13 C
London
Sunday, March 9, 2025

Μετρό: Βγήκαν οι άδειες για την επέκταση προς Ίλιον, ψάχνουν πάνω από 550 εκατ. για την κατασκευή

Date:

Related stories

Μια σοβαρή εκκρεμότητα για την ωρίμανση της νέας γενιάς έργων μετρό, επιλύει το ΥΠΕΝ με την έγκριση περιβαλλοντικών όρων για την επέκταση προς Ίλιον συνολικού ύψους άνω από 550 εκατ. ευρώ.

Το πράσινο φως που άναψε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στους περιβαλλοντικούς όρους της γραμμής 2, θα δώσει την σκυτάλη στην Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εξεύρεση χρηματοδότησης που αποτελεί την δεύτερη μεγάλη εκκρεμότητα του έργου.

Η επέκταση της γραμμής 2 προκηρύχθηκε το 2023 και κατά το στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό προσήλθαν τέσσερις κατασκευαστικές εταιρείες και κοινοπραξίες. Πρόκειται για την ΤΕΡΝΑ, την πρώην ΙΝΤΡΑΚΑΤ (και νυν Aktor), το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και την ΑΚΤΩΡ-ΜΕΤΚΑ (πριν η εταιρεία περάσει στον έλεγχο της Ιntrakat), γεγονός που καθιστά επιβεβλημένη την τροποποίηση της σύνθεσης.

Η επέκταση προς Ίλιον προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Με την λειτουργία του έργου που θα δώσει μεγάλη ανάσα στην περιοχή, η διαδρομή από το Ίλιον μέχρι την Ομόνοια θα διαρκεί περίπου 15 λεπτά και 30 λεπτά, θα είναι ο χρόνος που θα χρειάζεται ένας επιβάτης για το ταξίδι όλης της γραμμής 2 (από το Ίλιον μέχρι το Ελληνικό) που θα φτάνει τα 35 λεπτά με μια μετεπιβίβαση στην Ομόνοια.

Η γραμμή 2

Το έργο της Γραμμής 2 του Μετρό στο σύνολο του είναι υπόγειο και απαρτίζεται α) από το τμήμα Ανθούπολη – Ελληνικό που είναι σε λειτουργία με 20 σταθμούς και συνολικό μήκος 18 χιλιομέτρων περίπου, ξεκινώντας από την συνοικία της Ανθούπολης στο Περιστέρι, διασχίζοντας τα Σεπόλια και το κέντρο της Αθήνας (Ομόνοια και Σύνταγμα) και συνεχίζοντας νότια μέσα από τον Νέο Κόσμο και τη Δάφνη και προχωρά κάτω από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, για να καταλήξει στο Ελληνικό και τον ομώνυμο σταθμό β) το νέο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον που είναι η επέκταση με 3 σταθμούς που ξεκινάει από την συνοικία της Ανθούπολης και διερχόμενη υπό της Λεωφόρου Θηβών καταλήγει στην περιοχή Ίλιον και Άγιο Νικόλαο στα όρια του Καματερού.

Οι περιβαλλοντικοί όροι

Η περιβαλλοντική μελέτη του ΥΠΕΝ, αναφέρεται στον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό του μετρό της Αθήνας, τονίζοντας ότι αντιμετωπίζει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Όπως τονίζει το έργο μελετήθηκε με γνώμονα την αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών συμβάλλοντας στην αλλαγή της καθημερινότητας των πολιτών.

Η υλοποίηση της Γραμμής 2, ως τμήμα του δικτύου υπόγειων, επίγειων και υπέργειων έργων σταθερής τροχιάς στο αστικό περιβάλλον (συνδυαστικά με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, το δίκτυο του Τραμ και τον Ηλεκτρικό) έχει αποφέρει σημαντικότατα οφέλη στον τομέα των μετακινήσεων και μεταφορών παρέχοντας πρόσβαση σε βασικές υποδομές (νοσοκομεία, αεροδρόμιο, λιμάνι, σταθμούς) και σχηματίζοντας έτσι, ένα ενιαίο δίκτυο που εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής, όπως και περιοχές εκτός Αττικής.

Η μελέτη σχεδιασμού και το τεχνικό αντικείμενο του έργου (βασικό έργο με τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό), σχετίζονται με τη μελέτη εφαρμογής, την κατασκευή και ολοκλήρωση, την προμήθεια και την εγκατάσταση του εξοπλισμού και τη θέση σε λειτουργία της Γραμμής 2.

Όπως αναφέρεται πριν την έναρξη των εργασιών θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες όπως τοπογραφικά – κτηματολογικά διαγράμματα, προετοιμασία επιφανειών με απομάκρυνση και μεταφύτευση υφιστάμενης βλάστησης και δημιουργία ζώνης κατάληψης, κάθε είδους έρευνα προς διερεύνηση των γεωλογικών, υδρογεωλογικών, γεωτεχνικών, υδρολογικών, περιβαλλοντικών, μετεωρολογικών και κυκλοφοριακών συνθηκών, χωματουργικές εργασίες κ.α.

Ο ανάδοχος οφείλει να κάνει εργασίες κατασκευής με ασφαλή τρόπο με τις βέλτιστες τεχνικές πρακτικές και να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και την νομοθεσία που ρυθμίζει θέματα ασφαλείας και υγιεινής των εργαζομένων. Με την έναρξη της περιόδου κατασκευής (πρόδρομες προπαρασκευαστικές εργασίες) θα πρέπει να έχει προηγηθεί η εκπόνηση και έγκριση μελέτης ειδικής τρωτότητας και σχετικής διακινδύνευσης κατασκευών με αντικείμενο την απογραφή κάθε κτιρίου στην ζώνη επιρροής του έργου ώστε τα στοιχεία να ληφθούν υπόψη κατά την οριστικοποίηση των μελετών εφαρμογής.

Για την ασφαλή κατασκευή του έργου και τον περιορισμό καθιζήσεων και παραμορφώσεων στο επίπεδο του δρόμου και σε γειτονικά κτίρια, θα πρέπει να εφαρμόζονται τεχνικές βελτιώσεις εδαφών και όποια τεχνικά μέτρα απαιτηθούν προς ενίσχυση τους. Για την λιγότερο δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση που θα προκληθεί από τις εργασίες του έργου, η περιβαλλοντική μελέτη προβλέπει να χρησιμοποιείται εξοπλισμός που να εξασφαλίζει την συγκράτηση της εκπεμπόμενης σκόνης και οι χρόνοι των διαδικασιών να ελαχιστοποιούνται. Επίσης η εγκατάσταση μονάδων παρασκευής σκυροδέματος θα πρέπει να πραγματοποιείται εντός του εργοταξιακού χώρου ενώ η λειτουργία τους θα πρέπει να είναι μόνο για το χρόνο που είναι απολύτως απαραίτητη.

Latest stories

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here