευταίο, μπορεί να ξενίσει σε πρώτη φάση αλλά μέσα σε διάστημα το πολύ τριών λεπτών της ώρας, το έχεις συνηθίσει και κάνεις όλα όσα έχεις συνηθίσει, χωρίς να σου λείπει τίποτα ενώ επιπρόσθετα, έχεις και τονισμένη την αίσθηση της πολύ ακριβής κατασκευής. Τα καθίσματα προσφέρουν ιδανική στήριξη, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση, ενώ πίσω οι χώροι είναι αρκετοί για τρεις ενήλικες.
Ο χώρος αποσκευών, στα 488 λίτρα, είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.525 λίτρα. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής, η “καρδιά” του αυτοκινήτου, είναι στην πρώτη αυτή γνωριμία μας, ο γνώριμος 1,5 λίτρων τετρακύλινδρος TSI της Audi, με ισχύ 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Είναι ένας κινητήρας που αποδεικνύει γιατί η τεχνολογία του downsizing άνθισε, αφού είναι ελαφρύς, αποδοτικός, με εντυπωσιακή ελαστικότητα και σπιρτάδα- και όλα τα παραπάνω, τα εισπράττεις στην πράξη.
Audi Q3 1.5 TFSI 150ps K.Boidanis
Σε αστικές συνθήκες, ο 1,5 TSI κινεί το Q3 με άνεση. Η συνεργασία με το 7τάχυτο S-Tronic κιβώτιο είναι υποδειγματική, με τις αλλαγές να γίνονται αστραπιαία και αθόρυβα, διατηρώντας πάντα τον κινητήρα στο πιο “γλυκό” σημείο της λειτουργίας του. Στον ανοιχτό δρόμο το Q3 δείχνει να ταξιδεύει με χαρακτηριστική ευκολία. Λιγότερο επί ελληνικού εδάφους που είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας για περιορισμένο χρόνο και περισσότερο στη Γλασκώβη που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στο πλαίσιο της πρώτης επαφής μας μαζί του, το νέο Q3 δείχνει σπάνια φύλλα ποιότητας.
Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Οι προσπεράσεις γίνονται χωρίς άγχος, ενώ η ηχομόνωση είναι τόσο καλή που σχεδόν ξεχνάς πως έξω υπάρχει κόσμος που βιάζεται.Επιπλέον, το σύστημα Cylinder on Demand (CoD) απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους όταν η ζήτηση ισχύος είναι χαμηλή, συμβάλλοντας σε μειωμένη κατανάλωση. Το Q3 δεν είναι απλώς ένα ακόμα SUV. Είναι ένα Audi. Και αυτό σημαίνει ότι το πλαίσιο, η ανάρτηση και η συνολική αίσθηση οδήγησης έχουν σχεδιαστεί για να σε κάνουν να νιώθεις ασφάλεια και απόλαυση ταυτόχρονα.
Η ανάρτηση είναι η χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και τον ιδανικό έλεγχο. Στις λακκούβες και στις κακοτεχνίες της πόλης, φιλτράρει τα πάντα με στωικότητα, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς. Όταν όμως αρχίσεις να πιέζεις σε μια διαδρομή με στροφές, το Q3 “σφίγγει”, μαζεύεται και δείχνει την πραγματική του στόφα. Η κλίσεις είναι περιορισμένες, το τιμόνι έχει ακρίβεια και βάρος που σε εμπνέει, ενώ η αίσθηση του εμπρός μέρους είναι χαρακτηριστικά Audi, στέλνοντας μήνυμα εμπιστοσύνης σε κάθε γύρισμα του τιμονιού.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Ακόμα και όταν το πας πέρα από το “λογικό”, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει με λεπτότητα, επιτρέποντας ένα μικρό παιχνίδι πριν σε μαζέψει. Είναι αυτή η οδηγική ισορροπία που ξεχωρίζει το Q3 από τον ανταγωνισμό, το οποίο δεν είναι σπορ αυτοκίνητο -και δεν καμώνεται πως είναι- αλλά μπορεί να σε βάλει στη διαδικασία να το οδηγήσεις με χαμόγελο και να απολαύσεις μια διαδρομή με στροφές. Αξίζει να σημειώσουμε πως ένα από τα σημαντικότερα highlights του αυτοκινήτου, είναι και η νέα τεχνολογία των micro leds στα φώτα.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 Scotland_ Sport24Auto K.Boidanis
