Μετά το πετυχημένο λανσάρισμα της νέας σειράς C3 αλλά και των ανανεωμένων C4 και C4X, σειρά πήρε στη νεόδμητη γκάμα της Citroen το νέο C3 Aircross.
Για το λόγο αυτό πεταχτήκαμε μέχρι την ευρύτερη περιοχή της Βαρκελώνης για να γνωρίσουμε από κοντά το νέο compact SUV που προτάσσει κάποια μοναδικά στοιχεία στην κατηγορία του.
Μπορεί πριν από μερικούς μήνες να γνωρίσαμε την 4η γενιά C3, του δημοφιλούς supermini της Citroen, όμως για το συνονόματο C3 Aircross έχουμε πλέον περάσει στη 2η γενιά του καθώς πριν το 2017, το μικρό SUV της γαλλικής εταιρείας ονομαζόταν C3 Picasso. Το νέο, λοιπόν, C3 Aircross έχει σαφώς μεγαλώσει σε διαστάσεις, και ως εκ τούτου και σε εσωτερικούς χώρους.
Με αμάξωμα μήκους στα 4,4 μ. το νέο Citroen C3 Aircross βρίσκεται στο μεταίχμιο μεταξύ των B-SUV και των μεγαλύτερων αντίστοιχων μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας. Αυτή η διεύρυνση των διαστάσεων σε όλους του άξονες έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές και τεχνικούς της Citroen να εντάξουν στην καμπίνα του νέου C3 Aircross και μια 3η σειρά καθισμάτων.
Με όρους μάρκετινγκ, η συγκεκριμένη συνθήκη ορίζει και μια ιδιαιτερότητα καθώς η ύπαρξη 7θέσιας διάταξης καθισμάτων είναι μια ασυνήθιστη εφαρμογή σε οχήματα αυτού του μεγέθους. Προς το παρόν, μόνο το Opel Frontera το προσφέρει που είναι άλλωστε μοντέλο του ομίλου Stellantis με κοινά χαρακτηριστικά.
Σε κάθε περίπτωση, τα καθίσματα αυτής της 3ης σειρά σειράς όταν δεν χρησιμοποιούνται, μπορούν να αποθηκευτούν κάτω από το πάτωμα του νοητού χώρου αποσκευών – δεν αφαιρούνται – όπως άλλωστε συνηθίζεται στα σύγχρονα μοντέλα.
Από την άλλη, η επιλογή της κλασικής 5θέσια έκδοσης εξασφαλίζει έναν από τους μεγαλύτερους χώρους επιβατών στα B-SUV. Βεβαίως, το νέο εσωτερικό του C3 Aircross δεν είναι μόνο ευρύχωρο αλλά προκύπτει και αρκούντως εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα και τεχνολογίες.
Το νέο μοτίβο C-Zen Lounge συνοδεύεται με τεχνολογία Head-Up Display και την γνώριμη στεφάνη τιμονιού σε μικρό μέγεθος και συμπληρώνεται από την πατενταρισμένη τεχνολογία καθισμάτων Citroen Advanced Comfort που έχουν περισσότερο αφρώδες υπόβαθρο και βελτιωμένη πλευρική στήριξη.
Ίσως το πιο άνετο από τα μικρά SUV
Είναι γεγονός πως αυτά τα καθίσματα προσφέρουν μοναδική άνεση τόσο στο C3 Aircross όσο και στα υπόλοιπα μοντέλα που έχουν χρησιμοποιηθεί. Όμως αυτή η μοναδική αίσθηση άνεσης που προσφέρει το αυτοκίνητο οφείλεται και στην υιοθέτηση της ανάρτησης που διαθέτει διπλά προοδευτικά υδραυλικά αμορτισέρ για πρώτη φορά και σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου.
Στην πράξη, αυτός ο συνδυασμός καθισμάτων και αναρτήσεων προσφέρει πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης στα B-SUV και είναι μια πιο φθηνή τεχνολογική λύση από εκείνη την παραδοσιακή Citroen με τις υδροπνευματικές αναρτήσεις, επιτυγχάνοντας παραπλήσια αποτελέσματα.
Μολονότι η θέση οδήγησης στα νέα C3 είναι ιδιαίτερα βολική με καλή περιφερειακή ορατότητα ακόμα και για χρήστες χαμηλού αναστήματος, η αντίστοιχη στα C3 Aircross είναι ακόμα καλύτερη. Βρίσκεται ψηλά τοποθετημένη με το ταμπλό να μην “πνίγει” τον οδηγό που μπορεί να δει τις άκρες του μπροστινού πρόβολου στην διαδικασία παρκαρίσματος.
Οι επιβάτες έχουν άπλετο χώρο καθώς το πλάτος του αμαξώματος προσεγγίζει τα 1,8 μ. ενώ το ύψος της οροφής βρίσκεται στα 1,66 μ. Άλλωστε και τα 2,670 μ. του μεταξονίου – από τα μεγαλύτερα σε μοντέλο B-SUV, ενισχύουν αυτή τη διαπίστωση.
