AYTOKINHTO

Νέες μπαταρίες ηλεκτρικών LFP με αντοχή στο κρύο και πιο γρήγορη φόρτιση

Τώρα που οι μπαταρίες λιθίου σταδιακά λιγοστεύουν, παίρνουν την θέση τους οι φθηνότερες LFP. Όμως η εξέλιξη των LFP είναι πρωτόγνωρη και πλέον αποκτούν εντυπωσιακά χαρακτηριστικά.

Top Gear TEAM

Μπαταρία σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Οι επιδόσεις σε κρύο καιρό, η αργή φόρτιση, και το άγχος της αυτονομίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της μεγαλύτερης συνάντησης της βιομηχανίας μπαταριών ηλεκτρικών στη Νότια Κορέα.

Τα ζητήματα αυτά αποτελούν σημαντικές πηγές ανησυχίας για τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων και κινδυνεύουν ακόμη και να εμποδίσουν την ευρεία υιοθέτηση ηλεκτρικών.

Το κύμα κρύου σε όλο το βόρειο ημισφαίριο δείχνει τις προκλήσεις και αυτές είναι καλύτερη συμπεριφορά των μπαταριών ηλεκτρικών στις χαμηλές θερμοκρασίες

Η SK On, ο προμηθευτής μπαταριών για τη Ford, τον όμιλο Volkswagen και τη Hyundai, αντιμετωπίζει το πρόβλημα με την μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου-λιθίου) Winter Pro.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες LFP χάνουν συνήθως έως και το 70% της αυτονομίας τους όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν στους μείον 20 βαθμούς Κελσίου. Η νέα μπαταρία επεκτείνει τη χωρητικότητα φόρτισης κατά 16% και ενισχύει την ενεργειακή πυκνότητα κατά 19%.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης μια αναβάθμιση για την μπαταρία SF, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα ηλεκτρικά 2021 και είναι σε θέση να φτάσει στο 80% της φόρτισης σε 18 λεπτά.

Βέβαια στην τελευταία της εκδοχή η μπαταρία SF+, μπορεί να φτάσει το 80% σε μόλις 15 λεπτά.

Η SK On βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με αυτοκινητοβιομηχανίες για την προμήθεια τόσο των μπαταριών ταχύτερης φόρτισης όσο και των μπαταριών που λειτουργούν καλύτερα το χειμώνα, σύμφωνα με τον Youngmoon Riew, αντιπρόεδρο εμπορικού σχεδιασμού.

“Υπάρχουν πολλές ανησυχίες μεταξύ των δυνητικών καταναλωτών σχετικά με τη φόρτιση, ειδικά για τη γρήγορη φόρτιση”, δήλωσε ο Riew σε συνέντευξή του στην έκθεση InterBattery.

“Ταυτόχρονα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να κυκλοφορήσουν φθηνότερα EV, ζητώντας και φθηνότερες μπαταρίες, όπως οι κυψέλες LFP, για να αυξηθεί η υιοθέτηση των EV”.

Ενώ οι κυψέλες LFP είναι φθηνότερες από άλλες χημικές μπαταρίες, έχουν μικρότερη αυτονομία οδήγησης ανά φόρτιση -ένα σημαντικό πρόβλημα για τους ανθρώπους που ζουν σε μέρη χωρίς ολοκληρωμένη υποδομή φόρτισης.

Το σημαντικό βήμα είναι οι μπαταρίες Solid State

Αυτό έχει προκαλέσει την ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων, ιδίως μπαταριών στερεάς κατάστασης (Solid State), οι οποίες φορτίζουν ταχύτερα, συγκρατούν περισσότερη ενέργεια, είναι μικρότερες και είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν πυρκαγιές από τις αντίστοιχες μπαταρίες LFP.

Η Samsung SDI, η οποία συνεργάζεται τόσο με τη Stellantis όσο και με τη General Motors για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών στις ΗΠΑ, παρουσίασε το χρονοδιάγραμμά της για την εμπορική διάθεση μιας μπαταρίας στερεάς κατάστασης. Αυτό περιλαμβάνει τον στόχο να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή ήδη από το 2027, με την κυκλοφορία δειγμάτων πριν από αυτό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Yoonho Choi.

“Θα πρέπει να υπάρξει ένα άλμα στην τεχνολογία μπαταριών για την επέκταση των ηλεκτρικών, καθώς οι τεχνολογίες για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, ειδικά για τα υλικά, είναι σχεδόν κορεσμένες”, δήλωσε η Στέλλα Γκο, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Samsung SDI. “Προσπαθούμε να ηγηθούμε σε νέες τεχνολογίες”.

Η εταιρεία στοχεύει σε εννιάλεπτη φόρτιση της μπαταρίας έως το 2026 και σε 20ετή διάρκεια ζωής έως το 2029, είπε η ίδια.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την έκκληση της LG Energy Solution Ltd., του τρίτου μεγαλύτερου κατασκευαστή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο, να εντείνει η βιομηχανία τις προσπάθειες καινοτομίας. Οι κορυφαίοι παραγωγοί της Κορέας -LG Energy Solution, Samsung SDI και SK On- ελέγχουν σχεδόν τη μισή παγκόσμια αγορά μπαταριών EV εκτός Κίνας.

“Η LG ηγήθηκε της κορεατικής βιομηχανίας μπαταριών, αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας από εδώ και στο εξής”, δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας Kim Je Young.

Και τόνισε :“Ο ανταγωνισμός από άλλους, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών εταιρειών, είναι τεράστιος – οι τρεις κατασκευαστές κυψελών και οι προμηθευτές υλικών της Κορέας θα πρέπει να ηγηθούν της παγκόσμιας βιομηχανίας μπαταριών”.

Related posts

Σταμάτησε η παραγωγή σε έξι εργοστάσια της Toyota στην Ιαπωνία

timesadmin

Σε απεργιακό κλοιό η Tesla και στην Ευρώπη

wp-needuser

Η BYD στην Ελλάδα: Μοντέλα, τιμές και ό,τι αξίζει να ξέρετε

protothema.gr

O CEO της BYD Ευρώπης Michael Shu μιλάει για όλα

timesadmin

Άνοιξαν οι παραγγελίες για το νέο Lexus LBX στην Ελλάδα-πόσο κοστίζει

timesadmin

Νέο Audi RS Q8 performance: ‘Εχει τον πιο ισχυρό κινητήρα που έφτιαξε ποτέ η φίρμα

James Rollner