5.5 C
London
Friday, March 14, 2025

“Μπλοκαρισμένα” τα ασιατικά λιμάνια – Ράλι ξανά στα ναύλα των εμπορευματοκιβωτίων

Date:

Related stories

Της Αναστασίας Βαμβακά

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έφερε σημαντικές ανακατατάξεις στην ναυλαγορά τόσο των εμπορευματοκιβωτίων, όσο και των φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιο. Τις τελευταίες όμως εβδομάδες, τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σημειώνουν “άλμα” και λόγω  της μεγάλης συμφόρησης που καταγράφεται στα ασιατικά λιμάνια. 

Ο σύνθετος δείκτης Drewry WCI (World Container Index) κατέγραψε  4.716 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών, σημειώνοντας αύξηση 12% την προηγούμενη εβδομάδα, 181% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα το 2023 και κατά 232% από τις μέσες τιμές του 2019 των 1.420 δολ. Ο μέσος σύνθετος δείκτης για το έτος, σε 12μηνη βάση, είναι 3.384 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο που είναι 654 δολ. υψηλότερος από τον μέσο όρο 10ετίας των 2.730 δολ.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικόοίκο Drewry,  η αγορά εκτιμά ότι οι ναύλοι εκτός Κίνας θα συνεχίσουν να αυξάνονται την επόμενη εβδομάδα, λόγω της έναρξης της περιόδου αιχμής.

Την ίδια στιγμή, η συμφόρηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα ασιατικά λιμάνια συνεχίζει να επιδεινώνεται, ειδικά σε αυτά της Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας, σύμφωνα με τη Linerlytica, εταιρεία ανάλυσης δεδομένων στις εμπορικές διαδρομές με έδρα το Χονγκ Κονγκ. 

Η Linerlytica παρουσιάζει μια εικόνα αλληλένδετων ζητημάτων που προκαλούν την τελευταία συμφόρηση. Σύμφωνα με την ανάλυσή τους, η Νοτιοανατολική Ασία είναι το χειρότερο σημείο συμφόρησης που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο, κοντά στο 26% της συμφόρησης, ενώ η Βορειοανατολική Ασία βρίσκεται ελάχιστα πίσω με 23%.

Η Σιγκαπούρη, είναι το σημερινό επίκεντρο των καθυστερήσεων. Η Linerlytica υπολογίζει ότι υπάρχουν έως και 450.000 TEU στην ουρά για την αποστολή και προειδοποιούν ότι τα πλοία πρέπει τώρα να περιμένουν έως και επτά ημέρες για αγκυροβόληση στη Σιγκαπούρη, έναντι κανονικών συνθηκών όπου το πολύ ένα σκάφος περιμένει μισή ημέρα για να αγκυροβολήσει. Στην συμφόρηση συμβάλλει η δραματική αύξηση των χρόνων διέλευσης για εμπορευματοκιβώτια που εξέρχονται από την Ασία. Αυτό έχει  προκαλέσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να ωθήσουν κάθε διαθέσιμο πλοίο σε υπηρεσία και σύμφωνα με τη Linerlytica θα τις αναγκάσει να επεκτείνουν τις ναυλώσεις τους.

Οι  συνολικοί χρόνοι αναμονής έχουν αυξηθεί σε όλα τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Κίνας, με τη Σαγκάη και το Κινγκντάο να παρουσιάζουν  και αυτά μεγάλες καθυστερήσεις. Η συμφόρηση αφορά και παγκόσμια, ξεπερνώντας τα 2,1 εκατ. TEUs.

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here