Στην 5θέσια έκδοση ο χώρος αποσκευών προσδιορίζεται στα 460 λίτρα που είναι άνω του μέσου όρου για τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας με δυνατότητα διεύρυνσης στα 1.600 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.
Γενικώς, το περιβάλλον στην καμπίνα είναι ευχάριστο και αρκετά φωτεινό. Το οριζόντιο ταμπλό – με τους χαρακτηριστικούς κάθετους αεραγωγούς της Citroen – χωρίζεται σε δύο επίπεδα ενώ ενδιάμεσα υπάρχει ένας μεγάλος εγκάρσιος χώρος εναπόθεσης μικροαντικειμένων.
Γνωστή ως Sofa Design, η περιοχή αυτή είναι καλυμμένη με ειδικό ύφασμα με τα δύο άκρα της να είναι φωτιζόμενα, ενισχύοντας την αίσθηση ευεξίας το βράδυ.
Μπορεί το ταμπλό να είναι πλήρως ψηφιοποιημένο όμως στην βασική έκδοση YOU δεν προσφέρεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων.
Πρόκειται για ένα έγχρωμο πάνελ αφής 10,25 ιντσών που προσφέρεται στην αμέσως επόμενη έκδοση εξοπλισμού MAX και βεβαίως στην κορυφαία έκδοση PLUS που διατίθεται μόνο στα ηλεκτρικά μοντέλα e-C3 Aircross.
Αυτή είναι μια απροσδόκητη έλλειψη – το ίδιο ισχύει και για την βασική έκδοση του C3 – που δεν δικαιολογείται σε ένα σύγχρονο μοντέλο που κατά τα λοιπά χαρακτηρίζεται από πληρότητα σε στοιχεία εξοπλισμού.
Πρώτη γεύση
Ενδιαφέρουσα έκδοση στη γκάμα είναι η υβριδική με τους 136 ίππους τα 230 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο e-DCS6. Το σύστημα περιλαμβάνει τον γνώριμο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων της Stellantis ενισχυμένο με έναν ηλεκτρικό μοτέρ 21 kW (29 ίππων) και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 0,43 kWh.
Η υβριδική δομή είναι 48V και η συνδυαστική λειτουργία προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου χωρίς να θυσιάζονται οι επιδόσεις.
Αυτό σημαίνει πως η μέση κατανάλωση βρίσκεται σε αρκετές περιπτώσεις κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. όταν την ίδια στιγμή το υβριδικό C3 Aircross μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα στα 193 χλμ./ώρα και να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα.
Στην πράξη, η συγκεκριμένη έκδοση δείχνει ζωντανή στις ρεπρίζ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα κύλισης με έμφαση σε στοιχεία άνεσης.
Το διευρυμένο ίχνος του μοντέλου επιτρέπει καλή πλευρική πρόσφυση αν και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης τα 200 χιλ. απόστασης από το έδαφος και το ψηλό αμάξωμα δημιουργούν κάποιες αδρανειακές τάσεις πλεύσης του αμαξώματος – πάρα ταύτα, σε φυσιολογικά όρια για μοντέλο SUV αυτών των διαστάσεων.
Γενικά πάντως, η εμπειρία χρήσης με το νέο C3 Aircross είναι μια ευχάριστη διαδικασία για τον οδηγό και τους επιβάτες.
Εμπορική τοποθέτηση
Τα νέα C3 Aircross κυκλοφορούν σε εκδόσεις βενζίνης, υβριδικές και ηλεκτρικές. Σε ότι αφορά στην βενζίνη ο κινητήρας είναι ο γνώριμος 3κύλινδρος στα 1,2 λίτρα τεχνολογίας PureTech με απόδοση 100 ίππων. H βασική έκδοση YOU ξεκινά από τα 19.500 ευρώ ενώ η έκδοση PLUS, από τα 22.000 ευρώ.
Ωστόσο υπάρχει προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος που ρίχνει ακόμα περισσότερο τις τιμές, με την βασική έκδοση να έχει αφετηρία από τα 18.900 ευρώ.
Αντιστοίχως, οι υβριδικές εκδόσεις έχουν δύο πακέτα εξοπλισμού: PLUS και MAX. Η πρώτη ξεκινά από τα 25.000 ευρώ και η δεύτερη από τα 27.500 ευρώ. Εδώ υπάρχει ο ίδιος θερμικός κινητήρας, όμως η απόδοση έχει ανέβει στους 136 ίππους ενώ στάνταρντ υπάρχει και το αυτόματο κιβώτιο e-DCS6.
Τέλος, τα αμιγώς ηλεκτρικά e-C3 Aircross με την κωδική ονομασία BEV 320 και τους 113 ίππους κυκλοφορούν και στις τρεις εκδόσεις (YOU-PLUS-MAX) με τιμές που ξεκινούν από τα 27.400 ευρώ και φθάνουν μέχρι τα 31.600 ευρώ.
Διαθέτουν μπαταρία LFP 44 kWh που προσφέρουν αυτονομία άνω των 300 χλμ./φόρτιση (WLTP). Αξίζει να σημειωθεί πως μέσω της κρατική επιδότησης του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ” το βασικό ηλεκτρικό C3 Aircross ξεκινά από τα 20.770 ευρώ.