Ένα στοιχείο εξοπλισμού που κοστολογείται 2,7 χιλιάδες ευρώ και αξίζει μέχρι και το τελευταίο cent, καθώς οδηγεί στο μέλλον τα φωτιστικά σώματα ενός αυτοκινήτου. Αρκεί να σας πω πως, στη Γλασκώβη που οδηγήσαμε δέκα Έλληνες δημοσιογράφοι το αυτοκίνητο νύχτα, αυτό που απολαύσαμε ήταν στα όρια της καλλιτεχνικής παράστασης με τα φώτα να συμμετέχουν ενεργά στην ασφαλέστερη διεκπεραίωση κάθε νυχτερινής διαδρομής. Η Audi έχει φροντίσει ώστε το Q3 να μη μείνει πίσω στον τομέα της τεχνολογίας.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Εκτός από τα φώτα που προσωπικά θεωρώ πως είναι ό,τι σημαντικότερο μπορεί να εξελιχθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στο σύνολό τους, το νέο Q3 προσφέρει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού: adaptive cruise control με λειτουργία stop & go, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, αλλά και 360° κάμερες που κάνουν το παρκάρισμα παιχνίδι. Όλα αυτά δεν λειτουργούν απλά για το θεαθήναι.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 στη Γλασκώβη_ Sport24Auto K.Boidanis
Είναι σωστά ρυθμισμένα, δεν γίνονται ενοχλητικά και πραγματικά συμβάλλουν στο να οδηγείς πιο ήρεμα, πιο ξεκούραστα. Το Q3 είναι το είδος του αυτοκινήτου που μπορείς να εμπιστευτείς απόλυτα σε ένα πολύωρο ταξίδι με οικογένεια, γιατί ξέρεις ότι έχει “μάτια παντού”. Το Q3 με τον 1,5 TSI αποδεικνύεται ένας εξαιρετικός all-rounder σύμμαχος. Μέσα στην πόλη, οι διαστάσεις του απλοποιούν κάθε μετακίνηση, ενώ η καλή ορατότητα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απλοποιούν κάθε διαδρομή.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Στον αυτοκινητόδρομο, μεταμορφώνεται σε ταξιδιωτικό εργαλείο με ησυχία, ποιότητα κύλισης και οικονομία. Σε επαρχιακό δρόμο, μπορεί να σου χαρίσει στιγμές οδηγικής απόλαυσης που δεν περιμένεις από SUV. Είναι το αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει όλα τα σενάρια, στα οποία περιλαμβάνεται η καθημερινή μετακίνηση από και προς το γραφείο, το απόγευμα να μεταφέρει τα παιδιά στις δραστηριότητες και το Σαββατοκύριακο να σε ταξιδέψει μακριά από την πόλη χωρίς να σκεφτείς ούτε στιγμή ότι σου λείπει κάτι.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Το Audi Q3 είναι η απόδειξη ότι η premium κατηγορία δεν είναι απλά θέμα σήματος ή πολυτέλειας. Είναι η ικανότητα να παίρνεις τα καθημερινά, τα δεδομένα και να τα κάνεις καλύτερα, πιο απολαυστικά, πιο σίγουρα. Ο κινητήρας του είναι ακριβώς αυτός που χρειάζεται το αμάξωμα, χωρίς να “εξαντλεί” το πλαίσιο- πως θα μπορούσε άλλωστε, αφού το σύνολο μοιάζει ικανό να διαχειριστεί παραπάνω από τα διπλάσια άλογα αλλά και χωρητικότητα κινητήρα. Η συγκεκριμένη επιλογή, του δίνει επάρκεια, ζωντάνια και ικανή οικονομία στη χρήση.
Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Η ποιότητα και η τεχνολογία του το τοποθετούν ένα σκαλί πάνω από τον ανταγωνισμό και η οδική του συμπεριφορά θυμίζει ότι ακόμα και τα SUV, όταν σχεδιάζονται σωστά, μπορούν να μας θυμίσουν γιατί -επιμένουμε να- αγαπάμε την οδήγηση. Με λίγα λόγια, το Q3 ωρίμασε και έχει γίνει σαν εκείνον τον φίλο που ξέρει να σε κάνει να περνάς καλά σε κάθε περίσταση, χωρίς φωνές και αστεία “φτηνά”. Ξέρει τα “χούγια” και τις ιδιαιτερότητές σου και “χτυπάει” εκεί που πρέπει και ακριβώς όπως πρέπει για να σε κάνει μονίμως χαρούμενο για την επιλογή σου.
Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q3 1.5 TFSI 150ps_ Sport24Auto K.Boidanis
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Audi Q3 1,5 TFSI 150ps
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.498
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/5.000-6.000
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 250/ 1.500-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,1”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 209
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, λίτρα/100 χλμ.): 6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 137
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.531×1.859×1.588
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.678
Βάρος (κιλά): 1.635
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 488
Τιμή: Από 41.980 ευρώ