Το Μαζί για το Παιδί το 2024 συνέβαλε ουσιαστικά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για περισσότερους από 7.000 μαθητές στην Ελλάδα μέσω των προγραμμάτων του «Μαζί στις Ακριτικές» και «Στήριξη Ευάλωτων Οικογενειών». Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαίδευσης, που γιορτάζεται στις 24 Ιανουαρίου, μας υπενθυμίζει ότι η εκπαίδευση δεν είναι μόνο ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, αλλά και το θεμέλιο για την πρόοδο. Η πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς είναι απαραίτητη για την εξάλειψη κάθε είδους ανισοτήτων.
Στο πλαίσιο των δράσεων του για τη στήριξη ευάλωτων οικογενειών, το Μαζί για το Παιδί σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σχεδίασε το 2024 ένα νέο δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας 70 εβδομάδων με τίτλο: «Εκπαίδευση STEM και Ήπιες Δεξιότητες» για παιδιά και εφήβους δημοσίων σχολείων κοινωνικά ευαίσθητων περιοχών. Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση νεαρών μαθητών/τριών σε πρακτικές STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά), ψηφιακές δεξιότητες και ήπιες δεξιότητες που αναπτύσσουν ολόπλευρα το άτομο, τόσο σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων/ικανοτήτων όσο και στάσεων ζωής. Το πρόγραμμά περιλαμβάνει 35 δεξιότητες που απαιτούνται για τη θετική ανάπτυξη του ατόμου, που καλύπτει σε μεγάλο βαθμό την πληθώρα των δεξιοτήτων ζωής.
Παράλληλα, το πρόγραμμα «Μαζί στις Ακριτικές» εντατικοποιήθηκε το 2024 με στόχο να προσφέρει σε ακόμα περισσότερα παιδιά και νέους απομακρυσμένων περιοχών της χώρας ισότιμη πρόσβαση στη γνώση και τις νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος, το Μαζί για το Παιδί προχώρησε σε:
Εκσυγχρονισμό Σχολικών Μονάδων:
– Αναβάθμισε 57 σχολεία στη Θράκη και στην Κάλυμνο, βελτιώνοντας τις συνθήκες μάθησης για 7.626 μαθητές και 1.030 εκπαιδευτικούς, με τη δωρεά 23.087 τεμαχίων σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
– Δημιούργησε 19 αίθουσες STEM σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, προωθώντας τη δημιουργική σκέψη, την καινοτομία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
– Αναβάθμισε 15 εργαστήρια φυσικών επιστημών, πληροφορικής και ρομποτικής.
Υποστήριξη της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης:
– Δημιούργησε 4 τμήματα ένταξης, 1 τμήμα υποδοχής ΖΕΠ και 1 αίθουσας αισθητηριακής ολοκλήρωσης σε ειδικό σχολείο.
– Αναβάθμισε το εκπαιδευτικό υλικό σε 4 σχολεία ειδικής αγωγής.
Ενθάρρυνση της Φιλαναγνωσίας:
– Δημιούργησε 5 νέες δανειστικές βιβλιοθήκες.
– Ενίσχυσε 33 σχολικές βιβλιοθήκες με σύγχρονους τίτλους βιβλίων.
Προώθηση του Αθλητισμού και του Παιχνιδιού:
– Ανακατασκεύασε 3 σχολικά γήπεδα, δημιούργησε 1 γυμναστήριο και ενίσχυσε 19 σχολικές μονάδες με
αθλητικό εξοπλισμό.